Медіаменеджер, експерт з дистрибуції контенту Андрій Боборикін розповів, що не так з баном Znaj.
ua і Politeka у Facebook.
Автор матеріалу наголошує, що ніяк не афілійований з Znaj Media та іншими організаціями, зазначеними в матеріалі.
За словами автора, український медіапростір нечасто переживає такі масштабні напади єднання, як після звістки про блокування сторінок видань Znaj Media (Znaj.
ua, Politeka, Hyser, та ін.) в результаті чергової хвилі боротьби соцмережі з недобросовісними практиками.
Кілька десятків сторінок були заблоковані за "неаутентичну поведінку", тобто дії, які порушують політику Facebook.
"Якщо відкинути всю радість очищення інформаційного простору від трешу, історія з блокуванням викликає багато питань.
Наскільки можна судити з усієї комунікації навколо цього питання, блокування сторінок базувалася на розслідуванні DFR Lab (проект аналітичного центру Atlantic Council), деталі якого були опубліковані одночасно з прес-релізом Facebook", - пише Боборикін.
Люди справедлоиво бунтують, адже без "улюбленої порції" свіжих новин від команди справжніх професіоналів залишилось немало-небагато 2,8 млн читачів.
Люди, які люблять інформацію, подану по-особливому, приправлену вдалим гумором, легкою іронією і правдою, тепер не зможуть щоранку переглянути стрічку новин від Znaj.
Популярні новини зараз.
У Зеленського приголомшили розмірами нових зарплат і пенсій: "До кінця року повинні...".
“Фотошоп якийсь”: нова фотосесія скандальної Савченко шокувала українців.
Яке свято 18 вересня: чого не можна робити в цей день.
Головне за ніч: сюрприз Зеленського заробітчанам, напад на Супрун, арешт "шишки" бойовиків та майбутнє Криму.
Показати ще.
Бобрикін визначив, що не так з аналізом DFR Lab.
Згідно з текстом, в результаті розслідування були встановлені наступні факти:.
Сторінки проектів Znaj Media опосередковано пов'язані з PR-компанією Pragmatico.
Для управління сторінок використовувалися фейкові акаунти (тобто акаунти, створені спеціально для цієї мети).
Створювалося безліч однаково оформлених регіональних версій сторінок (наприклад, Znaj Житомир, Politeka Донецьк).
Багато з них створювалися одними і тими ж обліковими в один день.
На багатьох сторінках взагалі не було постів, але вони могли рости на кілька тисяч передплатників у день без реклами.
Сторінки репостили одні і ті ж статті, часто одночасно.
Серед мільйонів передплатників не були знайдені фейкові акаунти.
Всі домени були зареєстровані в Imena.
ua (найбільший реєстратор в Україні) і хостилися на одних серверах.
На сайтах Znaj Media продають рекламу.
"Будь-яка людина з досвідом просування контенту в Facebook, подивившись на цей список, насилу зможе сказати, які з пунктів є порушеннями, а також що з перерахованого не робить кожен день видання", - констатує автор.
Експерт зазначає, що з Community Guidelines Facebook, офіційного повідомлення про бан і тексту DFR Lab, причиною бана стали перші два пункти, тобто непрозора репрезентація власників проекту.
Якщо Znaj Media позиціонує себе як холдинг, то це за правилами фейсбуку повинно бути відбито у структурі бізнес-аккаунта.
З іншого боку, незрозуміло чому Facebook не спробував вимагати прояснення ситуації на стороні Znaj, і якщо сторінка холдингу і зв'язок між активами була знайдена.
Крім того, для управління сторінками повинні використовуватися акаунти реальних людей.
З цим, судячи з усього, була проблема.
В іншому звіт DFRLab - це набір фактів, які не є порушеннями політики Facebook.
Регіональні сторінки та сторінки контентних вертикалей є у багатьох видань, і вони також можуть постити статті одночасно або крос-постити контент між вертикалями і виданнями холдингу.
Що стосується відсутності зрозумілих патернів зростання сторінок без вмісту і реклами, то радив би дослідникам поговорити з SMM-відділами великих медіа.
Є безліч способів добитися схожого ефекту, коли в арсеналі є сайт з великим трафіком і кілька сторінок-мільйонників, наприклад, розміщувати заклики підписатися на сторінку коментарів під новинами з релевантним для сторінки контентом або в інших каналах дистрибуції контенту, ну або розміщувати банера на сайті.
Про Imena.
ua думаю, навіть немає сенсу говорити.
"Окремо хотілося б відзначити, що звіт DFRLab місцями суперечить сам собі", - підкреслює експерт.
На початку тексту йдеться, що були виявлені ознаки "audience-building", тобто координованого зростання за рахунок декількох сторінок, а трохи нижче визнає, що жодних явних ознак "неавтентичності" цих дій не знайдено, крім того, що вони були скоординовані між собою.
В останній частині, де коротко підбиті підсумки, взагалі може здатися, що дослідники не впевнені практично ні в чому з того, про що написали.
"Вражає також публічна позиція Facebook.
Керівник публічної політики Facebook в Україні Катерина Крук опублікувала у своєму акаунті (в якому не можна коментувати, якщо ти не в друзях Катерини) офіційний прес-реліз і посилання на розслідування DFRLab і статтю Liga.
net, підкресливши зв'язок холдингу з PR-фірмою Pragmatico, а також згаданий у статті факт того, що Pragmatica бере замовлення на політичний піар, заснований на піврічної давності пості одеського блогера", - пише автор.
Для тих, хто не в темі до кінця незрозуміло, за що конкретно забанили Znaj Media.
Від людини на позиції керівника публічної політики Facebook чекали як раз більше конкретики щодо функціонування соцмережі в регіоні.
Так, у Znaj виникли проблеми - важко заперечувати.
Але будемо долати.
Коли в Україні взагалі було просто і спокійно працювати?! Ніколи, особливо, коли хочеться досягнути справедливості у всьому.
Чесним і справедливим, хто не шукає легких шляхів, часто сунуть "палки в колеса".
ua з приводу блокування сторінки у мережі Facebook: ми живі люди, а не "боти та тролі".