Суд скасував 2,5 млн грн штрафу для аеропорту «Київ»
Суд скасував 2,5 млн грн штрафу для аеропорту «Київ»

Суд скасував 2,5 млн грн штрафу для аеропорту «Київ»

Господарський суд Києва скасував рішення Антимонопольного комітету щодо порушення КП «Міжнародний аеропорт «Київ» (Жуляни) та ТОВ «Мастер-Авіа» конкурентного законодавства на ринку послуг з наземного обслуговування повітряних суден, пасажирів та багажу.

Про це свідчить рішення суду від 18 квітня.

Позивачами виступили ТОВ «Мастер-Авіа» та аеропорт.

Предметом оскарження стало рішення АМКУ від листопада 2018-го, згідно з яким позивачі отримали загалом 2,48 млн грн штрафу за антиконкурентні узгоджені дії на ринку послуг з наземного обслуговування повітряних суден, пасажирів та багажу.

Порушення стало можливим за рахунок укладеної між МА «Київ» та «Мастер-Авіа» генеральної угоди про комерційне виконання послуг з наземного обслуговування повітряних суден.

Згідно з документом від січня 2014 року, компанія «Мастер-Авіа» отримала право надавати послуги з наземного обслуговування повітряних суден перевізників на території аеропорту, самостійно укладаючи для цього договори з перевізниками, а також – право залучати для надання послуг сертифіковані хендлінгові компанії.

Як встановили в Комітеті, уже невдовзі фірма «Мастер-Авіа» почала створювати умови для усунення конкурентів із ринку хендлінгових послуг на території аеропорту.

У суді оштрафовані компанії назвали рішення АМКУ незаконним, а факт витиснення ними компанії «Транс-Аерохендлінг» з ринку – недоведеним.

Так, аеропорт на пару із «Мастер-Авіа» заявили, що антимонопольники помилились, коли назвали передачу «Мастер-Авіа» права укладати договори із хендлінговими компаніями порушенням Повітряного кодексу України.

Позивачі зазначили, що між ними наявні відносини контролю, відтак вони не є «потенційними конкурентами», як зазначено у матеріалах справи.

Зокрема, ці обставини в принципі виключають можливість вчинення антиконкурентних узгоджених дій.

Суддя Господарського суду Києва Валерій Пінчук підтримав позицію позивачів, зазначивши, що не знайшов у матеріалах справи доказів, які б доводили причинно-наслідковий зв’язок між укладенням генеральної угоди та потенційним обмеженням конкуренції на ринку.

Також перша інстанція пояснила, що факт того, що після укладення у 2014 році генеральної угоди між позивачами кількість суб’єктів господарювання, які надавали послуги з наземного обслуговування, зменшилася із семи суб’єктів господарювання у 2013-му до двох суб’єктів у 2017-му, не підтверджує того, що саме через укладення спірної генеральної угоди з ринку пішли п’ять суб’єктів господарювання.

Врешті суд не зрозумів, «у чому саме полягали антиконкурентні узгоджені дії позивачів у другій половині 2015 року, коли у пунктах 122 та 123 рішення вказується, що порушення антимонопольного законодавства позивачами тривало з 01.01.2014 року по 01.03.2015 року».

Таким чином, суд визнав спірне рішення Антимонопольного комітету недійсним та таким, що підлягає скасуванню.

Источник материала
Поделиться сюжетом