Радник прем'єр-міністра Юрій Голик: «Хороші дороги «зшиють» Україну»
Радник прем'єр-міністра Юрій Голик: «Хороші дороги «зшиють» Україну»

Радник прем'єр-міністра Юрій Голик: «Хороші дороги «зшиють» Україну»

Будівництво хороших доріг в країні важливе в тому числі і для того, щоб люди, які в'їжджають з окупованих територій, «потрапляли у рай», бачили якісно іншу інфраструктурну України.

Про це в ефірі програми «16+» Романа Скрипіна заявив радник прем'єр-міністра України Юрій Голик, повідомляє «Інформатор».

Юрій Голик також розповів про те, з якими труднощами зіткнувся під час роботи радником голови Дніпропетровської ОДА Валентином Резніченком у 2015-2019 роках, і як вдалося стартувати масштабні інфраструктурні зміни в області.

Повну версію відео можна подивитись тут.

Про початок військових дій і ситуацію в Дніпрі.

«Резніченко був главою Запорізької ОДА 27 чи 28 днів, а потім став головою Дніпропетровської ОДА.

Коли прийшли в адміністрацію, перший час ми перебували в одному з кабінетів, - сказав в минулому радник голови ДніпроОГА, а нині радник прем'єр-міністра Юрій Голик.

- Там все кабінети на вигляд однакові, мені навіть здається, що один з меблевих комбінатів під Дніпром в кілька змін наробив меблів і заставив ними всі будівлі.

Заходячи в один кабінет можна загубитися, де ти знаходишся.

Популярні новини зараз.

Яке свято 6 грудня: чого не можна робити в цей день.

"Вечірній Квартал" без Жидкова: артист пояснив, чому "випав" з концерту.

Платити доведеться у декілька разів більше: в Україні тотально переглянуть систему нарахування штрафів.

В Україні розпочали виплачувати пенсії за новою схемою: кому не дадуть ні копійки.

Показати ще.

Валентин Резниченко і Юрій Голик.

У цій кімнаті знаходилися всі, в цьому кабінеті приймалися рішення.

Якийсь невеликий open-space.

Там висіли військові карти області, де треба перекривати дороги, залізничного вокзалу і так далі.

Там же була знаменита історія, коли держава залишалася бездіяльною і було не зрозуміло, що відбувається, вони там «Уралами» перекривали залізничні шляхи, щоб потяги з Донецька не заїхали в місто зі зброєю і зеленими чоловічками.

Держава була тоді паралізованою, не готовою до війни.

У нас не було армії і тактики.

Держава виїжджала на окремих особистостях і командах.

Якщо цю команду змінюють, то напевно був якийсь конфлікт.

Це вже потім з'являється можливість почитати і зрозуміти його витоки.

Валентина Резніченка насправді не питали, чи хоче він бути головою Запорізької ОДА, бо тоді главою адміністрації був Борис Ложкін і це було більше «допоможи, зроби, ти впораєшся».

А коли переводили в Дніпропетровську адміністрацію, це було таке ж напівпрохання, напівдоручення.

Я автоматично, як радник, переїхав тоді з ним.

Навіщо доларовому мільйонерові робота на державу.

На момент приходу в обладміністрацію, у нас не стояло питання заробітку, оскільки ми 20 років займалися медіа-бізнесом.

Ми створювали успішні бренди і заробляли на рекламі.

«УМХ» (Український Медіа Холдинг - авт.) - це лише частина моєї біографії.

Я був співзасновником і головним виконавчим директором великої регіональної компанії, яка продавала рекламу в чотирьох областях (Донецькій, Луганській, Харківській і Дніпропетровській) та входила в топ-5 видавничих будинків України по заробітку на рекламі.

Якби не війна, ми б продовжували свою експансію в інші регіони і ми б увійшли в топ-3.

Юрій Голик основи успішного бізнесу переніс на роботу в ОДА.

На момент 2015 року, ми були бізнесменами, що відбулися і на хвилі патріотизму вважали, що йдемо рятувати країну.

Потрапивши в це бюрократичне пекло, ми розуміли, що ця бюрократична машина їде сама по собі, а ми зі своїми фантазіями їдемо окремо.

