Будуть штрафувати? Поліція почала тестувати базу євроблях
Будуть штрафувати? Поліція почала тестувати базу євроблях

Будуть штрафувати? Поліція почала тестувати базу євроблях

Єврономер з Нового року формально поза законом.

Євробляхи офіційно поза законом.

З 1 січня набули чинності посилені санкції і штрафи (в черговий раз відстрочені 19 грудня 2019 року) для авто на європейських номерах.

Власникам таких машин загрожує штраф до 170 тис.

грн і конфіскація авто.

При цьому закон є, але виконувати його повністю не будуть – принаймні, так пообіцяли в уряді.

Напередодні Нового року в Кабміні заявили, що поліція не зачепить машини на єврономерах.

Більш того, уряд повинен подати до парламенту новий законопроект, який влаштує власників євроблях.

Однак досі законопроекту немає.

А власники євроблях заявляють, що поліція почала перевіряти їх машини через спільну з митниками базу порушників – поки що їх не штрафують.

Що чекає авто на єврономерах, розбирався сайт "Сьогодні".

Поліція готується зупиняти євробляхи.

Правоохоронці почали перевіряти авто на іноземних номерах, скаржаться водії євроблях.

Перевіряють в спеціальній базі за номером автомобіля – це база обміну інформацією з фіскальною та митною службами.

Якщо автомобіль знаходиться в Україні з порушенням митних законів, то це відіб'ється в базі.

Коли авто на іноземних номерах перетинає кордон, інформація про номер машини і її власника передається в поліцію.

Правоохоронці можуть перевірити авто по базі на порушення правових підстав знаходження автомобіля, пояснює юрист з митного права Ольга Ніколаєнко.

Але штрафувати поліцейські не мають права.

"Протокол поліцейські складати не можуть.

Але вони можуть викликати на місце представників митниці.

Якщо проводяться рейди, то до групи з виявлення правопорушень можуть входити працівники митниці.

Митники потім самі складають протокол – поліція не має права штрафувати таких водіїв", – пояснює юрист.

Поки масових перевірок немає, а система тільки тестується.

Перед Новим роком у МВС заявили, що поліція не зупинятиме авто на єврономерах, поки Рада не ухвалить зміни до закону.

Такого компромісу досягли в уряді з громадською організацією "АвтоЄвро.

Внести зміни до закону повинні були відразу після новорічних свят.

Тепер же про терміни взагалі не говорять.

Разом з тим, нові штрафи і санкції вже діють.

При перетині кордону водія євробляхи можуть оштрафувати, а авто конфіскувати.

Нові штрафи і санкції.

Конфіскація авто або 170 тис.

грн штрафу – це максимальна міра покарання для власника євробляхи.

Санкцію можуть застосувати, якщо машину на іноземних номерах розберуть на запчастини або якщо вона перевищила терміни перебування в Україні на 30 днів.

Закон дозволяє автомобілю з іноземною реєстрацією перебувати в країні 5-10 днів.

П'ять – якщо буде він знаходитися на території однієї області, 10 – двох і більше.

Якщо авто в режимі транзиту затримається в Україні на день, то штраф буде невеликий – 170 грн.

А затримка від 20 до 30 днів обійдеться в 85 тис.

Посилено і режим тимчасового ввезення.

Якщо іноземець захоче в'їхати в Україну довше, ніж на 30 днів, йому доведеться отримувати тимчасову держреєстрацію.

За передачу автомобіля іншій людині винуватцю загрожує штраф 34 тисячі гривень.

Стільки ж доведеться заплатити за "таксування" на авто з єврономером.

Право ввезти машину на іноземних номерах залишили і для громадян України.

Але тільки для тих, хто проживає за кордоном.

У цьому режимі можна ввезти тільки один автомобіль.

За кожний наступний треба заплатити заставу в розмірі вартості розмитнення машини.

Штрафувати тепер можуть заочно.

За порушення митних правил митники самі надішлють штраф на адресу реєстрації протягом трьох днів після закінчення терміну перебування в Україні.

При цьому протокол про адмінпорушення вважається врученим порушнику, навіть якщо людина не живе за адресою, яку вона вказала.

Податківці також відразу повідомлять про порушення в поліцію.

Хочуть скасувати акциз і штрафи.

В "АвтоЄвро.

Силі" лобіюють законопроекти №2342 про скасування акцизу і №2345 про скасування штрафних санкцій ще на півроку.

У проекті №2342 пропонується прибрати на 180 днів коефіцієнт віку, щоб зменшити розмір акциз.

А з 2021 року і зовсім скасувати збір.

Ще один законопроект №2345 пропонує на півроку звільнити від відповідальності власників машин, вантажівок і автобусів з єврономерами.

Жодними штрафами такий транспорт не обкладатиметься.

У той же час, ці норми стосуватимуться тільки машин, які ввезли в Україну до початку дії згаданих законів.

За словами керівника "АвтоЄвро.

Сили" Олега Ярошевича, законопроекти узгоджені з Кабміном.

До середини лютого їх повинна розглянути Верховна Рада.

Якщо штрафи знову відкладуть, це покаже, що закони в Україні нічого не варті, вважає автовласник Ігор Тимофєєв.

Він розмитнив свою машину рік тому, коли власникам євроблях надали знижку на акциз і три місяці на розмитнення.

Потім повинні були запрацювати санкції, але їх кілька разів переносили.

І ось їх знову можуть відкласти і ще більше здешевити розмитнення.

"Зволікати з введенням штрафів не можна, адже це покаже, що в Україні можна наплювати на закони, і тобі за це нічого не буде", – говорить Тимофєєв.

Але розмитнення авто має бути дешевшим, впевнений він, тоді проблем з євробляхами не буде.

Якщо розмитнення стане довільним, то штрафи можуть бути якими завгодно, вважає співзасновник організації "Доступне авто" Михайло Катрук.

З приводу санкцій, ми не бачимо жодних проблем в розмірах штрафів, якщо буде забезпечене адекватне розмитнення.

Якщо будуть довільні податки на хоча б європейські авто, то штрафи можуть бути будь-які.

Зараз існує податкова дискримінація – прив'язка розміру податків до віку автомобіля.

Ніде в ЄС немає прив'язки акцизу до віку.

Але і сам акциз треба скасувати або зробити його уніфікованим", – зазначає Катрук.

Ставка акцизу = Ставка базова × Коефіцієнт двигуна × вік авто.

Базова ставка становить 50 євро, якщо у автомобіля двигун об'ємом до 3000 см куб.; якщо понад, то ставка становить 100 євро.

Ставка для авто з дизельним двигуном об'ємом до 3500 см куб – 75 євро.

Понад – 150 євро.

Коефіцієнт двигуна це об'єм циліндрів, розділений на 1000.

Якщо обсяг 2000 куб.

см, то коефіцієнт – 2.

Коефіцієнт віку – число років, що минули з року, наступного після року виробництва транспорту.

Для нових автомобілів ставка – 1.

Для машин старіших, відповідно, 2 і більше.

Для всіх машин старіше 15 років коефіцієнт дорівнює 15.

Для вантажівок, яким від п'яти до восьми років, коефіцієнт становить 40, старіше восьми років – 50.

Цей коефіцієнт і хочуть прибрати на півроку.

Так, акциз на автомобіль 2001 року випуску з об'ємом двигуна як 2200 куб см складе 110 євро.

А за чинною формулою з коефіцієнтом віку – 1650 євро.

Источник материала
Поделиться сюжетом