Член правління АТ «Укрзалізниця» Ремігіуш Пашкевич стверджує, що для утримання залізничної інфраструктури та її подальшого розвитку необхідно приблизно 108 млрд грн на рік.
Про це він повідомив в інтерв’ю проєкту «12 облич стратегії Укрзалізниці».
За його словами, сьогодні інфраструктура потребує той рівень CAPEX, що дозволить на базовій мережі – близько 19 000 км – відновити технологічні параметри інфраструктури.
«Сьогодні у нас приблизно 5 000 км базової мережі характеризуються простроченим зношенням і потребують реконструкції.
Додайте до цього ще й інвестиції в автоматизацію залізниці», – зазначив Пашкевич.
Для порівняння: інфраструктурна мережа Польщі, що майже еквівалентна Україні, але знаходиться у значно кращому стані, потребує $3,5 млрд (близько 88 млрд грн).
Крім того, член правління нагадав, що Укрзалізниця – це єдина компанія в Європі, а радше у світі, яка сплачує податок на землю, що знаходиться під інфраструктурою.
«Це абсурд.
Податок на землю під інфраструктурою повинен бути «нуль», і це має бути закріплено на законодавчому рівні.
Ми комунікуємо з цього приводу з представниками політичного істеблішменту, пояснюємо нашу позицію.
Більше того, ми готові кошти, що сплачуються як податок на землю до місцевих бюджетів, у пропорції 1:1 спрямувати на розвиток інфраструктури», – зауважив Ремігіуш Пашкевич.