Коболєв розповів, чому передумав проводити анбандлінг шляхом передачі ГТС у власність оператору
Коболєв розповів, чому передумав проводити анбандлінг шляхом передачі ГТС у власність оператору

Коболєв розповів, чому передумав проводити анбандлінг шляхом передачі ГТС у власність оператору

Керівник НАК "Нафтогаз" Андрій Коболєв.

Голова правління НАК "Нафтогаз" Андрій Коболєв заявив, що наразі підтримує проведення анбандлінгу ГТС шляхом передачі у господарське відання, а не у власність, бо Верховна Рада не готова вносити зміни до законодавства, які б дозволити приватизацію ГТС.

Про це він сказав в інтерв'ю "РБК-Україна".

Зазначається, що з початку 2015 року Андрій Коболєв виступав за модель передачі газотранспортної системи новому незалежному операторові (проведення анбандлінгу) шляхом ownership unbundling (анбандлінг шляхом передачі у власність), але з грудня минулого року висловлюється за реалізацію ISO-моделі (Independent System Operator), яка дозволяє вертикально-інтегрованій компанії зберегти активи, але контроль і управління передати незалежному операторові.

У відповідь на питання про те, що змінилося, Коболєв сказав: "Відтоді, як ми говорили про ownership unbundling (OU), наш парламент не ухвалив жодного законодавчого акта, що дозволяє провести відділення оператора ГТС саме за цією моделлю".

Він уточнив, що йдеться про необхідність законодавчо дозволити приватизацю ГТС.

"Саме слово "ownership" (у перекладі з англ.

"власність, володіння", - ред.) передбачає, що оператор повинен володіти ГТС.

Це означає, що при цій моделі компанія-оператор повинна мати право закладати і відчужувати (pledge and divest, - ред.) майно.

Така норма передбачена директивою Третього енергопакету.

Що це означає на практиці? По суті, щоб реалізувати модель OU, парламент повинен прийняти закон, що дозволяє приватизацію ГТС", - пояснив Андрій Коболєв.

Він висловив переконання, що це було б правильним шляхом, якби парламент був готовий ухвалити відповідні зміни.

"Але я спілкувався з цього питання з великою кількістю народних депутатів.

І навіть самі прореформаторські з них сказали мені: "Коболєв, взагалі забудь!"", - додав голова правління НАК "Нафтогаз".

Як відомо, на відділенні газотранспортної системи від "Нафтогазу" наполягає Європа, адже розподіл функцій продажу і транспортування газу передбачено вимогами Третього енергетичного пакета.

Згідно з постановою Кабміну № 496, активи, які використовуються у транспортуванні природного газу, в рамках анбандлінга має бути передано незалежній компанії протягом 30 днів після остаточних рішень у двох справах, які розглядають у Стокгольмському арбітражі.

При цьому останнє рішення у Стокгольмі було винесено 28 лютого 2018 року, тож всі строки давно зірвано.

Источник материала
Поделиться сюжетом