— Мы верим, что Владислав жив.
Может, в бессознательном состоянии или ничего не помнит и нуждается в помощи, — одесит 47-річний Сергій Маслов говорить про сина Владислава, 24 роки.
Він — моряк.
За контрактом працював другим помічником капітана на судні "Таласса Патріс".
18 листопада в Сингапурі зійшов на борт корабля.
Під час рейсу зник поблизу Шрі-Ланки в Індійському океані.
Члени екіпажу Владислава востаннє бачили 22 листопада.
Його дружину сповістили наступного дня.— Корабель настільки великий, що обшукати його швидко фізично неможливо — понад 400 метрів завдовжки.
Шукали за логікою — куди міг піти.
Влада не знайшли.
Судно продовжило рейс без нього, — розповідає Сергій.
— Власник корабля взагалі був незацікавлений в офіційних пошуках.
Певно, боявся, що судно арештують.
Вірю, що сина знайдемо.
У місці, де зник, вода тепла.
Там багато моряків і проходить багато інших суден.
Його міг хтось підібрати.
Що сталось на кораблі й за яких обставин зник Влад — уявити не можу.
Син ні з ким не конфліктував.
Шукати Владислава рідні почали самотужки.
Згодом приєдналися представники Міністерства закордонних справ.
3 грудня корабель зайшов у порт Пірей у грецьких Афінах.
Пошуками зниклого моряка зайнялася місцева поліція.— Спершу нас не пускали на борт.
Лише в Греції екіпаж допитали, судно обстежили кінологи, криміналісти.
У розслідуванні бере участь тамтешня поліція, інспектор Сингапурського прапора, — говорить Сергій Маслов.
— Чекаємо результатів.
Досі новин про Влада немає.Владислав ходить у море шість років.
Судно "Таласса Патріс" належить грецькій компанії й транспортує контейнери.
Маслов співпрацював із цією компанією всьоме.
Контракт підписав на чотири місяці.
Нарікань до екіпажу й умов праці не мав, за словами рідних.
Із батьком говорив незадовго до зникнення.
Мав гарний настрій, каже.
Вдома на Владислава чекають вагітна дружина Олена, батьки й сестра.
Компанія-власник приблизний час і місце зникнення члена екіпажу повідомила в своєму звіті.
Зазначають, що одразу організували пошукову операцію — результатів не дала."Востаннє другого помічника бачили після вахти 22 листопада о 22:00.
У той час судно йшло Індійським океаном за 62 милі від узбережжя Шрі-Ланки.
Після пошукової операції корабель став на свій попередній курс і здійснив плановий захід у порт 3 грудня", — йдеться у звіті компанії.Міністерство закордонних справ подало клопотання до уповноважених сторін продовжити операцію з пошуку українського моряка, сказав Василь Кирилич із консульської служби МЗС.— Обезопаситься от каких-то трагедий моряк, к сожалению, не может.
А вот защитить себя от недобросовестного работодателя — возможно, — каже 47-річний Андрій Шевченко, керівник проектів благодійної організації "Асоль".
— Головне — читати не лише контракт, а й погоджений профспілками колективний договір.
Саме там прописані пункти компенсації при травмах, зникненнях моряка.
Також обов'язково потрібно перевіряти репутацію компанії — як відгукуються колишні працівники.
У разі зникнення члена екіпажу капітан мав би повернути судно в те місце, де зниклого бачили востаннє.
Й організувати пошуково-рятувальну операцію.— Якщо капітан чи власник судна бездіяльні — рідні зниклого мають насамперед звертатися до Міністерства закордонних справ.
Його представники на місці можуть посприяти у зверненні в поліцію, контролювати хід слідства й мати доступ до матеріалів, — додає Шевченко.
— Крім того, можна звертатися в профспілкові й благодійні неурядові організації, українські земляцтва.
У прибережних зонах — у місцеві общини й органи влади, розповсюджувати фото з текстом місцевими мовами про зникнення.