Чи вигідно їздити на електромобілі з новим тарифом на світло: названо головну проблему
Чи вигідно їздити на електромобілі з новим тарифом на світло: названо головну проблему

Чи вигідно їздити на електромобілі з новим тарифом на світло: названо головну проблему

Підвищення тарифів на електроенергію в Україні збільшить вартість заряджання електромобілів вдома, але цей вид "пального" все одно залишиться найдешевшим варіантом порівняно з бензином і газом. Основною проблемою для власників електромобілів може стати не ціна електроенергію, а її доступність через графіки подачі.

Про це пише Інститут досліджень авторинку. З недавнього часу тарифи на електроенергію в Україні зросли, і це підвищення викликало багато обговорень серед власників електромобілів. Адже більшість з них заряджають свої авто вдома, рідко користуючись зарядними станціями загального доступу, за винятком дальніх поїздок або термінової потреби швидкої зарядки.

Попри відсутність точної статистики, опитування показують, що понад 90% власників електромобілів в Україні вибрали цей вид транспорту саме через можливість домашнього (нічного) заряджання. Домашні розетки залишаються основним джерелом живлення для більшості таких автомобілів. Отже, зміна тарифів на електроенергію безпосередньо вплине на вартість заряджання і, відповідно, на витрати власників.

Щоб зрозуміти, наскільки підвищення тарифів вплине на витрати власників електромобілів, потрібно переглянути конкретні розрахунки. Наприклад, умовний електромобіль С-класу споживає 17 кВт-год на 100 км у міському циклі. З урахуванням 10% втрат на ККД зарядного пристрою, загальна витрата енергії складає 18,7 кВт-год на 100 км. За попереднім тарифом це обходилося приблизно у 50 грн, а за новим – близько 80 грн (округлено).

Використання двозонного лічильника електроенергії, що дозволяє заряджати авто вночі за нижчим тарифом, може зменшити ці витрати вдвічі. Таким чином, нічне заряджання коштуватиме близько 40 грн на 100 км.

Для порівняння, заряджання на платних швидкісних зарядних станціях при 15 грн/кВт-год коштуватиме близько 280 грн за 100 км. А витрати на паливо для автомобіля з ДВЗ (двигуном внутрішнього згоряння), який споживає 10 літрів бензину по 55 грн/л, складуть 550 грн за 100 км. Автомобіль на скрапленому газі (пропан-бутан) витрачає 12 літрів по 27 грн/л, що дорівнює 324 грн за 100 км.

Навіть після підвищення тарифів на електроенергію для побутових споживачів, заряджання електромобіля вдома залишається найбільш економічно вигідним варіантом. Навіть без врахування нічного тарифу, витрати на 100 км для електромобіля складають 80 грн, що значно нижче, ніж витрати на бензин чи газ. Тому підвищення тарифу не повинно мати істотного впливу на ринок електромобілів.

Як повідомляв OBOZ.UA раніше, у першому кварталі 2024 року Українаімпортувала 86 тисяч легкових автомобілів на суму $1,1 млрд, що є значним зростанням порівняно з показниками минулого року. Лідерами за обсягом імпорту залишаються Німеччина, США та Китай.

Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!

Джерело матеріала
loader
loader