В Україні за підсумками грудня 2021 року встановлено рекорд із купівлі вживаних автомобілів.
Про це повідомляє Інститут досліджень авторинку.
Зазначається, що результат останнього місяця — найвищий від 2014 року.
Більше вживаних машин зареєстрували лише у липні 2020 року, коли покупці задовольняли відкладений попит після "локдауну" та зачинених сервісних центрів МВС.
Так, у грудні на вторинному ринку українці купили 149,6 тисячі легкових авто з пробігом.
З цього числа — 100,2 тисячі внутрішні перепродажі, 49,4 тисячі — перші реєстрації легковиків, що прибули із-за кордону.
Порівняно з попереднім місяцем (листопадом 2021 року) загальний обсяг ринку зріс на 2%.
Частка імпорту вживаних авто в структурі вторинного ринку зменшилася від 41,1% до 32,8%.
Це — наслідок закінчення "пільгового" періоду митного оформлення так званих "євроблях".
Тож, статистика грудня 2021 року нарешті показує більш реальну ситуацію на вторинному ринку, без впливу "євроблях", порівнюючи із червнем-листопадом.
Порівнянно із груднем 2020 року, загальний об’єм ринку зріс на 24%.
Також змінилася структура ринку на користь внутрішніх перепродажів: їхня частка зросла від 65,4% до 67,2%.
Водночас кількісно вживаних авто продали на 21,6 тисячі більше.
Експерти вбачають у цьому декілька причин:.
Збільшення активності на внутрішньому ринку може бути також наслідком прогнозів про можливе подорожчання вживаних автомобілів у 2022 році.;.
Зростання кількості внутрішнього перепродажу може бути індикатором поступової "детінізації" цього сегменту.
Українці все більше надають перевагу офіційному переоформленню авто популярним раніше "продажем за довіреністю" чи "за техпаспортом";.
Частину проданих в грудні вживаних легковиків можуть складати колишні "євробляхи".
Українці часто виставляли на продаж такі машини одразу після митного оформлення;.
Об’єм місячного "чистого" імпорту (без впливу "євроблях") становить близько 50 тисяч легковиків з пробігом в місяць.
Це — доволі високий результат, враховуючи світові тенденції щодо дефіциту та здорожчання вживаних машин.
Високий інтерес українців до таких авто сприяє розвитку бізнесу в цьому сегменті та позитивній динаміці ринку, адже значну частину "свіжоімпортованих" авто привозять для перепродажу.
Окрім того, в грудні змінився такий показник, як середній вік авто: це значення склало 11,3 року, у той час, як у листопаді на першу реєстрацію подавали автівки з середнім віком 14,1 року.
Це позитивна зміна, як і те, що без уже колишніх "євроблях" знижується частка дизельних автівок в структурі імпорту — від 48,3% у листопаді до 37,6% у грудні.
Також тепер й інший лідер - Volkswagen Passat поступився цим званням Volkswagen Golf.
Отже, до вашої уваги топ-10 моделей із пробігом, які найчастіше ввозили українці з-за кордону:.
Volkswagen Golf — 2 610;.
Volkswagen Passat — 2 552;.
Skoda Octavia — 2 217;.
Renault Megane — 1 894;.
Ford Focus — 1 529;.
Renault Scenic — 1 388;.
Opel Zafira — 1 184;.
Opel Astra — 1 075;.
Skoda Fabia — 986;.
Volkswagen Touran — 923.
Таким чином, на відміну від ринку нових авто, на вторинному ринку ми вкотре спостерігаємо усталені тренди, з незначними змінами інтересів покупців, принаймні щодо вибору окремих моделей, проте цього не можна сказати про способи купівлі та продажу.