- Як ви взагалі потрапили до концертної індустрії?.
- У 99-му році разом зі своїм однокласником і зараз бізнес-партнером Євгеном Лисенко почали випускати аудіокасети.
Він був діджеєм і записав компіляцію своєї музики, я знайшов можливість видати її на аудіокасеті – з цього і почалася досить бурхлива діяльність з виробництва музики.
Ми почали співпрацювати з іншими музикантами: випускати касети, диски, потім це переросло в організацію вечірок.
У 2006-му році ми організували свій перший великий музичний фестиваль Godskitchen у МВЦ – зібрали близько 8-ми тисяч людей.
Вінцем нашої діяльності був Sensation (напевно, нічого кращого на сьогоднішній момент досі не придумано) і сім років фестивалю Global Gathering – опен-ейру на аеродромі Чайка.
Щорічно збирали близько 25 тисяч людей – це знакова подія, яку прихильники електронної музики досі пам'ятають.
Коли стався останній криза, ми взяли паузу, а потім вже вирішили не відновлювати.
- Чому?.
- Момент втрачено.
Стали розвиватися альтернативні фестивалі.
До того ж це історія, якою потрібно жити цілий рік, тому що фестивалі – це не тільки про музику, але і про атмосферу.
Плюс електронна музика – це все-таки стиль життя.
Ми трохи підросли, змінилися.
Але до 2014-го року VIRUS Music займався виключно фестивалями електронної музики – тільки шість років тому ми прийшли до організації концертів.
Через кризу з діджеями стало складно працювати: зміна курсу, Україна потрапила до чорних списків усіх іноземних виконавців – просто їхати не хотіли.
Тоді ми зробили свій перший концерт панк-рок-групи Brutto – і понеслося.
- У який момент з'явилися клуб Bel etage і квитковий оператор Concert.
- Bel etage – два роки тому як ще одна бізнес-можливість.
Клуб створювався не нами – просто змінювалась структура власників і шукали нову команду, готову взяти на себе тягар відповідальності.
Нею виявилися ми.
ТНМК на сцені клубу Bel etage.
Написали самі для цього програму – і стали продавати.
Тобто стартували з того, що 90% всіх продажів були нашими ж заходами.
Але це вже непоганий старт для того, щоб розвивати базу користувачів.
Починаючи з самих перших заходів ми збирали базу даних усіх наших відвідувачів, колекціонували її, як могли: на папері, в Excel-таблицях і так далі.
Це допомагало нам рости.
- Найбільші і успішні кейси, де ви були титульним квиткових партнером?.
- Їх багато.
Євробачення 2017, Depeche Mode і Imagine Dragons на Олімпійському, фестивалі UPark і Atlas.
З поточних проектів – Джо Бонамасса, Тілль Ліндеманн.
Нас обирають багато організаторів, тому що ми здатні забезпечити виконання тих завдань, які перед ними стоять: це максимізація прибутку від зроблених ними інвестицій.
Тому що вони вкладають мільйони у власні проекти – і їм важливо на виході максимізувати результат.
Ми керуємо їх продажами, управляємо їх взаємовідносинами з глядачами, тому що ми стоїмо на першій лінії між подією і глядачем.
Завдання організатора – організувати інфраструктуру і провести концерт, щоб приїхав артист – і всі були задоволені.
А наше завдання – зробити так, щоб глядач купив квиток – і цей процес був максимально простим.
Depeche Mode на Олімпійському – Київ, 2017.
- Але ж все одно бувають ситуації, коли щось йде не так – наприклад, у випадку з Євробаченням або масової підробкою квитків на Imagine Dragons.
Як справляєтеся з кризовими ситуаціями?.
- Насправді, їх не так багато – просто ті, про які ви говорите, найбільш резонансні.
На кожний крутий захід ми надаємо сервісну службу, завдання якої – обробка заявок і рішення ситуацій прямо на місці.
У нас є контакти усіх глядачів – і тих, хто купив квитки на сайті, і тих, хто купив квитки в касі.
Якщо знаємо про кризу заздалегідь, інформуємо – як правило, по телефону.
Перше наше завдання – попередити виникнення будь-якої складної ситуації.
Так було з Євробаченням: фінальна схема розсадки змінилася в процесі продажів.
Відповідно, кілька тисяч осіб потрібно було пересадити – і ми успішно із цим впоралися.
А проблему з цього роздули в ЗМІ через те, що Євробачення – тема on top.
З Imagine Dragons була інша ситуація – підробка квитків.
Проблема в самому глядачі, який купує квитки на OLX, форумах, в соціальних мережах.
Глядач сам себе обманює у спробі купити дешевше.
Єдиний захист квитка – штрих-код.
І коли ви купуєте з рук, то не можете визначити, справжній він чи ні.
