"Укрпошта" хоче продати Головпоштамт у центрі Києва: що про це відомо

main image main image

"Укрпошта" хоче продати Головпоштамт у центрі Києва: що про це відомо

Що потрібно, аби продати будівлю Будівлю на Хрещатику хочуть продати, а на вторговані кошти побудувати сучасні сортувальні центри за містом.

Та на сьогодні "Укрпошта" внесена в список компаній, які не підлягають приватизації, тому жодного її квадратного метра продати не можуть.

Керівник установи Ігор Смілянський зазначив: для того, щоб продати будь-яку будівлю, потрібні зміни у законодавстві.

Команда "Укрпошти" вже внесла відповідну пропозицію у Раду.

Ми почали здавати в оренду частину поштамту, таким чином за місяць отримали 2 мільйони гривень прибутку.

Коли ж ми прийшли в цю компанію, то "Укрпошта" по всій країні заробляла лише 10 мільйонів на рік, – наголосив він.

Зараз у Головпоштамті працює майже 1300 осіб.

За словами гендиректора установи, утримання будівлі площею у майже 20 тисяч квадратних метрів вартує 11 мільйонів гривень на рік.

Ще 10 мільйонів потрібно на ремонт фасаду.

Для чого продавати приміщення у центрі Києва Смілянський вважає, що це приміщення підійшло б для готелю або офісного центру.

Проте така ідея не всім до вподоби.

На сайті президента вже зареєстрували петицію про заборону продажі будівлі.

Скріншот зареєстрованої петиції.

Однак урбаністи значних проблем з переселенням головного відділення не бачать.

Ця тенденція схожа на тенденцію переїзду промисловості з центру міст.

Вважаю, що люди, які не є частиною публічної функції, не мають займати публічний простір в центрі міста.

Ми можемо використовувати його більш доцільно й приносити користь більшій кількості людей, – прокоментував Юрій Грановський, співзасновник ГО "Агенти змін".

Експерти розрізняють такі поняття як фронт-офіс та бек-офіс.

Фронт – це коли офіс надає послуги людям, а бек – коли люди там лише працюють.

Тож Головпоштамт, за винятком поштового відділення, є бек-офісом.

"Для міста важливо, щоб саме відділення пошти збереглося.

Та для цього не потрібно багато простору.

Коли всі їздять в центр працювати – це не найкращий варіант.

Краще, коли люди мають робочі місця ближче до дому, адже тоді транспорт менше заповнений в години пік, – пояснив Іван Вербицький, експерт аналітичного центру CEDOS.

Та крапки над "і" має розставити транспортний аналіз.

Адже, за словами експертів, не факт, що готель просто захоче взяти обгортку "ми в центрі міста".

Заплативши за це, наприклад, поганою транспортною доступністю та затримками своїх клієнтів.

Тим часом, керівник "Укрпошти" думає про продаж не лише столичного Головпоштамту.

За основу в установі беруть світовий досвід: великі відділення пошти вже продали, зокрема, у США.

Ігор Смілянський, гендиректор "Укрпошти".

Поки ж в "Укрпошті" чекають рішення Верховної Ради: чи наважаться депутати під кінець своєї каденції проголосувати за надання дозволу пошті продавати приміщення.

Якщо так, далі проведуть оцінку, а згодом виставлять на аукціон в системі Prozorro.

До речі, в аукціоні можна прописати вимоги щодо збереження вигляду фасаду та, наприклад, поштового відділення.

Фото и видео