Очільник Дніпропетровщини попросив громади "скинутися" на оборону, поки ОВА витрачає мільярди на дороги. Документ
Очільник Дніпропетровщини попросив громади "скинутися" на оборону, поки ОВА витрачає мільярди на дороги. Документ

Очільник Дніпропетровщини попросив громади "скинутися" на оборону, поки ОВА витрачає мільярди на дороги. Документ

Глава Дніпропетровської ОВА Сергій Лисак розіслав доручення очільникам громад області передбачити субвенції для обласного бюджету, які підуть на тероборону та мобілізацію. І це тоді, як його помічники, наслідуючи попереднє керівництво ОДА, "закатують в асфальт" мільярди бюджетних гривень, направляючи їх на ремонт доріг попри заклики президента припинити займатись бруківкою та протестів громадян.

У розпорядженні ZN.UA опинилося відповідне доручення та розрахунки "рекомендованого обсягу" таких субвенцій. Згідно з документом, визначитися з субвенціями місцева влада мала до 25 вересня 2023 року.

Очільник Дніпропетровщини попросив громади "скинутися" на оборону, поки ОВА витрачає мільярди на дороги. Документ

Тобто із розрахунків рекомендованого обсягу субвенцій виходить, що їх загальна сума становить 236,7 млн грн.

Зазначимо, що таке доручення Лисак підписав на фоні того, як його помічники, за даними проєкту "Наші гроші", виділили 2,93 млрд грн на ремонт доріг. При цьому з середини серпня Дніпропетровська ОДА на дороги виділила 5,73 млрд бюджетних гривень, які цілком можна було використати на більш нагальні потреби, враховуючи повномасштабну війну. Востаннє таку суму на дорожні підряди віддавав попередник Лисака на посаді глави ОДА Валентин Резніченко.

В рамках замовлення від підопічних Лисака, фірма "Інвестбуд" отримала 570 млн грн на ремонт 7 кілометрів доріг під Кривим Рогом. Компанію кілька років тому звинувачували у закупці дуже різних товарів "у контрагентів-постачальників, придбання яких по ланцюгу постачання не встановлено".

У результаті суд тоді встановив, що податківці не підтвердили своє звинувачення у фіктивності поставок, але сам факт співпраці з фірмами з кубла Резніченка-Дубінських залишився неспростовним. Та й єдиною тендерною вимогою було, аби учасник надав хоча б один договір про ремонт доріг, укладений не раніше 2020 року. "Інвестбуд" за весь час існування має якраз один єдиний підряд на ремонт дороги, отриманий у 2020 році. Хоча зазвичай державні замовники великих ремонтів доріг виставляють вимогу, аби учасники тендерів мали досвід виконання аналогічних робіт у розмірі до 100% від нового замовлення.

З огляду на те, що такі доручення – практика повсюдна у всіх областях, то можна прикинути скільки таким чином центр витягне з місцевих бюджетів.

Крім того, показовим є те, що Лисак просить у місцевих бюджетів субвенції у той час, коли влада хоче забрати у спецфонд державного бюджету податок на доходи фізичних осіб від зарплат військових. Верховна Рада вже навіть ухвалила у першому читанні відповідний законопроєкт.

Джерело матеріала
loader
loader