/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Ff031a91d21ac7bb1bb0161c58f326e84.jpg)
Тест-драйв Citroen C4 X: цікава, але не ідеальна альтернатива
Пам’ятаєте хетчбек Citroen C4 нового покоління? Оригінальний дизайн, натяки на «крос», гарний комфорт, сучасне оснащення, багато цікавих рішень – все це дозволяє автомобілю привертати до себе увагу та знаходити покупців навіть у сьогоднішні непрості часи. Історія отримала продовження у вигляді седана Citroen C4 X: що він запропонує та чим вирізняється? Зібрали Топ 5 головних питань до автомобіля Citroen C4 X та відповіді на них.
Зміст
- 1 Та невже? Новий компактний седан?!
- 2 Так стоп! А що в салоні позаду та що з багажником?
- 3 А технічні зміни є? І як їде седан Citroen C4 X?
- 4 Скільки коштує седан Citroen C4 X та яка доплата до звичного Citroen C4?
- 5 Висновки: отже, що таке Citroen C4 X?
- 6 Автомобіль надано – Представництвом Citroen в Україні
Та невже? Новий компактний седан?!
Саме так. Колись тип кузова «седан» був дуже популярний для В/С-класу, але зараз він майже забутий – всі покупці хочуть кросовери! Але що, якщо не всі?…
Напевно, саме з такого питання починалось проєктування автомобіля Citroen C4 X – адже в його подобі маємо класичний кузов-седан. Спеціально не використовую термін «три-об’ємний», оскільки візуально тут майже не виділено об’єм багажника: похила лінія даху плавно переходить в задню частину з кришкою багажником. Але якщо казати про зонування автомобіля, то він все ж три-об’ємний: окремо моторний відсік, окремо салон, окремо багажник.
Ще й чималий багажник – аж 510 літрів проти 380 літрів у звичайного Citroen C4 за умови стандартного положення задніх сидінь. Аналогічно й про максимальний показник об’єму за умови складеної спинки задніх сидінь: перевага також за седаном Citroen C4 X – маємо 1360 проти 1250 літрів у звичайного Citroen C4.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fdd9134b8d3edb937e71a9b97f55b1460.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fea9b2532e17168a3a7bf422b49050adf.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fda16fc5a29fa593f228ae85851dac566.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fb05a9bbb4f93ee8518b279375b73d990.jpg)
Якщо дивитись спереду, то седан Citroen C4 X і хетчбек Citroen C4 не відрізняються: аналогічні фари, решітка радіатора та бампер, навіть колісні диски. Але все проявляється при погляді збоку або ззаду: власні ліхтарі, кришка багажника, віконця в стійках даху. Автомобіль Citroen C4 X відносно Citroen C4 істотно «розтягнувся» в довжину: 4,6 м проти 4,35 м відповідно. Проте інші розміри залишились майже незмінними, різниця не перевершує кількох символічних міліметрів: колісна база – 2,67 метра; ширина кузова – 1,83 метра; висота кузова – 1,52 метра. Чималий кліренс (156 мм) та темні пластикові захисні накладки також залишились: тобто, у випадку Citroen C4 X маємо не просто седан, а крос-седан.
А що в салоні? Цікава форма передньої панелі, невеликий екран замість приладів, зручний блок «клімату» з численними кнопками, окремо встановлений центральний 10-дюймовий дисплей, мініатюрний джойстик «автомату», м’які сидіння-крісла, навіть є тримач для планшета та висувна поличка…
Стоп, та це ж опис салону Citroen C4! Все правильно – адже передня частина салону Citroen C4 та новинки Citroen C4 X майже не відрізняються. Ось це «майже» запишемо на нову медіасистему: форма 10-дюймового дисплея залишилась незмінною, а ось меню системи та «начинка» всередині куди більш сучасна – як ми вже бачили на DS 4 або Opel Astra.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F76a88a52a827db745fd1e20c1e68bdb8.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fcd7cb7def3618e66658a042fd72b651e.jpg)
Передня частина салону знайома за формою панелі загалом, цифровим дисплеєм приладів, блоком «клімату», різноманітними нішами та поличками. Сидіння мають додатковий шар піни для більш м’якої посадки. Найголовніша зміна попереду – нова медіасистема: тут є «стартова» сторінка, широкі можливості налаштування, гарна картинка.
Так стоп! А що в салоні позаду та що з багажником?
Так-так: насправді, найголовніші зміни очікувались позаду. Адже у фірмовому описі автомобіля йдеться не лише про збільшення багажника або нову медіасистему, але також про зміну кута нахилу спинки заднього дивану. Зізнаюсь, я цього не відчув. Можливо після довгої 3-5-8-годинної дороги спина заднього пасажира й справді скаже «дякую», але при швидкому огляді автомобілів Citroen C4 та Citroen C4 X у дилера переваги останнього з точки зору посадки не відзначаються.
