Наскільки великі ризики ребрендингу, особливо у випадку такої відомої компанії як Ерідон?.
— За останні 25 років Ерідон перетворився в мастодонта ринку, гіганта, який хоче рухатися ширше, швидше, могутніше тощо.
Вони починали з продажів ЗЗР, зараз є багато підрозділів — торгівля добривами, насінням тощо.
Ребрендинг — це великий ризик для компанії, великий ризик для нас.
Тому що ціна помилки дуже висока, зараз цю корпорацію знають, вона є дуже відомою в своєму сегменті, і ми хотіли, щоб вона не втратила впізнаваність, і в той же час набула абсолютне нове дихання візуального стилю.
Яку наукову аграрну літературу рекомендують тримати поруч українські вчені.
Тобто створення бренду з нуля — це не так складно, як ребрендинг.
А коли працюєш з багаторічним брендом, який сформував давно свою аудиторію, у власника є характер, свій стиль, енергія, харизма, то робота ускладнюється.
Команда, яка обростає навколо директора, теж знаходиться в певній внутрішній динаміці.
Всі ці фактори потрібно відобразити при ребрендінгу.
Є така аксіома, що ребрендинг роблять тоді, коли бренд вже добре відомий.
Навіщо це потрібно, просто освіжити сприйняття?.
— Час плине дуже швидко.
Будь-якій компанії з часом потрібно давати зрозуміти споживачеві, клієнтам, що вона сильна, готова до змін, і рухається в ногу з часом.
Якщо ми подивимося на хрестоматійні світові бренди типу PEPSI, чи навіть промислові бренди, то вони періодично змінюють свій вигляд в тій чи іншій мірі.
Це показ сили та того, що компанія є сучасною?.
— Ребрендинг — це демонстрація сили.
Це означає, що ти знаєш, як рухатися далі, маєш амбіції, маєш запит на розвиток.
Саме це нещодавно продемонструвала компанія Ерідон у співробітництві з Rubarb.
Тільки логотип змінили для Ерідону?.
— Звичайно, ні.
Були проведені масштабні роботи.
Відбулися тривалі переговори від початку зародження бажання власника компанії йти в ногу з часом, бути сміливішим — до фінального варіанту.
Ми розробили декілька варіантів концепції, які обговорювалися, і потім перетворювалися в нові.
Крім зміни логотипу, ми здійснили великий ребрендинг, який, зокрема, містив у собі бренд-бук, а це велика кількість фірмових елементів, візуальних стилів.
Тобто ми розробили повний комплекс і стиль візуальної комунікації компанії.
Щоб це все було відображено в новому дусі сучасного стилю Ерідону.
При цьому важливо було не втратити автентичність, зробити не просто нове, а зберегти все те, що було напрацьовано протягом 25 років.
Це дуже складна праця.
При зміні логотипу змінили шрифти, проте лишили слоган?.
— Так.
Ми зробили сам знак бренду мінімалістичним.
У той же час залишили краплю, листя — символи родючості.
А шрифти зробили більш ґрунтовними.
Тобто компанія виросла і кожна буква більш стійко стоїть на ґрунті, якщо говорити художньою мовою.
Надпис вирішили залишити, бо час показав, що цей слоган правдивий — постійні клієнти реально зростають.
В Ерідоні переглянули ті цінності і розуміють, що те, що було, скажімо, затверджено 25 років тому, співробітництво, яке гарантує успіх, - це донині має класне, правильне, правдиве сприйняття бренду.
Робота зайняла багато часу, близько півроку.
Чому все-таки так довго?.
— Обережно, тремтливо, потроху працювали, за принципом — «не нашкодити».
Почали в квітні і закінчили в жовтні, це півроку.
Зайняв час огляд різних варіантів концепцій, як вже йшлося.
Потрібно було обрати ту, що відгукується в душі засновника компанії і команди.
Керівник Ерідону особисто, по пікселям розглядав варіанти, порівнював.
Коли власник великої багатомільйонної компанії говорить, що я відчуваю, що це «не те», то з боку Rubarb потрібно було також правильно це відчути, розтлумачити собі, і запропонувати нові варіанти.
Фактор інтуїції тут грав значну роль, як і в будь-якому мистецтві.
Тестували нове сприйняття бренду і на команді Ерідону, та вирішальне слово було за творцем і очільником компанії.
Коли ми з командою Rubarb слухали власника Ерідону, то розуміли, що тільки в його голові знаходиться істина.
Нашим завданням було просканувати як сканером, інтерпретувати і видати назовні візуальну ідею.
І запропонувати свій креатив, звичайно, а також свій досвід накласти на професіоналізм.
Тобто його бачення і наш професіоналізм повинні були злитися разом і упакуватися в певний продукт.
Напевно, це відбувається в кожному проекті, і не тільки стосовно ребрендингу.
Чи це перша масштабна робота для Rubarb, з Ерідоном, чи ще маєте у портфоліо великі компанії?.
— Ми працювали з «Миронівським хлібопродуктом», державною корпорацією «Антонов», ДТЕК, іншими великими промисловими брендами.
Зараз фокусуємося на промисловому маркетингу.
Та не з усіма здійснювали ребрендинг, робили дизайн, сайт, інші інструменти, пов'язані з маркетингом.
А ребрендинг — це частий вид замовлення?.
— Ні.
Це тоді, коли наболіло, коли компанія прагне нового витку або виходить на міжнародний ринок.
Наприклад, у випадку співпраці з МХП — це був випадок виходу на міжнародний ринок, для окремої категорії товару ми робили ребрендинг продукції.
Як отримували таких авторитетних клієнтів?.
— Завжди нові клієнти приходять за рекомендацією, або тому, що побачили наші роботи.
Телефонують до відділу продажів і кажуть, що ми бачили бренд продовольчої компанії і скажіть, будь ласка, як краще зробити, а що б ви порадили.
І тільки через експертну консультацію, через нашого маркетолога внутрішнього, ми вже розпаковуємо проблему, пропонуємо рішення.
Якщо подобається — працюємо, якщо ні - нічого страшного, придумаємо щось нове.
Завжди у нас сильний фідбек саме за рекомендацією, «сарафанне» радіо працює.
У вашої компанії цікава назва — Rubarb, що це означає?.
— З англійської це означає «ревінь».
Чому? Тому що ми плідно впливаємо на бізнес-організм компаній.
Адже кожен бізнес — це певна жива система.
А ревінь, якщо ви знаєте, він оздоровче діє на організм людини.
Отакий зв'язок.
Ми як Rubarb — ревінь, покликані правильно вплинути на бізнес-організми наших клієнтів.
А ще ревінь — це нішева сільськогосподарська культура, її мало вирощують, отже потенціал цієї рослини не розкритий, на мою думку.
І тому, якщо ми добре спрацьовуємося з клієнтом, значить, ми корисно вплинули.
Ось така «ревенева» методологія роботи.
Якщо змушені узгоджувати проєкт не з власником, а з командою, чи важко догодити великій кількості людей?.
— Слово «догодити» не є домінуючим.
Варто зрозуміти складність, донести, і щоб їх бачення співпало з нашим професіоналізмом.
Ось так.