"На вимову дитини погано впливає двомовність у сім'ї"
"На вимову дитини погано впливає двомовність у сім'ї"

"На вимову дитини погано впливає двомовність у сім'ї"

- Дуже прошу батьків не "сюсюкати" з малюками.

Це сильно впливає на правильне формування мовлення і словникового запасу.

Бо дитина все, що чує - відтворює, - каже вчитель-логопед гайсинського дитсадка № 5 Наталія САХНЮК, 32 роки.

Зустрічаємось у її кабінеті.

На полицях — ляльки, дрібні іграшки, книги.

На підлозі прямокутний контейнер з піском, мушлями камінцями.

- Це все потрібно для розвитку дрібної моторики малюків, - пояснює Наталія Анатоліївна.

Говоримо із нею про те, що потрібно робити, аби покращити вимову дитини.

- Кабінет ділимо із психологом.

Нам обом важливо розкрити дитину під час заняття.

Хочемо, аби вона почувалася розкуто і їй було цікаво.

- Які ознаки того, що дитину варто показати логопеду?, - питаю.

- До 5-річного віку мовлення ще формується.

Та за дитиною треба постійно спостерігати, - відповідає Наталія Анатоліївна.

– Змалечку помітно, чи добре малюк чує і як реагує на звернення.

Є різні причини, чому дитина не говорить чи робить це погано.

Можуть бути проблеми зі слухом, мовленнєвим апаратом, із розумовим розвитком.

Не відкладайте похід до спеціалістів.

Наприклад, спершу я проводжу обстеження ротової порожнини.

Дивлюсь язичок, під'язикову уздечку, піднебіння.

Коли бачу якісь порушення, то направляю на консультацію до лікаря-отоларинголога.

Змалечку помітно, чи добре малюк чує і як реагує на звернення.

Вважається, що шиплячі і свистячі звуки повинні сформуватись в межах чотирьох років, а звук "р" після п'яти.

Якщо вчасно не усунути проблему неправильної вимови слів, то у шкільному віці дитини вона поглиблюватиметься, каже Наталія Сахнюк:.

- Будуть проблеми із письмом та читанням.

Порушення мовлення впливає і на стосунки школярів з однолітками.

До мене зверталися підлітки 15-17 років.

Працювали над мовленням, аби почуватися впевненіше.

Впорались за досить короткий час.

Взагалі ж терміни роботи з логопедом індивідуальні.

Шиплячі звуки можна поставити за одне заняття — при умові, що батьки закріплюватимуть навичку вдома.

Звук "р" ставиться довше.

Аби дитина уміла зв'язно розмовляти і мала гарний словниковий запас, із нею треба спілкуватися змалечку, радить логопед.

- Читайте казки, вчіть віршики.

Грайте у мовленнєві ігри.

Натомість подалі ховайте планшети, комп'ютери і обмежуйте час перегляду телевізора.

Бо все це негативно впливає на мовленнєвий розвиток дитини.

Коли вона дивиться відео, то мовлення не задіяне.

На вимову дитини погано впливає і двомовність у сім'ї.

Слідкуйте за чистотою мови.

Бо, до прикладу, українські приголосні мають відмінність у звучанні з російськими.

Наталія Сахнюк закінчила Гайсинське медичне училище.

Потім здобула спеціальність дефектолога-логопеда у Київському національному педагогічному університет ім.

Поєднує роботу вчителя-логопеда у дитсадку № 5 і інклюзивно-ресурсому центрі.

У вечірні години веде прийом у студії розвитку "Розумашка".

Заміжня, разом з чоловіком Євгенієм виховують двох синів - Дениса і Владислава.

Логопе́дія — наука про порушення мовлення, методи їх попередження, виявлення й усунення засобами спеціального навчання й виховання.

Логопедія вивчає причини, механізми, симптоматику, перебіг, структуру порушень мовленнєвої комунікації, системи корекційного впливу.

Об'єктом логопедії є людина з порушеннями мовлення.

Спеціаліст з виправлення цих порушень називається логопе́дом.

Источник материала
Поделиться сюжетом