- Дуже прошу батьків не "сюсюкати" з малюками.
Це сильно впливає на правильне формування мовлення і словникового запасу.
Бо дитина все, що чує - відтворює, - каже вчитель-логопед гайсинського дитсадка № 5 Наталія САХНЮК, 32 роки.
Зустрічаємось у її кабінеті.
На полицях — ляльки, дрібні іграшки, книги.
На підлозі прямокутний контейнер з піском, мушлями камінцями.
- Це все потрібно для розвитку дрібної моторики малюків, - пояснює Наталія Анатоліївна.
Говоримо із нею про те, що потрібно робити, аби покращити вимову дитини.
- Кабінет ділимо із психологом.
Нам обом важливо розкрити дитину під час заняття.
Хочемо, аби вона почувалася розкуто і їй було цікаво.
- Які ознаки того, що дитину варто показати логопеду?, - питаю.
- До 5-річного віку мовлення ще формується.
Та за дитиною треба постійно спостерігати, - відповідає Наталія Анатоліївна.
– Змалечку помітно, чи добре малюк чує і як реагує на звернення.
Є різні причини, чому дитина не говорить чи робить це погано.
Можуть бути проблеми зі слухом, мовленнєвим апаратом, із розумовим розвитком.
Не відкладайте похід до спеціалістів.
Наприклад, спершу я проводжу обстеження ротової порожнини.
Дивлюсь язичок, під'язикову уздечку, піднебіння.
Коли бачу якісь порушення, то направляю на консультацію до лікаря-отоларинголога.
Змалечку помітно, чи добре малюк чує і як реагує на звернення.
Вважається, що шиплячі і свистячі звуки повинні сформуватись в межах чотирьох років, а звук "р" після п'яти.
Якщо вчасно не усунути проблему неправильної вимови слів, то у шкільному віці дитини вона поглиблюватиметься, каже Наталія Сахнюк:.
- Будуть проблеми із письмом та читанням.
Порушення мовлення впливає і на стосунки школярів з однолітками.
До мене зверталися підлітки 15-17 років.
Працювали над мовленням, аби почуватися впевненіше.
Впорались за досить короткий час.
Взагалі ж терміни роботи з логопедом індивідуальні.
Шиплячі звуки можна поставити за одне заняття — при умові, що батьки закріплюватимуть навичку вдома.
Звук "р" ставиться довше.
Аби дитина уміла зв'язно розмовляти і мала гарний словниковий запас, із нею треба спілкуватися змалечку, радить логопед.
- Читайте казки, вчіть віршики.
Грайте у мовленнєві ігри.
Натомість подалі ховайте планшети, комп'ютери і обмежуйте час перегляду телевізора.
Бо все це негативно впливає на мовленнєвий розвиток дитини.
Коли вона дивиться відео, то мовлення не задіяне.
На вимову дитини погано впливає і двомовність у сім'ї.
Слідкуйте за чистотою мови.
Бо, до прикладу, українські приголосні мають відмінність у звучанні з російськими.
Наталія Сахнюк закінчила Гайсинське медичне училище.
Потім здобула спеціальність дефектолога-логопеда у Київському національному педагогічному університет ім.
Поєднує роботу вчителя-логопеда у дитсадку № 5 і інклюзивно-ресурсому центрі.
У вечірні години веде прийом у студії розвитку "Розумашка".
Заміжня, разом з чоловіком Євгенієм виховують двох синів - Дениса і Владислава.
Логопе́дія — наука про порушення мовлення, методи їх попередження, виявлення й усунення засобами спеціального навчання й виховання.
Логопедія вивчає причини, механізми, симптоматику, перебіг, структуру порушень мовленнєвої комунікації, системи корекційного впливу.
Об'єктом логопедії є людина з порушеннями мовлення.
Спеціаліст з виправлення цих порушень називається логопе́дом.