Про це на своїй Facebook-сторінці написав глава Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко, коментуючи нову стратегію "Укрзалізниці" на найближчі п'ять років, яку затвердив Кабмін.
"Кожне нове керівництво приходить в УЗ і пише нову Стратегію.
При цьому всі забувають про головне – необхідність її реалізації.
Розробляла Стратегію Наглядова рада УЗ.
До компетентності її членів в цілому є великі питання.
Вони не вміють ставити завдання, забезпечувати результат, у них немає мотивації і розуміння проблемних питань діяльності компанії.
Ця Стратегія не має цільових показників, KPI для менеджменту, цілей щодо підвищення ефективності і зниження витрат.
А, значить, УЗ спочатку ставить некоректні стратегічні цілі, які заведуть галузь і економіку в ще більший тупик", – написав він.
Він також зазначив основні 5 питань до нової стратегії УЗ.
"Обґрунтовані тарифи.
Саме це стоїть на першому місці серед основних стратегічних ініціатив? У розумінні УЗ "обґрунтовані" – означає максимально можливі.
Тобто вже при постановці цілей створюється конфлікт інтересів з клієнтами.
І ніхто не говорить про те, що потрібно задовольнити потребу клієнтів або досягти з ними згоди.
Більше того, як ми знаємо, УЗ не встановлює тарифи.
Вона лише дає свої пропозиції: обґрунтовані чи не дуже, а затверджує їх акціонер, тобто Кабінет Міністрів.
А, значить, досягнути цю мету можна буде тільки лобістськими методами.
Тобто компанія у своїй Стратегії спочатку ставить лобістські цілі?" – пише він.
"Реорганізація товариства, боротьба з корупцією, раціоналізація, тобто все те, що вимагає дій з боку керівництва компанії – тільки на других ролях.
Боротьба з корупцією.
Не усунення, а боротьба.
Знову процес, знову менеджмент ні за що не відповідає.
Він бореться.
Якими методами? Запуск комплаєнс-офісу, який буде сам джерелом корупції, як багато антикорупційних органів в нашій країні.
Йдеться і про превентивні заходи, але що мається на увазі – не зазначено.
Напевно, творці Стратегії і самі не дуже розуміють", – зазначає він.
Довгострокова інвестиційна програма.
Передбачено два пункти:.
1) Усунення накопиченого недоінвестування в інфраструктуру в минулі роки;.
2) Збільшення якості і продуктивності рухомого складу, особливо тягового.
Навіть аналізувати складно, оскільки нічого не зазначено.
І потім відповідати менеджменту теж не за що,.
– пише він.
"Немає спонукання до дії.
Наприклад, пункт в розділі "Раціоналізація активів": "Визначення оптимальної кількості та розташування виробничих підрозділів".
Що далі? Які рішення чи дії потрібні? Так у всьому.
Тому, що документ орієнтований на процес, а не результат", – зазначив Криворучко.
Він також зазначив, що єдиний позитивний момент у новій стратегії – її регулярні публічні обговорення.
"Єдиний позитивний момент – це публічні обговорення виконання Стратегії кожні 6 місяців.
В принципі, це крок до прозорості.
Але з такою постановкою цілей, менеджмент буде помпезно розповідати про свої успіхи в їх виконанні.
Але розслаблятися не варто.
Спитаємо з усіх.
Мало не здасться", – резюмував він.