Новий Volvo C40 Recharge — перший купе-кросовер шведського бренду. Фокус познайомився зі стильним електромобілем та визначив його сильні та слабкі сторони.
Цей Volvo — мабуть найбільш нетипова модель у сучасній лінійці скандинавської марки. Він виділяється на фоні прагматичніших побратимів стрімким обтічним дизайном та робить ставку на емоції. На тесті Фокуса — кросовер Volvo C40 Recharge.
Автомобіль, по суті, є "купеподібним" варіантом Volvo XC40, проте якщо той кросовер можна обрати в бензинових, дизельних чи електричних версіях, то C40 пропонують виключно як електромобіль Recharge.
Стильний і динамічний — дизайн Volvo C40 Recharge
Дизайнери Volvo дали волю фантазії, і C40 Recharge трохи відійшов від традиційного мінімалістського стилю, притаманного моделям шведської марки. Електрокросовер виразніший на вигляд, аніж інші Volvo, та звертає на себе значно більше уваги.
Звісно, головною зовнішньою відмінністю від спорідненого Volvo XC40 є обтічний силует із аркоподібним дахом, високою віконною лінією та трохи припіднятою задньою частиною. Купе-кросовер має динамічний та підтягнутий вигляд.
У анфас новий Volvo C40 Recharge схожий з побратимом. Його стрілоподібні фари із піксельною діодною оптикою доповнені Т-подібними ходовими вогнями, які у Volvo порівнюють із молотом Тора. Розширені "плечі" авто підкреслюють тоненькі вигнуті ліхтарі. Ззаду встановили одразу два спойлери – на даху та біля основи заднього скла. Стандартними є 19-дюймові литі диски с аеродинамічним дизайном.
Електромобіль Volvo C40 Recharge доволі компактний, адже належить до сегменту C-SUV. Це один із найменших купе-кросоверів на ринку.
Розміри Volvo C40 Recharge 2024:
- довжина – 4431 мм;
- ширина – 1863 мм;
- висота – 1582 мм;
- колісна база – 2702 мм.
Шведський мінімалізм — салон Volvo C40 Recharge
У інтер’єрі Volvo C40 Recharge зберігся стриманий скандинавський стиль. Якість матеріалів – на висоті й не одразу розумієш, що шкіра та замша в оздобленні штучні та отримані шляхом вторинної переробки. Таке ж походження має й приємна на дотик синя тканина, яка нагадує вовну. Усередині світло, адже у всіх C40 встановлено злегка тонований панорамний дах.
Кермо, важіль вибору режимів їзди із отвором та 12,3-дюймова віртуальна панель приладів знайомі по Volvo XC40 Recharge. Дисплей можна налаштувати і, наприклад, вивести на нього карту навігаційної системи.
Більшу частину центральної панелі займає 9,0-дюймовий тачскрін портретного формату. Мультимедійна система Volvo C40 Recharge створена на платформі Google Android, а тому її меню просте і зрозуміле – як у смартфоні. Тут і Google Maps, і відео з Youtube можна переглядати, і мобільні за стосунки за потреби встановлюються.
Клімат, правда, теж доводиться настроювати через дисплей. Хоча для зручності на центральній панелі все ж залишили кілька фізичних кнопок, які відповідають за "аварійку", аудіо та підігрів скла. Нижче розмістили роз’єми USB-C та нішу з бездротовою зарядкою для смартфона.
Салон Volvo C40 Recharge продуманий і порадує численими відсіками для дрібних речей. Це не лише середніх розмірів бардачок та широкий бокс у підлокітнику, а й два невеликих відсіки в центральній консолі чи ніші з боків заднього дивану. А от кишені в дверях відносно невеликі.
Наскільки просторний новий Volvo C40 Recharge
Діапазону регулювань кермової колонки та водійського крісла (з електроприводом та пам’яттю налаштувань у тестовому авто) мені виявилося цілком достатньо, щоби підібрати зручне положення. Посадка за кермом досить невисока, а невелике заднє скло суттєво та товсті стійки обмежують огляд назад. Утім, у всіх Volvo C40 Recharge 2024 є камера заднього огляду, а в топовій версії Ultimate камери встановлені по колу.
Зате сидіння електрокара дуже вдалі – пружні, комфортабельні, з доброю боковою підтримкою та подовжувачами подушок. Їх форма добре продумана, тому після тривалої поїздки не відчувається втома. Підігрів крісел та керма входить до базової комплектації.
А от ззаду місця не надто багато. І якщо простір для ніг ще більш-менш достатній, то запас над головою обмежений – усе через стильну купеподібну лінію даху. Мені при зрості 176 см місця вистачає, але високим пасажирам буде тісно. До того ж, ззаду комфортніше двом, адже по центру салону проходить високий тунель. Для пасажирів є окремі вентиляційні дефлектори та пара USB-портів, а також підлокітник із підстаканниками.
