На Чорнобильській АЕС з'явився перший мурал – що зображенням із чорною рукою хотів сказати автор
На Чорнобильській АЕС з'явився перший мурал – що зображенням із чорною рукою хотів сказати автор

На Чорнобильській АЕС з'явився перший мурал – що зображенням із чорною рукою хотів сказати автор

Настінні малюнки, на протидію трагічності й занепаду.

На Чорнобильській атомній електростанції з'явився мурал.

Автор картини – митець Валерій Коршунов – керівник національного культурного проєкту з переосмислення чорнобильської катастрофи Artefact art-project.

Він не вперше перетворює Зону відчуження на мистецький майданчик.

Каже: прагне наповнити її новими змістами й зробити близькою для сучасників.

Більше розповість Христина Катарина.

Рідкісні коні Пржевальського прикрасили стіну Чорнобильської АЕС.

Це робота художника Валерія Коршунова.

Його кольоровий мурал з'явився на фасаді машинного залу атомної станції, який частково зруйнувався унаслідок вибуху.

Натепер це перший і єдиний малюнок на будівлі покинутої радіоактивної станції.

Окрім естетичної ідеї, він несе в собі й значно глибшу – культурно-просвітницьку, стверджує автор.

Валерій Коршунов, автор муралу на ЧАЕС, говорить: "Ми зрозуміли, що в культурному плані взагалі нічого не відбувається з Чорнобилем.

А вона повинна переосмислювати проблеми й працювати з цим кожного дня.

Ми робимо вигляд, що нічого не трапилося, тобто Чорнобиль є, але є собі і є.

Ми не думаємо про нього, не пропрацьовуємо і думаємо, що він пройде.

Але він не пройде, бо це як посттравматичний синдром нації".

Настінний малюнок розміром 18 на 58 метрів.

Рідкісні коні Пржевальського на стіні зображені невипадково.

Зону відчуження вони заселили після аварії.

Поруч із тваринами велетенська долоня, що управляє атомом.

За словами творця, картина символізує швидке відродження й надію на краще майбутнє.

А ще за допомогою нових технологій та наукових досліджень закликає змінити ставлення світу до ЧАЕС, адже життя у Чорнобильській зоні не стоїть на місці.

"Якщо ми будемо робити вигляд, що тут одні тільки могили, це буде означати, що ми програли цьому Чорнобилю й тому, що Радянський Союз з нами зробив.

Ми повинні бути сильними, ми повинні наповнювати щодня Чорнобиль новими сенсами, приносити сюди, по-перше, культуру, по-друге, технології та повернути Чорнобиль до нормального життя.

Ми повинні перетворити його не на зону відчуження, а на зону тимчасового відселення, щоб люди, які звідси поїхали, могли повернутися, хоча б у плані музею", – говорить Валерій.

Конкурс на найкращий мурал у Чорнобилі проводило безпосередньо керівництво ЧАЕС.

Участь у ньому взяли 24 митці.

Переможця визначили цього червня.

Його обирало експертне журі.

За улюблений ескіз також могли проголосувати й користувачі Facebook на офіційній сторінці підприємства у соцмережі.

Величезну картину щодня бачитимуть майже 2 тисячі працівників та відвідувачів станції.

Настінним малюнком хотіли підняти настрій працівникам підприємства, кажуть ініціатори конкурсу.

Більше половині персоналу ідея сподобалася, свідчить опитування.

Христина Катарина, "5 канал".

Источник материала
Поделиться сюжетом