Зміна закону "Про столицю": які є ризики та переваги – позиція "Голосу" і "Слуги народу"
Зміна закону "Про столицю": які є ризики та переваги – позиція "Голосу" і "Слуги народу"

Зміна закону "Про столицю": які є ризики та переваги – позиція "Голосу" і "Слуги народу"

У студії "5 каналу" обговорили запропонований президентською політсилою проєкт змін до закону України "Про столицю України – місто-герой Київ".

Народна депутатка від фракції "Голос" Юлія Клименко зауважила, що запропоновані "Слугою народу" правки несуть у собі значні ризики.

Позиція "Голосу":.

"Першим ризиком є фактичне розділення двох посад: мера (тут і далі – йдеться про міського голову) і голови КМДА.

Що призведе, серед іншого, до поділу бюджету і до можливого неефективного виконання функцій мером.

Тому що він не зможе впливати на такі важливі рішення для столиці, і взагалі ефективно виконувати роботу із побудови інфраструктури в Києві, соціальних питань, побудови шкіл тощо", – зазначила нардеп.

Вона додала: "Плюс, це дострокові вибори, які хочуть призначити на 8 грудня цього року, як я розумію.

І змінити мера.

Я так розумію, монобільшість має свого претендента.

Тож ми всі повинні готуватися до дочасних виборів".

За словами представниці "Голосу", народним обранцям досі на надали остаточний текст проєкту змін до закону.

"Ми досі не бачили остаточних правок в законопроєкти, а також порівняльних таблиць.

Це також питання до роботи парламенту, ефективності секретаріату Верховної Ради.

Тобто ми, фактично, не знаємо, за що ми будемо голосувати", – резюмувала Клименко.

Позиція "Слуги народу":.

Як бачать нову законотворчу ініціативу в президентській партії – розповів народний депутат від "Слуги народу" Дмитро Костюк: "У 2010 році було скасовано районні ради.

І райони, які за населенням іноді більші від обласних центрів, залишилися без представників у владі.

Ми пропонуємо повернути районні ради.

Другий момент – розмежувати повноваження голови міської ради і голови КМДА.

Не може одна особа виконувати закони і контролювати їх виконання.

Це створює корупційні ризики".

Прокоментував нардеп і закиди, що після розділення посад міського голови та чільника Київської міської держадміністрації – столичний голова перетвориться на "весільного генерала" (є посада, нема повноважень).

"Це принцип розподілу влади, щоб був баланс.

Зараз у нас усе відбувається з порушенням Європейської хартії місцевого самоврядування.

З досвіду останніх років – мер Києва і є "весільним генералом", який працює в інтересах тих чи інших кланів, олігархічних груп, ділків, і особливо забудовників", – заявив Костюк.

І додав: "Мер не може контролювати все, що відбувається у місті.

Навіть якби це був великий професіонал.

Має бути система з розподіленням повноважень.

Це адекватна система, за якою повноваження мера будуть обмежені у відповідності до того, скільки він може фактично виконати".

Источник материала
Поделиться сюжетом