В будь-якому випадку маємо нормальний запас простору для колін і над головою, достатній розмір дверцят для зручної посадки. Так, всередині седану Citroen C4 X знайшлись дефлектори вентиляції та підігрів позаду – але все це є також і в моделі Citroen C4.
Натомість я б краще додав для седана Citroen C4 X обов’язковий підлокітник на задньому ряду сидінь. Тим більше, що така конфігурація вже передбачена для виробництва, треба лише замовити певний варіант оздоблення салону. А ще я б додав для Citroen C4 X обов’язкові гачки, сітки, тримачі в багажнику.
Адже зараз ми маємо лише величезний простір, але він не оптимальний для перевезення дрібних речей, сумок, пакетів. Нагадаю: хетчбек Citroen C4 міг хоч щось запропонувати з цього переліку, плюс велику кришку для зручності завантаження.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F716c4bdcae60d7804754af6333f86da6.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Ff34be541f4a08bf32b559f3848b614bc.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F56543b978c5a9d539f7bfb970eeb922b.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F0e536ea59dc0f82ec560805e1a3e0c45.jpg)
В седані Citroen C4 X простір позаду приблизно такий, як у вже відомої моделі Citroen C4: без надлишків, але цілком вистачає. Передбачені дефлектори вентиляції та підігрів – але це особливість одного з варіантів оздоблення салону. До речі, як і наявність або відсутність заднього підлокітника: ось його я б обов’язкового додав до всіх версій седана. Також, як і різноманітні органайзери багажника, адже зараз є лише одна невелика вставка у ніші запасного колеса, та й вона зміщена до спинки другого ряду. Моя логіка та особиста думка така: якщо вже зробили седан Citroen C4 X – то треба по-максимуму виділяти його акценти на зручностях для задніх пасажирів та потенційної переваги розміщення речей у збільшеному багажнику.
А технічні зміни є? І як їде седан Citroen C4 X?
Ні, глобальних технічних змін немає: платформа СМР, незалежна передня підвіска та напівзалежна задня, передній привод, підвіска з особливо м’якими амортизаторами РНС. Аналогічно до хетчбека Citroen C4, для седана Citroen C4 X пропонуються бензинові двигуни 1.2 PureTech потужністю 100 або 130 к.с., причому перший йде у парі з 6-ступеневою «механікою», другий буде у парі з 8-ступеневим «автоматом». Також у якості альтернативи пропонується 130-сильний турбодизель 1.5 BlueHDi, який також у парі виключно з 8-ступеневим «автоматом».
Саме такий варіант був встановлений під капотом тестового автомобіля Citroen C4 X і саме такий варіант був минулого разу під капотом Citroen C4 – тому їх порівняння максимально точне. Й характер приблизно однаковий: головною рисою тут є не двигун або кермо, а комфорт підвіски. Максимальний, тотальний, безумовний комфорт підвіски.
Завжди та на будь-якій дорозі автомобіль їде дуже м’яко, він навіть трошки погойдується наче на хвилях. Але ось цікавий нюанс: завдяки доволі високому кліренсу та скошеним бамперам (не забули про крос?), тут вже не так боїшся чергової ями під колесом, як на звичайному низькому седані.
Решта – просто існує. На приклад, легке кермо існує просто для того, щоб його повертати і скеровувати автомобіль у потрібному напрямку. Ніяких натяків на гостроту або «діалог дороги з водієм». Щоправда, також і крени невеликі. Двигун та «автомат» роблять свою роботу без поспіху, але й не бентежать зайвий раз смиканням при перемиканнях або різким прискоренням. Ця пара їде не на швидкість, але точно довезе до фінішу з непоганим показником споживання палива.
Наприклад, по місту автомобіль потребує 6-6,5 л на 100 км шляху; мінімум був на літр менше, максимум на півтора літра більше. Результат непоганий, але ж можна було очікувати й кращого. Наприклад так, як це виходить на заміській трасі: на швидкості 80-90 км/год – споживання лише 3,5 л на 100 км; на швидкості 110-120 км/год – близько 4,5-5 л на 100 км шляху. А ось щодо динаміки…
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F4d255e8f41309ca3199a457590f76e2a.jpg)
Турбодизель та «автомат» чесно відпрацьовують 10,8 секунди до «сотні», але більшого й не прагнуть. Перемикання режимів руху змінює реакцію двигуна, коробки передач, фонове підсвічування дисплеїв. Проте що не обирай, а загальний характер седана Citroen C4 X – це історія про комфорт та неквапливість. Різниця у вазі мінімальна: седан трошки важчий за хетчбек – 1328 проти 1314 кг відповідно для версії с дизельним двигуном.
Скільки коштує седан Citroen C4 X та яка доплата до звичного Citroen C4?
