Укрзалізниця недостатньо заробляє, щоб самій себе утримувати.
При загальному прибутку у 3 млрд доларів на рік (близько 84 млрд грн) вона стільки ж втрачає.
"Усі пам'ятають задачку з ванною.
Кран відкручують, набирають ванну, і паралельно вода витікає.
Якщо уявити УЗ як ванну, то частину доходів ми одразу втрачаємо – за рахунок нинішньої тарифної системи.
Це мінус 800 млн доларів на рік (22,4 млрд грн).
Втрати від проїзду безбілетників по передмістю – 150 млн доларів (4,2 млрд грн).
Також неефективне управління власністю.
Усередині самої УЗ є чимало дірок, через які витікає бюджет.
Це, зокрема, і неефективні закупки – приблизно 200 млн доларів на рік (5,6 млрд грн).
Зверху на крані "сидять" і керівництво, і Наглядова рада, які мали піклуватися про те, щоб ванна УЗ не була дірява.
Треба просто перестати красти – і тут я кажу зараз не тільки і не стільки про Укрзалізницю", - розповів колишній перший заступник міністра інфраструктури України Володимир Шульмейстер під час презентації дослідження діяльності Укрзалізниці Українського інституту майбутнього.
За його словами, пасажирські перевезення становлять 10% прибутку Укрзалізниці.
Збиток у 2018 році від пасажирських перевезень - майже 10 млрд грн.
До 2030 року, якщо тенденція не зміниться, УЗ втратить до 100 млрд грн лише за цим напрямком."Підвищення тарифів – це політичне питання.
Зараз, перед виборами, підвищувати ціни на проїзд мало хто хоче.
В Укрзалізниці катастрофічна ситуація з державною компенсацією проїзду пільговиків.
У 2018 році державний борг перед УЗ – близько 500 млн грн.
І так триватиме, поки не буде монетизації пільг.
Якщо говорити про державу, то у питанні пільг вона Укрзалізницю тільки "підтоплює" і дивиться, як вона там – борсається чи вже ні", - додав Шульмейстер.
Раніше очільник УЗ Євген Кравцов повідомив, що кількість людей, котрі не платять за проїзд у приміському транспорті, становить від 30 до 50% пасажирів.
Але, уточнив він, навіть якби всі пасажири повністю сплачували, це б не покрило навіть половини збитків від приміських перевезень.
Основна причина – у низьких тарифах і зношеному рухомому складі.