Родіон Гончаров: Ребрендинг для Ерідон від Rubarb - це класичний приклад демонстрації сили компанії
Родіон Гончаров: Ребрендинг для Ерідон від Rubarb - це класичний приклад демонстрації сили компанії

Родіон Гончаров: Ребрендинг для Ерідон від Rubarb - це класичний приклад демонстрації сили компанії

Наскільки великі ризики ребрендингу, особливо у випадку такої відомої компанії як Ерідон?.

— За останні 25 років Ерідон перетворився в мастодонта ринку, гіганта, який хоче рухатися ширше, швидше, могутніше тощо.

Вони починали з продажів ЗЗР, зараз є багато підрозділів — торгівля добривами, насінням тощо.

Ребрендинг — це великий ризик для компанії, великий ризик для нас.

Тому що ціна помилки дуже висока, зараз цю корпорацію знають, вона є дуже відомою в своєму сегменті, і ми хотіли, щоб вона не втратила впізнаваність, і в той же час набула абсолютне нове дихання візуального стилю.

Яку наукову аграрну літературу рекомендують тримати поруч українські вчені.

Тобто створення бренду з нуля — це не так складно, як ребрендинг.

А коли працюєш з багаторічним брендом, який сформував давно свою аудиторію, у власника є характер, свій стиль, енергія, харизма, то робота ускладнюється.

Команда, яка обростає навколо директора, теж знаходиться в певній внутрішній динаміці.

Всі ці фактори потрібно відобразити при ребрендінгу.

Є така аксіома, що ребрендинг роблять тоді, коли бренд вже добре відомий.

Навіщо це потрібно, просто освіжити сприйняття?.

— Час плине дуже швидко.

Будь-якій компанії з часом потрібно давати зрозуміти споживачеві, клієнтам, що вона сильна, готова до змін, і рухається в ногу з часом.

Якщо ми подивимося на хрестоматійні світові бренди типу PEPSI, чи навіть промислові бренди, то вони періодично змінюють свій вигляд в тій чи іншій мірі.

Це показ сили та того, що компанія є сучасною?.

— Ребрендинг — це демонстрація сили.

Це означає, що ти знаєш, як рухатися далі, маєш амбіції, маєш запит на розвиток.

Саме це нещодавно продемонструвала компанія Ерідон у співробітництві з Rubarb.

Тільки логотип змінили для Ерідону?.

— Звичайно, ні.

Були проведені масштабні роботи.

Відбулися тривалі переговори від початку зародження бажання власника компанії йти в ногу з часом, бути сміливішим — до фінального варіанту.

Ми розробили декілька варіантів концепції, які обговорювалися, і потім перетворювалися в нові.

Крім зміни логотипу, ми здійснили великий ребрендинг, який, зокрема, містив у собі бренд-бук, а це велика кількість фірмових елементів, візуальних стилів.

Тобто ми розробили повний комплекс і стиль візуальної комунікації компанії.

Щоб це все було відображено в новому дусі сучасного стилю Ерідону.

При цьому важливо було не втратити автентичність, зробити не просто нове, а зберегти все те, що було напрацьовано протягом 25 років.

Це дуже складна праця.

При зміні логотипу змінили шрифти, проте лишили слоган?.

— Так.

Ми зробили сам знак бренду мінімалістичним.

У той же час залишили краплю, листя — символи родючості.

А шрифти зробили більш ґрунтовними.

Тобто компанія виросла і кожна буква більш стійко стоїть на ґрунті, якщо говорити художньою мовою.

Надпис вирішили залишити, бо час показав, що цей слоган правдивий — постійні клієнти реально зростають.

В Ерідоні переглянули ті цінності і розуміють, що те, що було, скажімо, затверджено 25 років тому, співробітництво, яке гарантує успіх, - це донині має класне, правильне, правдиве сприйняття бренду.

Робота зайняла багато часу, близько півроку.

Чому все-таки так довго?.

— Обережно, тремтливо, потроху працювали, за принципом — «не нашкодити».

Почали в квітні і закінчили в жовтні, це півроку.

Зайняв час огляд різних варіантів концепцій, як вже йшлося.

Потрібно було обрати ту, що відгукується в душі засновника компанії і команди.

Керівник Ерідону особисто, по пікселям розглядав варіанти, порівнював.

Коли власник великої багатомільйонної компанії говорить, що я відчуваю, що це «не те», то з боку Rubarb потрібно було також правильно це відчути, розтлумачити собі, і запропонувати нові варіанти.

Фактор інтуїції тут грав значну роль, як і в будь-якому мистецтві.

Тестували нове сприйняття бренду і на команді Ерідону, та вирішальне слово було за творцем і очільником компанії.

Коли ми з командою Rubarb слухали власника Ерідону, то розуміли, що тільки в його голові знаходиться істина.

Нашим завданням було просканувати як сканером, інтерпретувати і видати назовні візуальну ідею.

І запропонувати свій креатив, звичайно, а також свій досвід накласти на професіоналізм.

Тобто його бачення і наш професіоналізм повинні були злитися разом і упакуватися в певний продукт.

Напевно, це відбувається в кожному проекті, і не тільки стосовно ребрендингу.

Чи це перша масштабна робота для Rubarb, з Ерідоном, чи ще маєте у портфоліо великі компанії?.

— Ми працювали з «Миронівським хлібопродуктом», державною корпорацією «Антонов», ДТЕК, іншими великими промисловими брендами.

Зараз фокусуємося на промисловому маркетингу.

Та не з усіма здійснювали ребрендинг, робили дизайн, сайт, інші інструменти, пов'язані з маркетингом.

А ребрендинг — це частий вид замовлення?.

— Ні.

Це тоді, коли наболіло, коли компанія прагне нового витку або виходить на міжнародний ринок.

Наприклад, у випадку співпраці з МХП — це був випадок виходу на міжнародний ринок, для окремої категорії товару ми робили ребрендинг продукції.

Як отримували таких авторитетних клієнтів?.

— Завжди нові клієнти приходять за рекомендацією, або тому, що побачили наші роботи.

Телефонують до відділу продажів і кажуть, що ми бачили бренд продовольчої компанії і скажіть, будь ласка, як краще зробити, а що б ви порадили.

І тільки через експертну консультацію, через нашого маркетолога внутрішнього, ми вже розпаковуємо проблему, пропонуємо рішення.

Якщо подобається — працюємо, якщо ні - нічого страшного, придумаємо щось нове.

Завжди у нас сильний фідбек саме за рекомендацією, «сарафанне» радіо працює.

У вашої компанії цікава назва — Rubarb, що це означає?.

— З англійської це означає «ревінь».

Чому? Тому що ми плідно впливаємо на бізнес-організм компаній.

Адже кожен бізнес — це певна жива система.

А ревінь, якщо ви знаєте, він оздоровче діє на організм людини.

Отакий зв'язок.

Ми як Rubarb — ревінь, покликані правильно вплинути на бізнес-організми наших клієнтів.

А ще ревінь — це нішева сільськогосподарська культура, її мало вирощують, отже потенціал цієї рослини не розкритий, на мою думку.

І тому, якщо ми добре спрацьовуємося з клієнтом, значить, ми корисно вплинули.

Ось така «ревенева» методологія роботи.

Якщо змушені узгоджувати проєкт не з власником, а з командою, чи важко догодити великій кількості людей?.

— Слово «догодити» не є домінуючим.

Варто зрозуміти складність, донести, і щоб їх бачення співпало з нашим професіоналізмом.

Ось так.

Источник материала
Поделиться сюжетом