Як дізнатися реальний пробіг авто: головні ознаки

main image main image

Як дізнатися реальний пробіг авто: головні ознаки

Для багатьох власників цифри на одометрі слугують орієнтиром, коли потрібно міняти авто на нове: адже машину з великим пробігом продати складніше.

Але деякі роблять інакше: їздять на старій машині “до упору”, а потім скручують пробіг одним з відомих способів.

Як дізнатися, що одометр відмотаний?.

Строго кажучи, пробіг уживаного автомобіля завжди прив’язаний до віку, і знавці приведуть вам масу викладок з типовим щорічним пробігом для України.

Середнє по країні значення – близько 15 тис.

км на рік.

Для великого міста (особливо якщо автомобіль молодий) ця цифра становить 25 тис.

км, а для глибинки, де відстані трохи менші, типовий середній показник – 10-12 тис.

км, пише Автотема з посиланням на MMR.

Але завжди існує ймовірність, що уподобаний екземпляр не типовий: був третьою машиною в сім’ї і багато простоював у гаражі або навпаки, працював кур’єром в три зміни.

Так, досвідчений фахівець зможе визначити реальний пробіг машини з точністю до 20 тис.

км, але грубий, первинний відбір можна зробити і своїми силами.

Досить звернути увагу на деякі маркери, які видають “рідний” пробіг машини.

Відзначимо тільки, що наведені нижче ознаки і цифри характерні для більшості поширених автомобілів, але все ж кожна з них – не 100-відсотково вірний знак, і тому довірятися потрібно не одній, а декільком ознакам в комплексі.

Органи управління.

Накладки педалей, чохол МКП, поверхня керма, часто затребувані кнопки (світло, обігрівач, аварійка) демонструють явні ознаки зносу (потертості) ближче до 80 – 100 тис.

Але зовсім нові, наприклад, накладки педалей або чехол важеля МКП теж погано: значить, їх недавно замінили, щоб заховати від вас старі – як достовірне джерело інформації.

Шини.

На боковинах шин можна знайти зашифрований рік випуску, який корисно порівняти з роком “народження” машини.

У середньому у стриманого водія рідний комплект гуми повинен пройти 50 – 70 тис.

км, і якщо при меншій цифрі на одометрі на машині стоять нерідні літні шини, це повинно викликати у вас додаткові питання до продавця.

Тормозні диски.

Рідні диски (перш за все – передні) зазвичай витримують три заміни колодок, що в середньому становить 80 – 100 тис.

Як правило до 70 – 80 тис.

км по краю диска утворюється виступаючий буртик висотою 2,5 – 3,0 мм.

На основі цих цифр, порівнюючи їх із заявленим пробігом, можна зробити висновок про реальний пробіг.

Хоча саме цей параметр не можна брати як єдиний критерій оцінки, він багато в чому залежить від стилю їзди.

Підкапотний простір.

У більш-менш доглянутого автомобіля з пробігом до 100 тис.

км на двигуні і прилеглих деталях кузова не повинно бути чорних закоксованих і лакообразних відкладень.

Сліди недавньої мийки двигуна теж повинні насторожити.

При роботі молодого (до 80 тис.

км) двигуна на холостому ходу і прогазовках до звуку роботи не повинні підмішуватись шуми приводів (підшипників, муфт, ланцюга ГРМ).

Для порівняння попередньо добре б послухати роботу гарантоваго “свіжого” мотора аналогічної моделі.

Інтер’єр.

Характерні місця, які видають значний пробіг – потертості на зовнішніх крайках водійського сидіння (тканинна оббивка – 100 тис.

км, шкіряна – ближче до 150 тис.

км), на незахищених килимками зонах підлогового килима (50 – 70 тис.

км).

Загальна затертість тканинної оббивки, несвіжість пластика у якісних автомобілів стають помітними після 100 – 120 тис.

км.

Пам’ять ЕБУ.

Народні умільці і не в міру підприємливі підприємці давно навчилися “відмотувати” свідчення електронного одометра.

Але електронний мозок багатьох автомобілів може зберігати інформацію про пробіг не тільки в блоці відображення одометра, а й більш глибоко – в модулі пам’яті, лічильнику мотогодин двигуна або інших “закутках” пам’яті.

Тому при візиті з метою діагностики уподобаного екземпляра на СТО можна також попросити діагноста підтвердити невтручання в показання одометра.

Дилерський центр.

Якщо машина не дуже стара, її можуть пам’ятати в офіційному дилерському центрі, де вона обслуговувалася в перший період після покупки в автосалоні.

Дані про пробіг можуть зберегтися в базі СТО, і нехай навіть ця інформація буде двох-трьохрічної давності, вона може допомогти.

Адже відомі випадки, коли машина обслуговується на одній і тій же СТО послідовно з двома-трьома господарями – і щоразу чарівним чином починає свою сервісну історію як “майже нова” з пробігом в 100 тис.

км….

Спеціальні сайти.

В інтернеті існує кілька порталів (наприклад, AutoCheck, CarFax), на яких можна перевірити дані про пробіг конкретного автомобіля.

Правда, в першу чергу це стосується машин, недавно ввезених в Україну, до того ж можуть знадобитися додаткові дані – колишній реєстраційний номер машини, її VIN-код, дані про попереднього власника, дата першої реєстрації.

Можна навіть просто “погуглити” VIN автомобіля: на деяких зарубіжних сайтах його потрібно вказувати при розміщенні оголошення про продаж разом з пробігом, і таким чином, можуть спливти дані про пробіг “вашої” машини при її більш ранній перепродажі за кордоном.