Багажник Volvo C40 Recharge не найбільший у класі, але досить місткий – 404 л у звичному стані й 1205 л – зі складеними задніми сидіннями. Під підлогою є невелике відділення, куди поміститься зарядний кабель. Двері багажника оснащені електроприводом із сенсором відкривання у всіх С40. До того ж, невеликий 31-літровий відсік передбачено спереду.
Комплектація Volvo C40 Recharge
Volvo – це все-таки преміум, а тому "порожніх" комплектацій у C40 немає. Навіть початковий варіант Plus має безключовий доступ, двозонний клімат-контроль, парктронік, камеру, датчики дощу та світла.
Звісно ж, для Volvo безпека – це пріоритет, а тому електронних "помічників" вистачає. Електрокросовер отримав функції автоматичного гальмування (при русі вперед та назад), утримання в смузі, розпізнавання дорожніх знаків, контролю "сліпих" зон та втоми водія. Є і система напівавтономного руху Pilot Assist, яка здатна змінювати смугу.
У тестовій версії Ultimate також додано електроприводи сидінь, камери кругового огляду та потужну акустику Harmann Kardon із напрочуд чистим звучанням.
Мотор і батарея Volvo C40 Recharge
Тестовий електромобіль Volvo C40 Recharge оснащений одним 252-сильним мотором на задній осі. Його цілком вистачає кросоверу, тим більше, що він досить тяговитий. Пікові 420 Нм обертального моменту доступні з перших оборотів.
Відгук на натиснення газу досить швидкий, та й динаміка цілком достатня – 7,3 с до 100 км/год. Обгін на трасі дається легко і невимушено. До 140-150 км/год кросовер Volvo C40 добирається досить швидко, а от далі розгін стає суттєво повільнішим. Максималка обмежена на 180 км/год.
Якщо комусь цього мало, то є повнопривідна двомоторна модифікація на 408 к. с., яка розганяється до сотні за 4,7 с.
Чим приємно дивує електрокар, так це низьким енергоспоживанням. Нам вдалося досягнути дуже непоганого показника 14,2-14,4 кВт∙год на 100 км, а середня витрата за весь тест склала 17,7 кВт∙год на 100 км (із ввімкненим клімат-контролем).
Враховуючи, що ємність батареї становить 82 кВт∙год, то в реальних умовах її вистачить, аби подолати 460-470 км. Паспортний показник – 578 км.
Електрокар Volvo підтримує зарядку постійним струмом потужністю 175 кВт: у такому режимі поповнити заряд батареї на 80% можна за 28 хвилин. У домашніх умовах за умови встановлення 11-кіловатного пристрою зарядити авто можна за 8 годин. Роз'єм стандартний — CCS 2 Combo.
Комфорт — на першому місці
Задньопривідний кросовер Volvo C40 Recharge добре контрольований і зірвати його в занос навіть на мокрому асфальті дуже важко. У той же час, він слухняний і непогано маневрує. Кермо електрокара легке і не надто інформативне.
Незважаючи на купеподібний дизайн, спортивним цей кросовер не назвеш. Як у більшості Volvo, його підвіска налаштована на комфорт — те, що треба для наших доріг. Навіть із 19-дюймовими дисками їзда досить м’яка й більшість вибоїн поглинаються плавно та тихо. Водночас, авто мало крениться у віражах, адже батарея в днищі понижує центр ваги.
Також варто відзначити хорошу шумоізоляцію — в салоні на великих швидкостях тихо і лише після 110-120 км/год стає чутно шини. Рекуперативне гальмування працює досить плавно і є можливість їздити, не натискаючи на гальма, адже авто сповільнюється, якщо відпустити газ.
Ціна Volvo C40 Recharge
Новий Volvo C40 Recharge в Україні коштує 1 742 241 гривні. Задньопривідна версія Ultimate обійдеться в 1 968 523 гривні, а топовий повнопривідний варіант на 408 сил оцінили в 2 317 508 гривень. Це не так і мало, проте в преміум-сегменті більшість компактних електрокросоверів дорожчі. Також модель пропонують за передплатою.
Вердикт Фокуса
Електромобіль Volvo C40 Recharge – стильний купе-кросовер із пристойним запасом ходу, низьким енергоспоживанням та комфортабельною підвіскою. Він зберігає традиційні якості Volvo, проте за стильний дизайн доводиться розплачуватися внутрішнім простором. Тому сімейним автомобілістам усе ж краще звернути увагу на споріднений Volvo XC40.
Плюси Volvo C40 Recharge:
- сучасна мультимедійна система;
- низьке енергоспоживання;
- комфортабельна підвіска.
Мінуси Volvo C40 Recharge:
- мало місця на другому ряді;
- обмежена оглядовість назад.
Технічні характеристики Volvo C40 Recharge
Тип двигуна | електричний |
Потужність двигуна, к. с. | 252 |
Обертальний момент, Нм | 420 |
Коробка передач | 1-ступінчастий редуктор |
Привід | задній |
Запас ходу, км | 578 |
Макс. швидкість, км/год | 180 |
Розгін 0–100 км/год, с | 7,3 |
Ємність батареї, кВт∙год | 82 |