На львів'янку після дзвінка від "мобільного оператора" відкрили кредитку та витратили 74 235 гривень - що вирішив суд
На львів'янку після дзвінка від "мобільного оператора" відкрили кредитку та витратили 74 235 гривень - що вирішив суд

На львів'янку після дзвінка від "мобільного оператора" відкрили кредитку та витратили 74 235 гривень - що вирішив суд

Жінці створили кредитний рахунок, збільшили кредитний ліміт та викрали 74 235 гривень. Вона вказує, що коштами заволоділа невідома особа, яка телефонувала та представилась працівником "Мій Київстар". Громадянка вимагає розірвати з ПриватБанком кредитний договір. Про це йдеться у рішенні Пустомитівського районного суду Львівської області, опублікованому 26 листопада 2024 року.

17 січня 2024 року невідома особа, зателефонувавши жінці на мобільний номер з невідомого номера мобільного телефону, представившись працівником «Мій Київстар» шляхом незаконного використання електронно-обчислювальної техніки, самостійно створивши кредитну банківську карту та збільшивши кредитний ліміт, заволоділа коштами у загальному розмірі 74 235 гривень, які були списані з рахунку трьома окремими платежами. 18 січня 2024 року вона звернулась до АТ КБ «ПриватБанк» та повідомила про шахрайські дії. Також громадянка подала заяву до поліції, де прийняли її заяву, кваліфіковано кримінальне правопорушення за ч. 4 ст. 190 Кримінального кодексу України, відомості про яке внесено до ЄРДР за № 12024141360000295 та її визнано потерпілою. 

"17 січня 2024 року відбувся вхід у «Приват-24» з використанням фінансового номера телефону позивачки із підтвердженням реєстрації введенням пін-коду картки. При даній процедурі клієнт вводить свої ім'я користувача, логін і пароль, який відомий лише позивачці. Після входу у «Приват-24», створює необхідний платіж, вводить тільки йому відомий ключ доступу і після цього до банку надходить платіжне доручення, відповідно до якого банк здійснює переказ коштів. Вказані дії можливо було здійснити лише за допомогою використання фінансового телефону позивачки. В анкеті належної перевірки клієнта - фізичної особи від 30 жовтня 2023 року та п. 14 заяви про приєднання до Умов та Правил надання банківських послуг від 17.01.2024 року вона підписала з банком угоду про використання простого електронного підпису. Відповідач свої зобов'язання за кредитним договором від 17 січня 2024 року виконав у повному обсязі, а позивачем не наведено жодного порушення її прав саме АТ КБ «ПриватБанк». Покликався на позиції Верховного Суду, викладені у постановах від 10 квітня 2019 року у справі №144/287/17-ц (провадження №61-31835св18) та від 10 квітня 2019 року у справі №524/3979/16-ц (провадження №61-20290св18), згідно з якими наявність кримінального провадження не може свідчити, через презумпцію невинуватості, про вчинення злочину щодо особи до винесення вироку, яким такі обставини будуть встановлені. Крім цього, кримінальне провадження, внесене в ЄРДР закрито, винних осіб не встановлено і не доведено відсутність вини позивачки, а тим більше наявність вини інших осіб в здійсненні 17 січня 2024 року переказів коштів та укладення угод", - заявили у ПриватБанку. 

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Вона звернулась до банку після настання дати валютування, тобто після зарахування коштів на рахунок отримувача, а тому строки для вчинення дій з відкликання переказу пропущені позивачем як ініціатором переказу.

"Однак, доказів, які б за наслідками розгляду заяви про вчинення кримінального правопорушення достеменно встановлювали факти здійснення шахрайських дій з картковими рахунками позивачки, суду не надано", - наголосив суд. 

Источник материала
loader
loader