Супрун розповіла, як отримати компенсацію від лікарів, які нашкодили здоров’ю
Супрун розповіла, як отримати компенсацію від лікарів, які нашкодили здоров’ю

Супрун розповіла, як отримати компенсацію від лікарів, які нашкодили здоров’ю

о.міністра охорони здоров'я Уляна Супрун закликає українців не замовчувати факти у разі шкоди здоров’ю у процесі лікування.

Про це вона написала у Facebook.

«У цьому пості — алгоритм дій, якщо ви опинилися в ситуації, коли вашому здоров’ю чи здоров’ю близької людини заподіяно шкоди.

Трансформуємо систему, щоб такі випадки не допускалися або ж відстежувалися більш ефективно та ніхто не міг уникнути відповідальності за свої дії.

Водночас вже сьогодні є інструменти, якими кожен може скористатися для захисту своїх прав у системі охорони здоров’я», - написала Супрун.

Вона підкреслила, що кожен пацієнт має право оскаржити неправомірне рішення й отримати компенсацію, якщо його здоров’ю заподіяно шкоди.

«Відповідачем завжди є роботодавець — заклад охорони здоров’я чи лікар-ФОП.

Фіксація таких скарг — дуже корисний інструмент.

Він допомагає довести, що в конкретній лікарні справді були випадки порушення прав пацієнтів.

Нам часто розповідають про той чи інший випадок, який стався, втім, не використовують легальні інструменти, які б офіційно зафіксували інцидент.

Відповідно довести правду стає практично неможливо», - наголосила Супрун.

За її словами, якщо вам виповнилося 18 років, захищати свої права можна особисто, через представника або ж колективно, а неповнолітні чи недієздатні особи — через законних представників.

«Оптимальний варіант — письмове звернення: зареєстрована заява зобов’язує установу надати вам відповідь.

Тож якщо особисто приносите заяву, попросіть зареєструвати її, а якщо надсилаєте поштою, то рекомендованим листом чи з повідомленням про вручення.

Якщо звернення надсилається електронною поштою, то треба вказувати електронну адресу, на яку має прийти відповідь — це вимога Закону України «Про звернення громадян», - зазначила Супрун.

Вона наголосила, що звертатися зі скаргою слід до головного лікаря.

«Попросіть її зареєструвати (в такому разі вам зобов'язані надати відповідь).

Якщо не вдалося владнати ситуацію, зверніться у департамент/управління охорони здоров’я вашого міста чи області із письмовою заявою/скаргою і попросіть вхідний номер, це допоможе дізнаватися хід розгляду вашого питання», - радить Супрун.

Також, якщо не вдалося владнати ситуацію, слід звернутися на гарячу лінію місцевих органів виконавчої влади або ж на гарячу лінію уряду за телефоном 1545, рекомендує Супрун.

«Маєте право подати скаргу до органу або посадової особи вищого рівня.

Наприклад, якщо не вдалося владнати ситуацію на рівні головного лікаря — подати скаргу до місцевого департаменту охорони здоров’я.

Але не затягуйте — звертатися можна протягом місяця після того, як вас ознайомили з рішенням.

Інакше ваш запит можуть відхилити», - написала Супрун.

Вона також інформує щодо розгляду скарг та звернень.

«До 15 днів розглядають звернення, що не потребують додаткового вивчення, до 30 днів — що потребують додаткового вивчення, до 45 днів — звернення, вивчити обставини яких неможливо у 30-денний термін.

У такому випадку вас мають обов’язково про це повідомити», - зазначила Супрун.

Источник материала
Поделиться сюжетом
Упоминаемые персоны