Кабмін визначив, скількох дітей з особливими потребами братимуть у садочки

main image main image

Кабмін визначив, скількох дітей з особливими потребами братимуть у садочки

В одній інклюзивній групі дитячого садка має бути не більше 3 дітей з особливими освітніми потребами.

Така норма міститься у правилах організації інклюзії в дошкільних закладах.

Почали діяти чіткі правила, за якими мають створюватися і працювати інклюзивні групи в дитсадках.

Відповідний порядок опублікований та набув чинності 24 червня 2019 року.

Читай Знай.ua у оновленому чаті Viber! Приєднуйтесь!.

Зокрема, до однієї групи дитячого садочку можуть ходити:.

1-3 дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором, слухом, легкими інтелектуальними порушеннями тощо;.

не більше 2 з числа дітей зі сліпотою, глухотою, з тяжкими порушеннями мовлення тощо;.

не більше 1 дитини зі складними порушеннями розвитку.

"Відтепер діти з особливими освітніми потребами мають ще більше можливостей для соціалізації у суспільстві – почали діяти чіткі правила, за якими мають створюватися і працювати інклюзивні групи в дитсадках.

Під цю зміну держава також передбачила фінансову підтримку.

У бюджет 2019 року вперше заклали спеціально кошти на інклюзивну освіту у дошкіллі – йдеться про 37,2 млн гривень, які підуть на корекційно-розвиткові заняття та обладнання для дітей, – зазначає міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

Вона додала, що всі керівники закладів мають докладно ознайомитися з прийнятим порядком та організовувати роботу відповідно до нього.

"За законом "Про освіту" керівник закладу зобов’язаний створити інклюзивну групу чи клас й відповідні умови навіть для однієї дитини", – пояснила Гриневич.

Щоб дитину з особливими освітніми потребами зарахували до садочка, батькам потрібно звернутися у заклад із заявою та висновком інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ).

За наявності інвалідності потрібно також надати копію медичного висновку або копію посвідчення особи, що отримує державну соціальну допомогу, та копію індивідуальної програми реабілітації.

Для кожної дитини розроблюється індивідуальна програма розвитку, яка складається на навчальний рік та зазвичай переглядається тричі на рік.

Для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку складають індивідуальний освітній план строком на 3 місяці з подальшим продовженням протягом навчального року.

У кожній інклюзивній групі вводиться посада асистента вихователя.

Окрім цього, за рекомендаціями ІРЦ та згодою батьків, навчальний заклад забезпечує доступ до освітнього процесу асистенту дитини, якщо такий необхідний.