Базуватимуться за кордоном і не літатимуть: чому винищувачі F-16 не працюватимуть на фронті
Базуватимуться за кордоном і не літатимуть: чому винищувачі F-16 не працюватимуть на фронті

Базуватимуться за кордоном і не літатимуть: чому винищувачі F-16 не працюватимуть на фронті

Винищувачі F-16 стоятимуть за кордоном та зберігатимуться як резерв і заміна літакам у випадку втрати або відправлення на технічне обслуговування. За словами експерта Івана Киричевського, борти потрібно обслуговувати кожні 400 льотні години.

Україна отримає американські винищувачі F-16, частина з яких базуватиметься за кордоном та не літатиме на лінію фронту. Про це повідомив експерт інформаційно-консалтингової агенції Defense Express Іван Киричевський у коментарі "РБК-Україна".

Винищувачі, які базуватимуться за кордоном, зокрема в Польщі чи Румунії, не зможуть за потреби оперативно вилітати й виконувати бойові завдання на лінії фронту.

"Такі припущення та ідеї впираються в один важливий момент: це буде надто далеко до лінії фронту. Наприклад, аеропорт Ряшів (він же Жешув) — основний хаб — знаходиться приблизно в тисячі кілометрів від лінії фронту", — сказав Іван Киричевський.

За його словами, борт спалить все паливо поки долетить до фронту. Натомість аеродроми, звідки реально могли б злітати винищувачі, розташовані ще далі в Польщі та Румунії. Тоді як бойовий радіус дії F-16 — 500-600 кілометрів.

Киричевський нагадав, що начальник авіації командування ПС ЗСУ Сергій Голубцов зауважив, що літаки стоятимуть і зберігатимуться як резерв та заміна бортам у випадку втрати чи відправлення на технічне обслуговування.

Експерт наголосив, що проводити ремонт і обслуговування F-16 потрібно кожні 400 льотні години, в найкращому випадку через кожні пів року.

"Якщо це ігнорувати, то можем опинитись у такій ситуації, як Ірак. У 2021 році, коли йому довелось вести боротьбу з ІГІЛом, в нього жоден з 30 F-16 не літав. Крім того, золотим стандартом з обслуговування F-16 вважається, що принаймні 70% парку працездатні", — пояснив він та розповів, що у випадку України цей показник потрібно тримати на рівні 100%, а тому резерв точно необхідний.

Крім цього, борти можуть зберігати за кордоном через дефіцит в Україні засобів ППО. Адже аеродроми варто закрити потужними ЗРК, зокрема, Patriot. Для розосередження літаків по різних летовищах — потрібно багато таких комплексів. Киричевський додав, що саме з цієї причини командування може розглядати варіант, коли частина F-16 виконуватиме бойові завдання, а інші зберігатимуться за кордоном.

Нагадаємо, 10 червня начальник авіації командування Повітряних сил ЗСУ Сергій Голубцов повідомив, що певна кількість літаків F-16 зберігатиметься на безпечних авіабазах за кордоном для того, аби вони не були мішенями для РФ. За його словами, це буде резерв у разі потреби заміни несправних винищувачів та під час проведення регламентних робіт.

Того ж дня голова оборонного комітету Держдуми РФ Андрій Картаполов розповів, що базування літаків F-16, які отримає Україна, за кордоном стануть нібито законною ціллю для ЗС РФ. Він наголосив, що "претензій" до Заходу не буде, якщо літаки стоятимуть на аеродромах як на зберіганні.

Теги за темою
Літак
Джерело матеріала
loader
loader