Укрзалізниця хоче реформувати приміські електрички
Укрзалізниця хоче реформувати приміські електрички

Укрзалізниця хоче реформувати приміські електрички

14:49, 13 травня 2019.

Транспорт.

20.

НК.

Чисті й оновлені потяги, електронні проїзні і склади на 8-10 вагонів.

Електрички перестануть бути щоденним кошмаром, обіцяють в УЗ.

Укрзалізниця хоче реформувати приміські електрички - Фото 1

Щоденні поїздки з передмістя до обласного центру або столицю на електричці – ще те «задоволення».

Брудні, вщерть переповнені вагони та поїзди, які цілком можуть не доїхати з пункту А до пункту В через випадкове пошкодження.

Так було донедавна, але реформатори з «Укрзалізниці» серйозно мають намір змінити ситуацію і зробити умови перевезення пасажирів на приміських маршрутах людськими.

Про забиті електрички незабаром можна буде забути.

Впроваджувати свої масштабні плани в життя нове керівництво залізниці почало ще 2 роки тому, випустивши на маршрути повністю оновлені електропоїзди на 8-10 вагонів.

Поки тільки 7, але вони вже дали можливість розвантажити пасажиропотік на окремих ділянках і зробити подорожі комфортними.

У 2019 році з'явиться ще 4 капітально відремонтовані потяги.

І це – тільки початок, обіцяють в УЗ.

- Протягом останніх 25 років ніхто взагалі не ставив перед собою мету удосконалити рухомий склад і хоч якось поліпшити ситуацію в цьому напрямі роботи залізниці.

Та що там говорити, у персоналу, який прибирав поїзди, не було навіть віників.

Вони приносили з дому свої мітли і ганчірки.

Все це призвело до того, що наш парк виявився зношений на 100%, а кількість незадоволених пасажирів обчислюється мільйонами – коментує Роман Веприцький, директор регіонального філіалу «Південно-Західна залізниця».

– Ми розробили окрему програму реорганізації приміських пасажироперевезень і починаємо активно втілювати її в життя.

Реформи просувалися б набагато швидше, якби ми отримали належну підтримку місцевих органів влади і керівництва країни.

Цифра: за перші 4 місяці 2018 року УЗ зафіксувала 1 672 випадкових поломок приміських електричок, за 4 місяці 2019 – 1288.

Середній вік електрички – 35-40 років.

Укрзалізниця хоче реформувати приміські електрички - Фото 2

Завдання №1 на найближчий час – розвантажити маршрути.

Щоб вирішити цю проблему, зараз розробляють проект поділу графіків приміських поїздів.

Тобто, на ділянках з великим потоком пасажирів курсуватимуть виключно ті електрички, де в складі 8-10 вагонів.

На ділянках з меншою кількістю населення поки залишать склади на 6 вагонів.

В «Укрзалізниці» зазначають, поділ графіків дозволить вирішити одразу дві проблеми: воратися з пасажиропотоком і скоротити інтенсивність навантаження на рухомий склад поїздів.

- Південно-Західна залізниця охоплює територію 11 областей України: 5 повністю і 6 – частково.

Зараз наші електропоїзди перебувають на маршруті протягом 7 діб, і тільки на 8 добу вони повертаються в депо для проходження ТО.

Уявіть собі, в якому стані вони перебувають після такої інтенсивної зміни, тим паче, з огляду на 100% знос вагонів.

Ми твердо маємо намір змінити цю ситуацію найближчим часом, - зазначив Роман Веприцький.

Укрзалізниця хоче реформувати приміські електрички - Фото 3

Цифра: філія Південно-Західної залізниці щорічно перевозить приблизно 55 мільйонів пасажирів на приміських маршрутах.

Звичні квитки замінять електронними проїзними.

Ліквідувати чорну діру, в якій пропадає прибуток від перевезень пільговиків – ще одне завдання керівництва Південно-Західної залізниці.

Місцеві органи влади систематично не відшкодовують гроші за перевезення таких пасажирів і накопичують мільйонні борги.

А це – недоотриманий прибуток УЗ, яка могла б значно прискорити процес реалізації реформ.

За словами Романа Веприцького, тільки за останні 3 роки місцеві ради заборгували понад 400 мільйонів гривень, 12 мільйонів з них – Фастівська міськрада.

Щоб упорядкувати надходження коштів за проїзд в електричках, дисциплінувати пасажирів, та й просто для зручнішого користування поїздами, Південно-Західна залізниця має намір ввести на своїх маршрутах електронні квитки.

- Електронний квиток працюватиме за принципом картки киянина для пільгових категорій.

Пасажир проводить картку через валідатор на турнікеті, інформація надходить у базу «Укрзалізниці» і Пенсійного фонду.

Таким чином, у системі фіксується і факт проїзду пільговика, і відстань, яку він подолав.

Ми вводимо ці квитки для того, щоб система відшкодувань коштів за перевезення пасажирів пільгових категорій з державного і місцевих бюджетів була дійсно прозорою, а місцева влада більше не могла ухилятися від оплати послуг залізниці, - пояснив директор «Південно-Західної залізниці».

Використання електронного квитка вже успішно протестували на маршруті «Київ-аеропорт Бориспіль».

Філія «Південно-західної залізниці» першою в Україні втілила таку практику.

У 2019 планують масштабувати її на приміські маршрути в Київській області, а наступні 2 роки – повністю перейти на систему електронних квитків в усіх регіонах, які обслуговує філія.

Источник материала
loader
loader