19 апреля, пятница
С картинками
Текстовый вид
ru
Украинский
Русский
Під Києвом іржавіє капвей – футуристичний проєкт рейкового транспорту
Під Києвом іржавіє капвей – футуристичний проєкт рейкового транспорту

Під Києвом іржавіє капвей – футуристичний проєкт рейкового транспорту

На закинутому дослідному майданчику під Гостомелем, що в семи кілометрах на захід від Києва, досі стоїть вагон капвея – експериментального рейкового автобусу.

Нові фото опублікував краєзнавець Кирило Степанець.

«За словами охоронця, незабаром цей вагончик поріжуть.

Полотно порубали кількома роками раніше», – написав він.

Капвей намагалася реалізувати однойменна приватна компанія, яку заснував лідер кримінального угруповання «Капітошки» Олександр Капітонов (kapway – дорога Капітонова), який зараз перебуває у розшуку.

Компанія вклала в розробку 3,5 мільйона доларів.

Між Гостомелем і Мощуном проклали 300-метрову колію.

У жовтні 2004 року нею запустили тестовий вагон, виготовлений на білоруському підприємстві «Белкоммунмаш».

Капвей називають монорельсом, однак колія складається з двох паралельних рейок.

Вагон мав колеса з гумовим покриттям, що робило рух доволі безшумним.

Транспорт рухався за допомогою струмоприймача.

Капвей з емонтованими рейками.

Вагон вміщає до 150 пасажирів.

Швидкість капвея – приблизно до 100 км/год, але розробники запевняли, що серійні зразки їздитимуть значно швидше.

Передбачалося, що колії можна розташувати як естакаду над дорогами, і проєкт може стати легкою й дешевшою альтернативою метро.

За словами ексдиректора «Капвея» Анатолія Єгорова, на початку 2000-х проєктом цікавилася київська адміністрація, очолювана Олександром Омельченком.

Чиновники нібито дали згоду виділити землю під будівництво лінії капвея на Трухановому острові, але не за бюджетні кошти.

ЗМІ цитували тодішнього мера, який певний час підтримував ідею капвея: «Сьогодні весь технічно розвинений цивілізований світ йде на впровадження легких видів транспорту».

За іронією, саме за Омельченка Київ втратив понад 60 кілометрів трамвайних колій, зокрема було демонтовано лінію на мосту Патона, що розірвало трамвайну мережу на ліво- і правобережну.

Вітаємо, ви дочитали до кінця матеріал «Хмарочоса» – незалежного та впливового київського інтернет-видання.

Якщо вам сподобався цей текст, пропонуємо підтримати нас щомісячним внеском від 50 гривень.

За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви підтримаєте роботу усієї редакції і допоможете робити Київ зрозумілішим для містян, а діяльність влади – прозорішою.

Источник материала
Поделиться сюжетом