Найбільша кількість скарг українців до єдиного в Україні контролюючого державного органу, що є арбітром між енергопостачальниками та споживачами, надійшла з Київської області – понад 3,5 тисяч. До областей-лідерів, звідки надходили скарги – Одеська, Дніпропетровська та Закарпатська області. За підрахунками Державної інспекції енергетичного нагляду України, найбільше різноманітних звернень надходило щодо проблем пов'язаних з обмеженням електропостачання.
Скільки скарг вирішено на користь споживачів?
Як говорить статистика інспекції, звернень від бізнесу надходило майже в 30 разів менше, ніж від побутових користувачів електричною енергією. Серед скарг побутових споживачів, 2249 скарг були вирішені на користь скаржників. Це трохи більше 16% всіх звернень до державного органу у сфері контролю енергетики. Щодо всіх інших скарг – 11,6 тисяч – надано роз'яснення законодавства.
У звіті про роботу зі скаржниками, Держенергонагляд вказав, що отримав 495 скарг фізичних-осіб підприємців та інших юридичних осіб, проте не вказав яку кількість цих скарг задоволено і які наслідки їх розгляду.
На що скаржились побутові та комерційні споживачі?
Як вже зазначалось, найбільша питома вага скарг – це проблеми із відключеннями чи іншими обмеженнями. Таких скарг зафіксовано 9,8 тисяч. Значно менше, але більше, ніж інші категорії – надійність електропостачання. З такого питання зверталось 2,4 тисячі споживачів.
Були також скарги щодо невідповідності параметрів електричної енергії, проблеми з приєднанням до електроустановок та щодо обґрунтованості технічних вимог про приєднання до мережі.
Газ залишається лідером зі споживання в енергетиці України. Він складає 30% у балансі споживання енергетичних підприємств України. На другому місці – атомна енергія, яку використовують для вироблення 24% енергетичних потреб.