Російськими ЗМІ користуються 13% українців.
Про це йдеться в результатах щорічного опитування USAID-Internews «Ставлення населення до ЗМІ та споживання різних типів медіа у 2019 р.», які були представлені 22 жовтня.
При цьому в оточенні кожного третього респондента є ті, хто використовує російські медіа у якості джерела новин.
Основною причиною такого споживання аудиторія називає можливість отримати альтернативну точку зору.
Частіше споживачами російських ЗМІ є літні люди, а також ті, хто не задоволені державною політикою.
Однак при цьому рівень довіри до російських медіа падає.
Основними джерелами доступу до російських медіа є супутникове телебачення і You.
Tube канали.
Українці найчастіше віддають перевагу телебаченню (телеканали Росія 1, Росія 24 та НТВ) та інтернет-виданням (Gazeta.
ru та Lenta.
Серед мотивів перегляду російських ЗМІ опитані респонденти виділяють:.
- Більш якісна подача новин, цікавіша («дивишся і важко відірватися»).
- Альтернативна точка зору («як вони говорять, що там у «хохлов», так і ми, а що у них»).
- Для респондентів з Півдня і Сходу – отримання новин російською мовою через звичку, актуальних проблем у сприйнятті україномовних новин не спостерігається.
Загальна вибірка ~4000 інтерв'ю/хвиля, з яких по 300 інтерв'ю 12 областях: Київська, Вінницька, Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Сумська, Харківська, Херсонська.
Репрезентативна частина ~ 1640 інтерв'ю/хвиля.
Для забезпечення репрезентативності побудовані спеціальні статистичні ваги, які привели структуру масивів у відповідність з даними Державної служби статистики за такими параметрами, як регіон, тип населеного пункту, стать, вік.
Похибка вибірки з імовірністю 0,95 не перевищує 2,5%.
Ілюстрація: imi.