Компанія Tesla офіційно представила акумуляторні комірки власної розробки.
І виготовляти їх вони теж будуть самостійно.
Новинка має позначення 4680, де 46 мм – це діаметр, а 80 мм – висота.
Найбільшою проблемою таких великих комірок є їх нагрівання, але в Tesla вирішили цю проблему, кардинально переробивши компоновку комірки.
На зображеннях нижче – наочне порівняння старих комірок з новими.
У Tesla відзначають, що збільшення габаритів дозволило в рази поліпшити основні параметри, але при цьому запас ходу підвищиться лише на 16%.
Вартість таких комірок на 14% нижче в порівнянні з нинішніми, але так як для зібраної акумуляторної батареї потрібно менше елементів, то економія на готових батареях виходить навіть більшою.
Наприклад, якщо самі компоненти акумулятора для електромобіля умовно коштують $100 за к.
Вт·год, то з упаковкою, елементами управління і охолодження вартість піднімається вже до $125-130 за к.
Вт·год, так що сумарна економія при використанні елементів 4680 може досягати 20% або навіть 25%.
Багато це чи мало? Наприклад, якщо в 2010 році вартість одного к.
Вт·год автомобільної акумуляторної батареї становила $1100, то в 2019 році – вже $156.
Тобто за 10 років к.
Вт·год став дешевше на 87%.
Зараз Tesla за раз (точніше, за рік-два) знизить вартість ще на 20-25% – це істотно.
Експерти вважають, що вартість одного к.
Вт·год автомобільних акумуляторів впаде до позначки $100 до 2023 року, але в Tesla планують знизити вартість акумуляторів для своїх авто протягом цього терміну ще більше.
Акумуляторна батарея для сучасного електромобіля в зібраному вигляді зараз коштує $10 000-12 000, в Tesla розраховують на зниження ціни до позначки $6000 і навіть нижче.
Це, в свою чергу, дозволить знизити вартість електромобілів до рівня звичайних авто з ДВС.
І якраз застосування елементів формату 4680 – ключове рішення, яке дозволить Tesla випустити електромобіль за $25 000.
До слова, одним з перших електромобілів компанії з комірками формату 4680 стане Model S Plaid .