Про це інформує infoindustria.
Спільнота зернових перевізників вважає, що неефективний габаритно-ваговий контроль (ГВК) руйнує дороги, знищує чесну конкуренцію в сфері перевезень і не дає їй розвиватися.
Всі звикли звинувачувати перевізників зерна в ситуації на дорогах.
Однак мало хто помічає, що найбільше в такій ситуації втрачають саме зерновози», — зазначають в спільноті зернових перевізників.
За словами представників спільноти, відсутність єдиних правил у сфері дуже розбалансує ціноутворення і підштовхує до демпінгу.
Це тягне за собою збільшення тіньового ринку і ризиків, пов’язаних з перевезеннями.
«Часто доводиться чути звинувачення зернових перевізників як єдиної причини руйнування доріг в Україні.
Незважаючи на те, що в галузі перевезень зерна є велика кількість перевізників, які перевантажують транспорт, аби знизити собівартість і перебити ціну на замовлення, все ж хочеться стати на захист зернових перевізників.
Серед них є чимало чесних підприємців, які самостійно включаються в контроль і поширюють культуру ведення чесного бізнес», — заявляє Олександр Мащенко, керівник сервісу Zernovoz.
На думку учасників ринку, ситуацію в короткі терміни при мінімальних витратах може змінити такий комплекс дій:.
ввести тристоронню відповідальність за перевантаження, коли підприємства, які можуть зважувати при відправці і прийманні, несуть таку ж відповідальність, як і перевізники;.
залучити контроль ТТН на митниці, через яку проходять всі експортні партії;.
передбачити законодавчо умови для перевезення різних норм вантажів для автотранспорту різної комплектації і з різною кількістю осей.
«Ще не доводилося зустріти перевізників, які були б проти єдиних правил і розширення чесної конкуренції, що дала б можливість адекватно планувати економіку свого бізнесу і оновлювати автопарк.
Детінізація ринку перевезень і установка прибуткових тарифів дозволить в наступні роки значно збільшити обсяги транспортування і в тому числі і виробництва, і експорту зернових і олійних культур», — наголошує Олександр Мащенко.