Флеш: неповторне роздвоєння особистості Езри Міллера
Флеш: неповторне роздвоєння особистості Езри Міллера

Флеш: неповторне роздвоєння особистості Езри Міллера

Страшно навіть уявити, якби після цілої низки скандалів з Езрою Міллером (крадіжки зі зломом, напади, хуліганство, звинувачення в домаганні, зрештою, проблеми з психічним здоров’ям) «Флеш» з ним у головній ролі міг би не вийти на екрани.

Перезавантаження DC

На щастя, небеса зглянулись над глядачами, змусили Езру Міллера розкаятись у своїх вчинках, виконати всі приписи суду і отримати психологічну допомогу. «Флеш» 16 червня стартував у світовому прокаті (в українському – 15-го) і дав фанатам змогу насолодитись черговим шедевром DC. І гра скандального Езри Міллера – один з найяскравіших моментів фільму.

Бо все інше - «це ж було вже!»: і мішанина мультивсесвіту, і повернення в минуле з «ефектом метелика», і одночасна поява  супергероїв у виконанні акторів, які грали їх в різні часи, і епічні битви, – щоб захопити увагу глядача потрібно дещо більше.

На цю історію компанія Warner Bros зробила величезну ставку: новий «Флеш» повинен оновити кіновсесвіт DC - у керма DC Studios стали Джеймс Ганн і Пітер Сафран, які пообіцяли зосередитись на якості продукції. Для цього не просто знімати кінокомікси про хороших та поганих хлопців, а робити більш складні історії про моральну мотивацію героїв. Перше, що зробили - зміцнили команду сценаристів, і результат ми вже бачимо у «Флеші». Цікаві діалоги, змістовна і цілісна історія, майже без провисань, гумор на будь-який смак (від того, що нижче поясу, до тонких і влучних натяків). Режисером фільму запросили Андреса Мускетті (дилогія «Воно»), а сценаристкою Кристину Ходсон («Хижі птахи»). Ну і власне, Джеймс Ганн вже назвав «Флеша» одним з найвеличніших супергеройських фільмів, що перезавантажить весь всесвіт DC.

Такі різні два Баррі Аллена. Кадр з фільму/kinofilms.ua (http://kinofilms.ua/)

Про що фільм

Ми зустрічаємось з Флешем-Баррі Алленом, коли він в образі скромного лаборанта намагається швидше отримати калорійну дозу солодощів в місцевій забігайлівці. Нема калорій – нема енергії для перетворення на супершвидкісного героя, як результат – чергове запізнення на роботу. Втім, поки виконують його замовлення, Флеш встигає вчергове здійснити подвиг: врятувати купу немовлят, які дощем сипляться зі зруйнованого хмарочоса і допомогти Бетмену. А потім з рятівника знову перетворюється на ботана і отримує наганяй від шефа за запізнення.

А назавтра на Баррі чекає ще одне тяжке випробування. Ще коли він був підлітком, злочинець вдерся до них у дім і вбив маму Баррі. У вбивстві звинуватили батька. І всі ці роки він перебуває у в’язниці, безрезультатно подаючи апеляції. Завтра – черговий суд, і чергова безнадійна апеляція. І, схоже, батько вже змирився зі своєю долею, та Баррі вирішує інакше.

Йому сяйнуло, що спершвидкість допоможе йому подолати час, повернутись в минуле, врятувати і маму, і тата. Незважаючи на попередження Бетмена (Бен Аффлек), що саме трагедії роблять нас тими, ким ми є, і що зміни в минулому обов’язково викличуть зміни в майбутньому, Флеш рятує матір.

І опиняється у світі де є не лише люблячі батьки, а й молодша версія його самого. Де немає супергероїв з Ліги Справедливості, але виявилось, що живий іншопланетний генерал Зод, який погрожує знищити Землю.

На щастя, тут є Бетмен (Майк Кіттон) – але він настільки всіма забутий і настільки занедбаний, що більше нагадує Великого Лєбовскі, ніж захисника людства. Ще є невелика надія відшукати Супермена, якого росіяни тримають у в’язниці – але натомість знаходять лише Супердівчину. (Сцена розстрілу російських військових у фільмі – тішить неймовірно, як ви розумієте).