Деякі умільці просто копіюють квитки: друкують їх на кольоровому принтері і намагаються видати за справжні.
Служба підтримки Concert.
ua на одному з концертів.
- Якщо я не помиляюся, ви свого часу хотіли зробити додаток для Concert.
ua, але його поки немає.
Хіба він не міг би вирішити в тому числі проблему підробки – можна було б перевірити за номером квиток?.
- Несправжній квиток – це, як правило, копія справжнього.
Як не перевіряй, він буде ідентифікуватися як справжній.
Якщо ви самі купили на Concert.
ua квиток, у вас немає необхідності його перевіряти.
Плюс додаток поки не може вирішити жодного болю споживача, заради чого його варто було б створювати.
Давайте подумаємо, як часто людина буде ним користуватися.
Середньостатистичний глядач ходить на концерти 2-3 рази на рік.
У нас обов'язково з'явиться додаток, але завжди є пріоритет між терміновими і важливими завданнями.
Акцент робиться на тому, що може бути ціннішим для нашого клієнта прямо зараз.
Додаток весь цей час перебував у іншій категорії – важливіше було зробити хорошу мобільну версію з високою швидкістю завантаження.
- Якщо говорити про точки зростання і кризи в кожному з проектів, що це було?.
- Точки зростання – кожен перехід на новий рівень.
Від касет – до CD, від вечірок в нічних клубах до фестивалів в МВЦ, від МВЦ до опен-ейру.
Кожен раз, приймаючи подібного роду рішення, ми піднімалися.
Рубіконом стала остання криза, коли ми повністю переосмислили свій підхід в роботі – і це дало нам великий стрибок.
Тобто якщо квитковий оператор Concert.
ua був створений ще до кризи у 2012-му році, то аж до 14-го це був малопривабливий як для інших організаторів, так і для глядачів, сайт, який не являв особливої цінності.
Але за наступні три роки ми вибилися в лідери ринку і зайняли першу позицію за рядом показників.
Криза допомогла нам відповісти на питання, що важливо для нас і куди варто докладати зусилля.
Команда Concert.
ua – це не просто про продаж квитків.
Тобто ми обговорюємо з організаторами не так питання стратегії продажів, скільки питання локації, маркетингу, взаємодії з глядачем і артистом.
У нас дуже великий власний досвід – не теоретичний, практичний! Ми маємо величезний багаж знань, якими готові ділитися з організаторами, і в рік робимо Палаців спорту і великих майданчиків більше, ніж 90% наших клієнтів.
І в цьому наша цінність.
Жоден інший квитковий оператор в країні цього не робить.
- Тоді розкажіть про стадіонний тур MONATIK і його грандіозний торішній концерт в Олімпійському.
- Я взагалі вважаю, що шоу MONATIK на Олімпійському розділило весь український шоу-бізнес на до та після.
Тобто будь-яка інша подія вже буде порівнюватися з цією як зразком того, що може бути.
- Але до нього «Олімпійський» зібрали "Океан Ельзи" – в чому різниця?.
- Крім того, що вони обидва зробили концерт на Олімпійському, більше спільного у них немає нічого.
Це різні за стилістикою артисти, у них різна цільова аудиторія і вони з різних епох.
"Океану Ельзи" як групі більше 25 років, MONATIK став зіркою за останні п'ять років після глобальної перезавантаження України, глобального перезавантаження нашої свідомості і нашого глядача.
Він артист нової хвилі.
Він поп-артист, а не рок-артист – це теж має велике значення, тому що в основному стадіони збирають все-таки рок-виконавці.
Дивитись MONATIK - Love It Ритм НСК Олімпійський:.
Дуже багато було скепсису після анонса Монатіком Олімпійського.
Ми нещодавно перечитували статтю, де структурно з коментарями "експертів" вітчизняного шоу-бізнесу говорилося про те, чому малоймовірно, що він збере.
Це зараз було так само цікаво читати, як дивитися запис "Х-Фактора", де Серьога говорить йому, що "тобі не бути зіркою".
Діма поставив Олімпійський за мету – і ми разом досягли приголомшливого успіху.
Це автоматично стало еталоном – всі наступні концерти тут будуть порівнюватися з ним.
Чи крутіше це шоу? Чм стільки ж людей зібрало? І так до тих пір, поки не буде встановлено новий рекорд або новий еталон.
Плюс ми показали всім іншим, що у нас можна зібрати Олімпійський.
Це реальні глядачі – це не зібраний стадіон з волонтерів, дітей військових або ще когось.
Це реальна фан-база артиста.
І це сигнал усім іншим.
Продовження інтерв'ю – про проблеми у музичній індустрії та чому в Україну не приїжджають Rammstein – читайте завтра.