Одна з проблем, з якою ми зіткнулися, не потрапляла зовсім в нашу парадигму.

Це коли ми заїхали за 80 кілометрів від Дніпра і просто почали спілкуватися зі звичайними людьми.

У них проблеми найпростіші: немає водопостачання в будинках.

Тобто, в цей час Ілон Маск думає, як ракети запускати в космос, а ми в 80 кілометрах від Дніпра стикаємося з відсутністю води.

Станом на 1 січня 2015 року біля 100 тисяч людей не було води в будинках, а на момент нашого відходу з ОДА кількість скоротилася до 10-12 тисяч чоловік.

# Команда Резниченка.

Під час нашого приходу в ОДА, ми відразу обумовили головну річ, що ми не ліземо в політику і вибори.

Ми - це інфраструктура і економіка.

Одна з соціологічних контор в 2017 році вставила в графу партій на місцеві вибори «Команду Резніченка».

У результатах цієї київської соціологічної компанії з'явилися рейтинги в районі 35%, які політична партія команди Резниченка набирала на можливих виборах до обласної ради, якби вони відбулися в найближчу неділю.

Один з проектів, за який дякують команді Резніченка - садок в Підгородньому.

Коли в Києві у високих кабінетах побачили результати дослідження, в яких якась команда Резніченка, яка не витрачає ні копійки грошей на рекламу, отримує такий результат, то недвозначно сказали - ви з цим щось вирішуйте.

Схоже, людей, які заходять в будівлі на Банковій, на Грушевського кусає якийсь вампір.

Президента Володимира Зеленського поки не покусали.

Я з ним спілкувався кілька разів і він не інфікований цим вірусом - це те, що я бачу.

У підсумку, хештег з «Команда Резніченка» кілька разів змінювався до фрази «Не ний, а будуй», і ми вимушено стали самі продавати свій результат.

Коли ми зрозуміли, що його продавати ніхто не буде і він потоне - то ми перетворилися частково в політиків, якими ми ставати не хотіли взагалі.

Чому Голик завжди радник?.

В силу того, що якась частина моєї родини змушена в силу медичних причин перебувати по той бік військових дій, то в якийсь момент я зрозумів, що вони стануть заручниками моєї посади тут.

[img desc=""]669763[/img.

Нові книги для обласної лікарні Мечникова в Дніпрі.

Я подав свої документи і пройшов всі співбесіди в Адміністрації Президента.

І в якийсь момент, коли сталося чергове загострення (а тоді йшли бої під Мар'їнкою), я дуже для себе сильно зважував - чи хочу я бути заступником губернатора найбільшої області країни, а частина моєї родини там, за лінією розмежування і вона фізично не може звідти виїхати, чи хочу я, щоб вони стали заручниками - я зрозумів, що не хочу і що сім'я важливіша.

У цей момент я прийняв для себе рішення, що буду радником.

Напевно, це погано з точки зору моєї трудової книжки, або біографії.

Про критику нинішнього голови ДніпроОГА.

Детальніше про заяви нинішнього глави облдержадміністрації Олександра Бондаренка можна прочитати тут.

Кілометри відмінних доріг - ще один успішний проект команди Резниченка.

Перше, ціна на будь-яке будівництво визначається не бажанням глави адміністрації і не бажанням його радника.

Ціна визначається на підставі зробленого проекту, так званої «проектно-кошторисної документації», яка пройшла державну експертизу.

У цьому документі експерт, який поставив свій підпис і номер, згідно з ліцензією, перевіряє цей проект на відповідність індикативним цінам.

У кожній області країни один раз в 3 місяці, випускається збірник індикативних цін на будівельні матеріали.

Тому в проекті будь-якого будівництва, що пройшло держекспертизу в принципі не може бути завищених цін.

Крім того, у нас система ціноутворення в будівництві побудована на грошово-ресурсному методі, коли держава оголошує підряднику ті ціни, за якими він повинен будувати.

Наприклад, зарплата будівельника в кожній області визначається рішенням сесії обласної ради на підставі розпорядження голови Мінрегіонбуду.

Зараз це Міністерство розвитку громад і територій України.