Автомобіль Citroen C4 X пропонується в Україні з трьома варіантами двигун/КПП та у двох комплектаціях – загалом маємо п’ять версій. Плюс можливо замовлення опцій поштучно.
Гаму моделі відкриває Citroen C4 X FEEL: системи ABS та ESP, круїз-контроль, фронтальні та бокові подушки безпеки, надувні шторки безпеки, підвіска РНС (крім версії 100 к.с.), клімат-контроль, електричні скло-підіймачі, підігрів та електропривод регулювань дзеркал, задні датчики паркування та камера заднього огляду, сенсорний 10-дюймовий дисплей, підтримка підключення двох телефонів, фари ECO LED, легкосплавні 17-дюймові колісні диски тощо. Вартість Citroen C4 X 1.2 PureTech 100 S&S МКПП-6 FEEL – від 886 тис. грн або $23,8 тис.; Вартість Citroen C4 X 1.2 PureTech 130 АКПП-8 FEEL – від 992 тис. грн або $26,6 тис.; Вартість Citroen C4 X 1.5 BlueHDi 130 S&S АКПП-8 FEEL – від 1,037 млн грн або $27,8 тис.
Автомобіль Citroen C4 X SHINE додатково пропонує: пакет «Безпека» або «Безпека 1» (система попередження про зіткнення та екстреного гальмування, розпізнавання дорожніх знаків, система утримання смуги руху, розпізнавання втоми водія тощо), салон з оздобленням URBAN GREY (тканина та текстиль під шкіру), підігріви передніх та задніх сидінь, безключовий доступ, штатна навігаційна система, проєкція HEAD-UP DISPLAY, адаптивне дальнє світло, тоновані скло бокове та заднє, зовнішня персоналізація SILVER GREY, хромовані вставки. Вартість Citroen C4 X 1.2 PureTech 130 АКПП-8 SHINE – від 1,086 млн грн або $29,1 тис.; Вартість Citroen C4 X 1.5 BlueHDi 130 S&S АКПП-8 SHINE – від 1,131 млн грн або $30,3 тис.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F3e707bc7a6c418cf1ee4b5c9030ab64a.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F498fea9763d61221e983da26dd62fde0.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F0d10d85ef3c1aabc4da42c111dedfa93.jpg)
Ось автомобіль Citroen C4 X у комплектації FEEL: ззовні помітна різниця лише у чорних глянцевих елементах декору (Glossy Black); відсутнє тонування скла та хром, немає пакету «Безпека». Але навіть у версії FEEL передбачені LED-фари, шість подушок/шторок безпеки, клімат-контроль, сенсорний 10-дюймовий дисплей, легкосплавні 17-дюймові колісні диски тощо. Тобто – цілком достатнє оснащення не просто «для життя», а навіть «для комфортного життя». До речі, щодо різниці у вартості між седаном Citroen C4 X та звичним Citroen C4: різниця складає 18,3-22 тис. грн в залежності від конкретної комплектації – седан дорожчий.
Висновки: отже, що таке Citroen C4 X?
Загальну відповідь на це питання я дав ще в заголовку: новий седан Citroen C4 X – це така собі «цікава альтернатива» вже відомому хетчбеку Citroen C4. Але ось у чому суть: цікава альтернатива – це не означає автоматично «виграшна альтернатива». Й мої головні зауваження до цього автомобіля стосуються саме того, що в ньому мали змінити та покращити: комфорт задньої частини салону та зручність використання збільшеного багажника. Але ж…
Але, все ж таки у вигляді Citroen C4 X ми отримали цікаву альтернативу. Причому одразу подвійну. По-перше: це альтернатива для тих покупців, хто не сприймає хетчбек Citroen C4, а хоче саме седан – наприклад, через переконання «багаж має їхати окремо від людей в салоні» та бажання мати окрему кришку до окремого багажника. По-друге: це альтернатива звичним седанам В/С-класу, де до збільшення довжини та об’єму багажника ще додались крос-натяки.
Ну й нарешті – поява седана Citroen C4 X не позбавляє нас існування хетчбека Citroen C4: аналогічні двигуни, аналогічні версії, невелика різниця у вартості. Я завжди підтримував розширення варіантів вибору, адже це дозволяє кожному обрати найбільш ідеальний варіант для себе особисто. І саме з цієї точки зору, навіть за наявності суттєвих зауважень, я вітаю появу Citroen C4 X в Україні: адже більше автомобілів – більше варіантів вибору для українців.
Автомобіль надано – Представництвом Citroen в Україні
Голосуй за переможця конкурсу блогів. Голосування проходить з 25 липня по 8 серпня включно. Головний приз - сучасний ігровий ПК ASGARD (i7 13700, 32Gb RAM, SSD 1Tb, GF RTX 4060Ti 8Gb) від інтернет-магазину click.ua. Віддай свій голос за найкращого! Деталі тут.