Перший Баррі Аллен постає перед дилемою – повернути все назад у часі (і допустити, щоб мама знову загинула) чи змагатися проти могутнього Зота цією слабкою командою.

Незабутнє повернення Майкла Кіттона до ролі Бетмена. Кадр з фільму/kinofilms.ua (http://kinofilms.ua/)

Роздвоєння Баррі і повернення Бетмена

Фільм базується на відомому коміксі Flashpoint, в якому й з’явилась ідея про те, що Баррі Аллен через свою супершвидкість створив новий всесвіт. Екранізація за мотивами коміксу дозволила команді обнулити всю попередню історію про Флеша та його стосунки з іншими персонажами. Щось застаріле викинули, щось оновили, а щось – головний принцип супергероїв DC ставити загальне добро вище власного – знову зробили головною ідеєю. Випробуванням, через яке мусить пройти й Баррі Аллен. Причому, в обох іпостасях – і більш зрілого самотнього Флеша, і юного маминого мазунчика Баррі.

Нагадаємо, що Езра Міллер вживає відносно себе займенник «вони» - і, схоже, недаремно. Адже коли Міллер втілює на екрані дві різні версії Баррі Аллена, дійсно виглядає, наче це два геть різні актори. Навіть статура і змінюється, не кажучи вже про поведінку.

Тему «загальне – вище власного» доведеться пережити й Бетмену. І виходить так, що дует Міллер-Кіттон захоплює собою весь простір. Старша версія Баррі Аллена (десь 30-річний молодик) і молодша (18-річний підліток) – дають нам контраст між справжньою душевною драмою та комедією, болем втрати та безалаберною безвідповідальністю. А відставний Бетмен-Кітон врівноважує картину витонченою легковажністю та легкою, але все ж дорослою серйозністю. Взагалі, виглядає наче повернення Майкла Кіттона до ролі Бетмена дало персонажу друге дихання.

Дивитися на гру Міллера і Кіттона – справжня насолода, але вона настільки масштабна, що не дає можливості проявитись іншим персонажам. А отже інші актори існують лиш для функції: любляча матір, невинно постраждалий батько, злочинець Генерал Зод, героїчна Супердівчина, тощо. І це сумно – бо знову ж повернули до ролі Зода – Майкла Шеннона, який явно міг би показати різні сторони зла, та й Саша Кає в ролі криптоніанки могла б привнести додаткову енергію у фільм.

Також до недоліків можна віднести й те, що сценарій, який першу половину фільму виглядав як щось свіже, справжня драма, у другій частині скочується в стандартну і дуже затягнуту супергероїку, в безкінечну і типову битву CGI з незрозумілими метаннями Флеша.

Значно може вплинути на успіх фільму і те, що буквально за пару тижні тому стартував анімаційний «Людина-павук: Крізь Всесвіт 2» - рейтинг якого на IMDb зашкалює (9\10), а касові збори за перші 12 днів прокату склали 389,9 млн. доларів (при бюджеті в 150 млн.). Тематика мультивсесвіту присутня в обох стрічках. Хто переможе у черговому протистоянні Marvel проти DC – з’ясуємо вже зовсім скоро.

Але особисто я – за «Флеша», бо гра Езри Міллера просто незрівнянна, і, схоже, Джеймсу Ганну все ж вдасться перезавантажити всесвіт DC, і, віддавши дань поваги минулому студії, відкрити для неї нові горизонти.

На жаль, часу і можливостей розкрити персонажа Супердівчини не знайшлось. Кадр з фільму/kinofilms.ua (http://kinofilms.ua/)

P.S. Обов’язково дочекайтесь сцени після титрів. Буде несподівано і дуже весело.

В головних ролях: Езра Міллер (трилогія «Фантастичні звірі», «Бетмен проти Супермена»), Майкл Кітон («Бетмен», «Бьордмен»), Бен Аффлек («Бетмен проти Супермена»), Саша Кає, Майкл Шеннон («Бетмен проти Супермена», «Дістати ножі»), Рон Лінгвістон («Дружина мандрівника в часі»).

Країна-виробник: США

Студія: Warner Bros. Pictures

Режисер: Андрес Мускетті

Тривалість: 02:24

Флеш: неповторне роздвоєння особистості Езри Міллера - Фото 1
Теги за темою
Кіно фільм
Джерело матеріала
loader
loader