Кожен десятий українець може розрізнити правдиву інформацію і фейк – дослідження
Кожен десятий українець може розрізнити правдиву інформацію і фейк – дослідження

Кожен десятий українець може розрізнити правдиву інформацію і фейк – дослідження

11% українців можуть розрізнити правдиві новини та дезінформацію.

Про це йдеться у соціологічному опитуванні USAID-Internews «Ставлення населення до ЗМІ та споживання різних типів медіа у 2019 році», проведеному протягом червня-липня 2019 року.

Зокрема, у рамках опитування, респонденти в різних регіонах України пройшли тестування на здатність відрізнити справжні новини від дезінформації.

За результатами тесту, 11% респондентів змогли правильно визначити різницю між справжньою та неправдивою інформацією серед трьох поданих новин, тоді як в середньому 10% не змогли навіть спробувати відповісти.

Дві третини респондентів змогли правильно визначити лише один із трьох варіантів.

Разом із тим, близько 80% читачів та глядачів говорять, що вони обізнані про замовні матеріали в медіа («джинсу»).

З 74% тих, хто знає про існування «джинси», 68% говорять (самооцінка), що знають, як відрізнити замовний матеріал.

Зазначається, що це на 12% більше, ніж той самий показник минулого року.

Крім того, у 2019 році українці стали набагато менше довіряти ЗМІ.

Довіра до всіх традиційних медіа впала в середньому на 11%, в порівнянні з 2018 роком.

«Довіра коливається між 19% до загальнонаціональної преси, 22% до місцевого радіо та 49% до загальнонаціональних телеканалів – в той час як загальнонаціональним інтернет-медіа довіряють 51% респондентів – найбільший показник цього року», - ідеться в дослідженні.

Дослідження провела компанія In.

Mind на замовлення міжнародної неприбуткової організації Internews, що реалізує «Медійну програму в Україні» за фінансової підтримки Агенції США з міжнародного розвитку (USAID).

Участь в опитуванні взяли 4056 респондентів.

Источник материала
Поделиться сюжетом