Засновниця українського бренду одягу VOVK Тетяна Семенченко розповіла про те, як хобі переросло в бізнес і з якими труднощами довелося зіткнутися перед реалізацією її "наполеонівських" планів виданню The Point.
Історія створення бренду VOVK.
"Мій партнер по життю – чоловік Віталій – також і партнер по бізнесу", – сказала Тетяна.
За освітою він – учитель фізкультури, все життя займався великим тенісом, а дружина – інженер-технолог харчового виробництва, але ще з дитинства обожнювала шити.
З цього все і почалося.
В інституті, паралельно з навчанням, я шила і продавала одяг через соцмережі.
Справи йшли непогано, але хотілося чогось більш масштабного.
Вже у 2012 році ми відкрили перший магазин, а два з половиною роки тому – власне виробництво.
Тоді ж стала активно відкриватися роздрібна мережа,.
– розповіла Тетяна.
Тетяна та Віталій Семенченко – засновники бренду одягу VOVK / Фото Pink.
Починали вони з двох людей, зараз в колективі – понад 300 людей.
Ще є співробітники, які працюють на аутсорс (наприклад, фотографи і моделі), і підрядні компанії.
Чому бренд називається VOVK та які складнощі були в роботі.
VOVK – це дівоче прізвище Тетяни Семенченко, а ще дуже легко запам'ятовується.
"Хтось говорив, що така назва більше підходить для чоловічого бренду, але я так не вважаю.
Для європейця це цілком нормальна назва, яка легко вимовляється і однаково читається на будь-якій мові", – відповіла жінка.
ua) 13 Лют 2019 р.
о 1:30 PST.
Хто вигадує речі? Теятна зазначила, що всі ідеї – її.
"Речі у нас прості, там не потрібно нічого особливо вигадувати.
Іноді знаходжу ідеї в інтернеті або підглядаю в зарубіжному мас-маркеті.
Я прикидаю – нам потрібно плаття-сорочка, літній варіант, щоб можна було одягнути його в офіс.
Роблю начерк, роздруковую фотографію, десь щось домальовуємо або прибираємо і відправляємо конструктору", – сказала вона.
За її словами, найскладнішим було створити команду.
Багато хто на ранній стадії розверталися і йшли, навіть на співбесіді, бо не вірили в нашу ідею побудувати успішний бізнес, відкритися в різних містах України.
"Я за те, щоб ростити фахівців усередині компанії.
У нас є історії такого зростання.
Наприклад, одна жінка 45-ти років прийшла в рітейл стилістом, а через два роки стала регіональним менеджером.
Це хороший приклад для тих, хто хоче розвиватися, а не тільки скаржиться на складності", – додала Тетяна.
На сьогоднішній день у бренду VOVK 26 студій по Україні та інтернет-магазин.
Вони представлені в 14 містах: Київ, Львів, Харків, Дніпро, Одеса, Полтава, Тернопіль, Хмельницький, Вінниця, Луцьк, Херсон, Запоріжжя, Кривий Ріг та Чернігів.
Про стартовий капітал та перший магазин-студію.
Тетяна наголосила, що стартовий капітал на момент відкриття першого магазину був 15 000 гривень (мова йде про маленькому магазині в Вишгороді, де спочатку працювала сама Тетяна), Тобто приблизно 2 тисячі доларів на той час.
А перша студія VOVK відкрилася біля станції метро "Площа Льва Толстого" в 2013 році перед подіями на Майдані.
"Тканини ми закуповуємо, в першу чергу, в Китаї, на другому місці йде Туреччина, ще Південна Корея.
Раніше ми купували деякі тканини також в італійських стоках, але зараз це занадто маленькі для нас обсяги", – сказала засновниця VOVK.
ua) 12 Лип 2019 р.
о 10:51 PDT.
Окрім того, бренд працює за принципом мас-маркету – щомісяця поповнюють асортимент, і ще щотижня отримуютьь кілька нових моделей в продаж.
Коли бізнес окупився.
"Мені складно сказати, коли він окупився, так як кожен місяць він щось "з'їдає", і в той же час ми заробляємо.
Якщо ми відкриваємо нову студію, то в неї потрібно вкладати якусь суму.
Але при цьому якщо на минулий сезон (п'ять місяців) ми замовили 300 кілометрів тканин, то на новий – 600 кілометрів (це приблизно 300 000 спідниць, блуз і суконь)", – запевнила Тетяна Семенченко.
"Те, що ми можемо без сторонніх інвестицій вкладати наші зароблені гроші в свій розвиток, доводить, що бізнес – прибутковий", – відмітила Тетяна.
Якими якостями треба володіти, щоб відкрити свій бізнес.
За словами Тетяни Семенченко, однозначно авантюризмом.
"Якщо людина боїться ризикувати, у неї нічого не вийде.
Цілеспрямованість, віра в те, що ти робиш – коли ми починали, мало хто в це вірив.
Не варто слухати оточуючих.
Початківці бренди хочуть все відразу і ставлять шалені ціни.
Але головне – це терпіння.
Коли воно є, ти розумієш, що так, сьогодні не вийшло, вийде через півроку.
І працьовитість", – радить засновниця VOVK.
Тетяна Семенченко / Фото The Point.
Окрім того, жінка наголошує, що потрібно розуміти, що якщо у тебе бізнес, то у тебе немає вихідних, відпусток, немає ночей і чіткого графіка.
Жаліти себе не можна.