Кожен раз нове керівництво УЗ пише нову Стратегію, але забувають про головне - необхідність її реалізації, - Криворучко

main image main image

Кожен раз нове керівництво УЗ пише нову Стратегію, але забувають про головне - необхідність її реалізації, - Криворучко

Кожен раз нове керівництво УЗ пише нову Стратегію, але забувають про головне - необхідність її реалізації.

Про це Facebook написав глава Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко, коментуючи нову стратегію "Укрзалізниці" на найближчі п'ять років, яку затвердив Кабмін.

"Кожне нове керівництво приходить в УЗ і пише нову Стратегію.

При цьому всі забувають про головне - необхідність її реалізації.

Розробляла Стратегію Наглядова рада УЗ.

До компетентності її членів цього органу в цілому є великі питання.

Вони не вміють ставити завдання, забезпечувати результат, у них немає мотивації і розуміння проблемних питань діяльності компанії.

Ця Стратегія не має цільових показників, KPI для менеджменту, цілей щодо підвищення ефективності і зниження витрат.

А, значить, УЗ спочатку ставить некоректні стратегічні цілі, які заведуть галузь і економіку в ще більший тупик", - написав він.

Він також зазначив основні 5 питань до нової стратегії УЗ.

"Обґрунтовані тарифи.

Саме це стоїть на першому місці серед основних стратегічних ініціатив? У розумінні УЗ "обґрунтовані" - означає максимально можливі.

Тобто вже при постановці цілей створюється конфлікт інтересів з клієнтами.

І ніхто за це не говорить про те, що потрібно задовольнити потребу клієнтів або досягти з ними згоди.

Більше того, як ми знаємо, УЗ не встановлює тарифи.

Вона лише дає свої пропозиції: обґрунтовані чи не дуже, а затверджує їх акціонер, тобто Кабінет Міністрів.

А, значить, досягнута ця мета може бути тільки лобістськими методами.

Тобто компанія у своїй Стратегії спочатку ставить лобістські цілі?", - пише він.

"Реорганізація товариства, боротьба з корупцією, раціоналізація, тобто все те, що вимагає дій з боку керівництва компанії – тільки на других ролях.

Боротьба з корупцією.

Не усунення, а боротьба.

Знову процес, знову менеджмент ні за що не відповідає.

Він бореться.

Якими методами? Запуск комплаєнс-офісу, який буде сам джерелом корупції, як багато антикорупційних органів в нашій країні.

Йдеться і про превентивні заходи, але що мається на увазі - не зазначено.

Напевно, творці Стратегії і самі не дуже розуміють", - зазначає він.

"Довгострокова інвестиційна програма.

Передбачено два пункти: 1).

Усунення накопиченого недоінвестування в інфраструктуру в минулі роки; 2).

Збільшення якості і продуктивності рухомого складу, особливо тягового.

Навіть аналізувати складно, так як нічого не зазначено.

І потім відповідати менеджменту теж не за що", - пише він.

"Немає спонукання до дії.

Наприклад, пункт в розділі "Раціоналізація активів": "Визначення оптимальної кількості та розташування виробничих підрозділів".

Визначили.

Що далі? Які рішення чи дії потрібні? Так у всьому.

Тому, що документ орієнтований на процес, а не результат", - зазначив Криворучко.

Він також зазначив, що єдиний позитивний момент у новій стратегії - її регулярні публічні обговорення.

"Єдиний позитивний момент – це публічні обговорення виконання Стратегії кожні 6 місяців.

В принципі, це крок до прозорості.

Але з такою постановкою цілей, менеджмент буде помпезно розповідати про свої успіхи в їх виконанні.

Але розслаблятися не варто.

Спитаємо з усіх.

Мало не здасться", - резюмував він.

Детальніше про подію
Руководство "Укрзализныци" создало очередную невыполнимую Стратегию - эксперт
Криворучко: керівництво УЗ щоразу пише нову Стратегію, але забуває про її реалізацію