Це означає, що компанія офіційно платить працівникові, що працює на будівництві, не стільки, скільки він коштує на ринку, а стільки, скільки йому дозволила платити держава.

Крім того, будь-яка розцінка, яка існує в будівництві, часто дуже сильно відрізняється від реальної.

Наприклад, держава каже: «Ви будете класти плитку по 200 гривень за 1 м2».

А на ринку це коштує 800 грн.

І експерт не може вище цієї ціни піднятися, тому що, якщо він це зробить, то йому загрожує кримінальна справа.

Яскравий приклад хорошого менеджменту - школа в Солоному Дніпропетровської області.

З точки зору будівництва.

В державі завжди така дивна історія, яку, напевно, чули всі.

В кінці року залишаються гроші.

Мінфін говорить: «У нас невиконання програми такої-то і стільки-то».

Ці гроші залишаються і переходять на наступний рік.

У нас була єдина область в країні, в якій освоєння грошей було на рівні 97-99%.

Це означає, що ми використовували всі заплановані гроші.

Крім того, в Дніпропетровській області в 14 разів за чотири роки виріс бюджет розвитку.

Це не те, що витрачається на проїдання, на енергоносії, зарплати, а то, що йде на капітальні витрати.

Для того, щоб цей бюджет доходив до будівництв, ми одночасно починали кілька десятків проектів.

По кожному з будівництв є графік виконання робіт на об'єкті.

Говорити, що ви, хлопці 1 липня пішли з адміністрації, а там якась школа готова, а якась готова на 80%, можна.

Тому що ми за будівельними нормами не могли все закінчити до 1 липня.

З точки зору того, що ми спочатку зробили багато проектів, то у нас була програма соціально-економічного розвитку території, за якою ми і рухалися.

Ми зробили 220 об'єктів і ще близько 60 об'єктів повинні були бути закінчені до кінця року, але нова команда вже з ними не впоралася.

У нових школах - нові уроки.

На фото - одна з семи шкіл робототехніки на Дніпропетровщині.

Як «зшити» Україну.

Дорога Маріуполь-Запоріжжя, як і інші траси, має дуже велике значення.

У мене, як у громадянина цієї країни, є стійке переконання, яке сформувалося ще до війни, що поки житель умовного Маріуполя, на легковій машині не зможе, не втративши жодного колеса, доїхати до Львова і Мукачево, ми країну не зшиємо.

Я перший раз потрапив на Західну Україну в 2006 році.

За статистикою, 83% жителів Луганської та Донецької області на початок 2014 роки не заїжджали далі за Ялту, яка знаходиться на Азовському морі.

Тобто, максимум куди вони виїжджали - це Азовське море.

Тому, коли ми жителям Луганської та Донецької області «продавали» історію про ЄС, вони цього не розуміли.

Тому що для Львова ЄС - це зрозуміло, а на Донбасі цього не розуміли.

Хороші дороги «зшиють» Україну.

За ремонт і будівництво доріг відповідає Укравтодор.

Раніше неможливо було якісно побудувати всю дорогу, тому що Укравтодор її постійно нарізав на дрібні шматочки.

Наприклад, траса 208 км Запоріжжя-Маріуполь була розбита на 12 ділянок, кожен з яких був визначений під якусь окрему компанію.

Уявіть: одна траса, однієї категорії, одного індексу, розділена на 12 ділянок з абсолютно різними вимогами до тих, хто буде нею займатися.

Чому ми зробили траси Запоріжжя-Маріуполь швидко? Тому що ми кардинальним чином змінили підхід до організації цього процесу.

Хороші дороги важливі ще й тому, що людина, що виїжджає з окупованої території на територію України, повинна потрапляти в рай.

Він повинен побачити іншу Україну інфраструктурно.

Новий спорткомплекс в Слобожанському Дніпропетровської області - проект команди Резніченко та Голика.

Проблема в тому, що люди, які потрапляють у владу, які спочатку хочуть і можуть змінити правила, дуже швидко перетворюються в політиків.

Потрібно мати силу приймати непопулярні рішення.

Якщо це буде відбуватися, то тоді якість інфраструктури зміниться, а значить і якість життя зміниться.

Источник материала
Поделиться сюжетом