Кількість залізничних аварій в Україні зростає, майже 90% пригод трапляються через незадовільне утримання шляхів - "Укртрансбезпека"
Кількість залізничних аварій в Україні зростає, майже 90% пригод трапляються через незадовільне утримання шляхів - "Укртрансбезпека"

Кількість залізничних аварій в Україні зростає, майже 90% пригод трапляються через незадовільне утримання шляхів - "Укртрансбезпека"

11:47, 20 березня 2019.

Транспорт.

За даними експертів, при протяжності залізничних шляхів в Україні близько 20 тис.

км на 8 тис.

км прострочені ремонти.

Фото УНІАН.

Незадовільне утримання залізничних шляхів з боку держмонополіста "Укрзалізниці" призводить до погіршення ситуації на шляхах і зростання числа аварій.

Так, згідно з даними Державної служби України з безпеки на транспорті "Укртрансбезпека", в 2017 році було зафіксовано 89 випадків, з них 21 – на шляхах УЗ, в 2018 році – 140 випадків, з них 17 випадків на шляхах УЗ.

Кількість сходжень рухомого складу залізничного транспорту на шляхах загального користування становила 5 випадків у 2017 році і 6 – в 2018 році.

Однією з наймасштабніших аварій стало сходження 14 вагонів вантажного поїзда на залізничній ділянці між Одесою і Києвом (на перегоні Іванівка - Веселий Кут) 4 липня 2018 року.

Комісія "Укртрансбезпеки" виявила, що технічно це сталося через викривлення залізничної рейки після порушень в ході ремонту полотна.

"Загалом тенденція невтішна: УЗ істотно недовиконує обсяги необхідних робіт по ремонту шляхів, економлячи на найбільш дорогих роботах – модернізації та капітальних ремонтах залізничних шляхів, відзначають експерти.

Обсяги виконання реконструкцій значно знизилися порівняно з минулим десятиліттям: у 2017 році був реконструйований 141 км дорожнього полотна, в 2018 – 280 км, за планом на 2019 – 260 км.

При цьому обсяг реконструкцій в 2007 році був в 5 разів вище, ніж в 2018-2019 роках, і становив 1446 км.

За даними експертів, при протяжності залізничних шляхів в Україні близько 20 тис.

км на 8 тис.

км прострочені ремонти.

Із-за зносу шляхів на УЗ вже сьогодні діють обмеження швидкості поїздів на колії загальною довжиною 1 086 км, а 1746 км шляхів закриті для руху.

"Водночас в проект фінплану на 2019 рік УЗ включила реконструкцію 260 км шляхів (2,1 млрд грн) і капремонт 240 км (1,1 млрд грн), що більш ніж в 2 рази менше мінімально необхідного рівня.

При цьому монополіст воліє направляти державні кошти на інші цілі, наприклад, на зростання адміністративних витрат (+0,8 млрд грн) або інших операційних витрат (+0,9 млрд грн).

Наприклад, влітку минулого року Центр сервісного забезпечення "Укрзалізниці" за 740 тисяч гривень найняв SMM-щика, щоб той вів сторінку УЗ в Facebook", - йдеться в статті.

Така ситуація змушує власників приватних вагонів закладати у вартість перевезень ризики пошкодження або навіть знищення рухомого складу.

УЗ, як наслідок, буде програвати конкуренцію іншим видам транспорту, втрачати доходи і, відповідно, ресурси для модернізації, відзначається в матеріалі.

Источник материала
Поделиться сюжетом