19 апреля, пятница
С картинками
Текстовый вид
ru
Украинский
Русский
Чим “Варшава” здивувала Львів майже 40 років тому
Чим “Варшава” здивувала Львів майже 40 років тому

Чим “Варшава” здивувала Львів майже 40 років тому

Чим "Варшава" здивувала Львів майже 40 років тому.

На минулих вихідних у Львівському цирку новою програмою на воді “Шоу у казковій країні Ватерленд” розпочався цирковий сезон 2019-2020 років.

Своїми враженнями від вистави ми поділимося на наступному тижні, а сьогодні трішки історії.

Розкажемо як відкривався цирковий сезон 1980-1981 року.

Вища школа верхової їзди Дороти Лешкевич.

Вест серпень та перший тиждень вересня у Львівському цирку виступала трупа з Польської Народної Республіки з виставою під прямолінійною назвою “Варшава”.

Про цю виставу писала газета “Вільна Україна” 30 серпня 1980 року в статті “Львів аплодує “Варшаві”.

Подаємо статтю без змін та скорочень з повним збереженням стилістики та орфографії.

Дресирувальники слонів Халіна і Лех Вишинські.

Цирк — завжди свято.

Свято барвисте, життєрадісне.

Сьогодні ж свято особливе, адже його прикрашає мистецтво друзів.

Ось вже протягом майже місяця під куполом Львівського цирку майорять державні прапори Польської Народної Республіки, СРСР і Української PCP.

Продовжується добра традиція: взаємне знайомство з досягненнями майстрів цирку.

Мексиканські ігри – артисти Ядвіга Равицька і Петр Хорбштайн.

Прийнято вважати (та й писати), що циркова вистава розпочинається парадом-прологом.

Є він і сьогодні.

Але відійдемо від звичного і скажемо, що виставу цирку «Варшава» розпочинає оркестр.

Це тому, що музика тут — не просто акомпанемент, не тільки супровід, не лише фон, на якому розгортається дія (а цирк завжди дія); музика цього разу чи не одна з найголовніших дійових «осіб» вистави.

Відчуваєш це вже під час увертюри — чарівної мелодії Глена Міллера з відомого фільму «Серенада Сонячної долини», яка створює атмосферу емоційної, естетичної дії.

І цей настрій не покидає глядача аж до фінальних акордів.

Скажемо, що заслуга в тому, що музика несе на собі таку роль, належить не тільки львівському оркестру, який вже давно вважається одним з найкращих циркових музичних колективів країни.

(До речі, наш оркестр напередодні прем’єри «Варшави» повернувся з Москви, де брав участь у культурній програмі, Олімпіади-80).

Слід віддати належне польському диригенту Анджею Ернесту, який до того ж чудовий саксофоніст.

Артисти під керівництвом Казимежа Єдноруга.

І все ж суто цирк — демонстрація мистецтва сильних, спритних, красивих — розпочинається з трюка як одного з головних виражальних засобів циркової дії.

В цьому переконує вже перший номер програми.

А вона побудована режисером так, що кожне з двох її відділень відкривають виступи повітряних гімнастів: спочатку на кільцях працюють Анджей і Раймонд Кжеляки, чиї силові статичні трюки (вижимання, бланші) свідчать про неабиякий професіональний рівень артистів; у другому відділенні глядача захоплює класичний повітряний політ з властивими йому містком, трапецією, ловиторкою і сіткою.

П’ятеро гімнастів, керованих Антонієм Валушком, ніби втративши відчуття висоти, під самим куполом виконують різні сальто-мортале, щораз ускладнюючи трюки піруетами.

І, нарешті, апофеозом стало потрійне сальто-мортале з трапеції в руки ловитора у виконанні Владислава Кокохи.

Зауважимо, що в цирках світу, та й нашої країни, лише кілька виконавців цього рекордного трюка.

Львів’яни стали свідками зрослої майстерності польських артистів, адже під час минулих гастролей «Варшави» в нашому місті цей трюк не виконувався.

Хантвольтіж з палкою – група під керівництвом Казимежа Єдноруга.

Не вперше виступають на нашому манежі і чудові партерні гімнасти Кажимера та Юзеф Мосури, які і цього разу блиснули каскадом найскладніших вправ і напрочуд гарною манерою виконання, та багатожанровий артист Альфред Маленький, який разом з Ельжбетою Маленькою майстерно жонглює різними предметами, а з килимними клоунами Клеменсом Вжодаком та Веславом Александровичем подарував глядачам чимало веселих жартів, реприз, сценок.

Ілюзійні мініатюри Анни і Казимежа Годзонерів.

У виставі гостей, де є такі прекрасні номери, як баланс на першах та вольтижування з жердиною під керуванням Казимежа Єдноруга, ілюзійні мініатюри Анни і Казимежа Годзонерів, велофігуристи під керуванням Єжі Щепанського, акробати з підкидними дошками під керуванням Дарьюжа Войтила, важко кого-небудь виділити.

Артистка Ядвіга Равицька.

І все ж беруся сказати, що, мабуть, найбільший успіх випав на долю артистів Ядвіги Равицької і Петра Хартштайна, виконавців на корд де парелі («небезпечному канаті») і мексиканських ігор, та дресирувальників слонів Халіни і Леха Вишинських.

Їх номери проходять під нестихаючі оплески глядачів.

Що ж до участі у виставі тварин (а це завжди робить виставу цікавішою, різноманітною), то номерів дресирувальників стільки, що їй можуть позаздрити багато програм радянського цирку, принаймні з тих, які ми бачили у Львівському цирку.

Справді, польські дресирувальники виводять на манеж і вже згаданих слонів, і коней (на волі та у вищій школі верхової їзди — артисти Аліція, Дорота та Роман Лесневичі), і собак артистів Хелени та Антонія Гонтажів, і голубів Аліції та Стефана Хофманів.

Дресировані собачки під керівництвом артистів Хелени та Антонія Гонтажів.

Через тиждень польські друзі завершать гастролі у Львові і попрямують до цирку чудового кавказького міста-здравниці Кисловодська.

Написав статтю Д.

Ми доповнили її фотографіями з архіву Львівського цирку, які люб’язно надав комерційний директор Львівського цирку Роман Здреник, за що “Фотографії старого Львова” йому безмежно вдячні.

Роман МЕТЕЛЬСЬКИЙ.

/* custom css */.

td-a-rec-img {.

text-align: left;.

.td_uid_3_5d81bc172f75c_rand.

td-a-rec-img img {.

Loading...

Источник материала
Поделиться сюжетом