Трофімцева: Виробникам органічних продуктів потрібна спільна платформа для комунікації
Трофімцева: Виробникам органічних продуктів потрібна спільна платформа для комунікації

Трофімцева: Виробникам органічних продуктів потрібна спільна платформа для комунікації

Таку думку на міжнародній конференції «Органічна переробка та збут.

Нові можливості для готового продукту: бізнес для бізнесу» висловила в.

міністра аграрної політики та продовольства у 2019 р.

Ольга Трофімцева.

«За статистикою, 90% сировинних матеріалів українського походження експортується для подальшої переробки.

Водночас 80% органічних продуктів, готових до споживання, продаються на внутрішньому ринку», — зазначає Трофімцева.

На даний час декілька основних факторів, включаючи проходження лабораторних досліджень та отримання відповідних сертифікатів, є часто обмежуючим чинником для експорту органічної продукції.

Тим паче, що виробниками органічної продукції зазвичай є невеликі компанії.

Тому, вважає вона, їм не завадить допомога держави.

При цьому загальний рецепт успіху на експортному ринку як для сировинних, так і для перероблених продуктів всім зрозумілий і відомий.

Це беззаперечна якість у поєднанні з конкурентною ціною.

«Основний обсяг органічної продукції ми стабільно постачаємо до ЄС.

Проте кон'юнктура цього ринку міняється, виробництво по окремим категоріям зростає, і десь ми стаємо менш конкурентними, — говорить Трофімцева.

— На це треба швидко реагувати.

Або шукати нові ринки збуту і займати нові ніші, або зміцнювати співпрацю з існуючими партнерами, щоб ті не припиняли з вами працювати, як тільки знайдуть у когось дещо дешевше».

Ще один фактор, який стримує просування України на органічному ринку, — низький рівень довіри та відсутність впізнаваного національного бренду Organics made in Ukraine.

«Україну й досі погано знають як виробника органічної продукції.

Навіть досвічені трейдери ще іноді оперують негативними асоціаціями на кшталт Чорнобиля і не розуміють, як це може поєднуватися з органікою», — додає експертка.

Тому Україні треба добре попрацювати над іміджем.

Тут стане в нагоді державна інформаційна підтримка, побудова та захист українських органічних брендів, розширення світових ринків завдяки потужній системі торгових та аграрних аташе та здійсненню торговельних місій.

«Ми повинні говорити про швидку еволюцію нашого ринку.

Що рамки нового органічного закону мало чим відрізняються і дуже схожі до європейських норм.

Що ми працюємо за найвищими стандартами і найкращими практиками.

Що наш продукт унікальний та винятковий.

І звісно, переймати кращий досвід успішних вітчизняних брендів, які вже закріпилися на глобальному ринку», — говорить Трофімцева.

Також вона додає, що одне з найбільш критичних питань в українському органічному виробництві — це відсутність належної і добре скоординованої комунікації усіх зацікавлених гравців ринку.

«Україна вийшла на новий рівень розвитку органічного сектору, у нас налічується близько 700 операторів ринку.

Але вони не мають спільної платформи комунікації і спільного центру лобіювання своїх інтересів.

Об'єднати їх не так просто, проте можливо і потрібно.

Бо чим більш розгалуженим стає органічний сектор, тим більш нагальним стає це питання», — підсумувала Трофімцева.

Ірина Кравченко, Agro.

Источник материала
Поделиться сюжетом