Експерт пояснив, звідки в Укрзалізниці мільярдні збитки
Експерт пояснив, звідки в Укрзалізниці мільярдні збитки

Експерт пояснив, звідки в Укрзалізниці мільярдні збитки

Укрзалізниця недостатньо заробляє, щоб самій себе утримувати.

При загальному прибутку у 3 млрд доларів на рік (близько 84 млрд грн) вона стільки ж втрачає.

"Усі пам'ятають задачку з ванною.

Кран відкручують, набирають ванну, і паралельно вода витікає.

Якщо уявити УЗ як ванну, то частину доходів ми одразу втрачаємо – за рахунок нинішньої тарифної системи.

Це мінус 800 млн доларів на рік (22,4 млрд грн).

Втрати від проїзду безбілетників по передмістю – 150 млн доларів (4,2 млрд грн).

Також неефективне управління власністю.

Усередині самої УЗ є чимало дірок, через які витікає бюджет.

Це, зокрема, і неефективні закупки – приблизно 200 млн доларів на рік (5,6 млрд грн).

Зверху на крані "сидять" і керівництво, і Наглядова рада, які мали піклуватися про те, щоб ванна УЗ не була дірява.

Треба просто перестати красти – і тут я кажу зараз не тільки і не стільки про Укрзалізницю", - розповів колишній перший заступник міністра інфраструктури України Володимир Шульмейстер під час презентації дослідження діяльності Укрзалізниці Українського інституту майбутнього.

За його словами, пасажирські перевезення становлять 10% прибутку Укрзалізниці.

Збиток у 2018 році від пасажирських перевезень - майже 10 млрд грн.

До 2030 року, якщо тенденція не зміниться, УЗ втратить до 100 млрд грн лише за цим напрямком."Підвищення тарифів – це політичне питання.

Зараз, перед виборами, підвищувати ціни на проїзд мало хто хоче.

В Укрзалізниці катастрофічна ситуація з державною компенсацією проїзду пільговиків.

У 2018 році державний борг перед УЗ – близько 500 млн грн.

І так триватиме, поки не буде монетизації пільг.

Якщо говорити про державу, то у питанні пільг вона Укрзалізницю тільки "підтоплює" і дивиться, як вона там – борсається чи вже ні", - додав Шульмейстер.

Раніше очільник УЗ Євген Кравцов повідомив, що кількість людей, котрі не платять за проїзд у приміському транспорті, становить від 30 до 50% пасажирів.

Але, уточнив він, навіть якби всі пасажири повністю сплачували, це б не покрило навіть половини збитків від приміських перевезень.

Основна причина – у низьких тарифах і зношеному рухомому складі.

Источник материала
Поделиться сюжетом
Упоминаемые персоны