13:51, 17 лютого 2020.
Світ.
14.
Судно для прокладання трубопроводу на дні моря вирушило з російського далекосхідного регіону.
фото gazprom.
Російський корабель для прокладання труб почав рухатися на російському Далекому Сході, посилюючи тим самим підозри, що компанія «Газпром» збирається з його допомогою обійти санкції США й добудувати сумнівний газопровід в Європу.
Судно називається «Академік Черський», - пише Bloomberg.
Воно вийшло з порту в місті Находка на російському тихоокеанському узбережжі.
В кінці минулого року міністр енергетики РФ Олександр Новак згадував про корабель як про один зі способів завершити будівництво «Північного потоку-2» в акваторії Данії.
Санкції США проти цього газопроводу змусили швейцарську компанію Allseas Group вийти з проекту наприкінці грудня.
Після завершення «Північний потік-2» повинен транспортувати російський газ з Сибіру напряму в Німеччину в обхід території України, через яку зараз пролягає основний маршрут поставок.
Президент США Дональд Трамп заявив, що Європа повинна скоротити свою залежність від Росії в поставках газу й почати купувати зріджений американський газ.
«Газпром» заявив, що оцінює можливості закінчити будівництво «Північного потоку-2», однак до цього часу не пояснив, де він візьме спеціальне судно для прокладання труб на дні моря.
Не відомо напевне, чи «Академік Черський» стане рішенням проблеми.
«Наскільки я розумію, вони шукають корабель.
І я ставлю на те, що вони його знайдуть.
Скільки часу це займе і як вони будуть добудовувати трубопровід, я не знаю», - сказав виконавчий директор OMV AG Райнер Зеле, чия компанія профінансувала російський проект.
Bloomberg пише, що російський корабель 22 лютого повинен прибути в Сінгапур.
Про це свідчать дані відстеження кораблів.
Російський газопровід був завершений на 94%, коли США запровадили санкції проти проекту.
Невелика секція труби у водах Данії досі не збудована.
До зупинки робіт «Північний потік-2» планували завершити до кінця 2019 року або в перші місяці поточного року.
«Прокладання труб, особливо на мілководді, не вимагає якоїсь надзвичайної технології», - сказав Зеле.
«Питання лише в тому, чи підходить корабель для такої роботи.
Можливо цей корабель, за яким всі стежать, не підходить.
Я не знаю», - додав він.