"Забери мене на Місяць". Чому ульотна комедія зі Скарлетт Йоганссон розлетиться на крилаті фрази
"Забери мене на Місяць". Чому ульотна комедія зі Скарлетт Йоганссон розлетиться на крилаті фрази

"Забери мене на Місяць". Чому ульотна комедія зі Скарлетт Йоганссон розлетиться на крилаті фрази

11 липня на екрани України вийшов фільм "Забери мене на Місяць" про авантюрний маркетинг і піар, що супроводжував політ американців на Місяць 1969 року.

Сатиричний фільм з елементами ромкома зі Скарлетт Йоганссон і Вуді Гаррельсоном належить до жанру авантюрної комедії. Був жанр у Середньовіччі під назвою "шахрайський роман", де в центрі подій чарівний пройдисвіт — Фігаро або Труффальдіно. А тут — це маркетолог Келлі Джонс, якій доручили підняти престиж і привернути увагу до польоту NASA на Місяць у 1969. Келлі з її енергією і напором може змусити повірити весь світ у політ американської ракети на Місяць, навіть якщо остання — тільки макет у павільйоні. Запеклий цинік в особі Гаррельсона і чарівна авантюристка у виконанні Йоганссон склали найкращу комедійну пару останнього часу.

У пошуках істини

Є чимало книжок і фільмів про альтернативний політ у космос американців: чи то це якісь секретні зйомки в ангарі, чи то Стенлі Кубрик щось вигадав і зняв у себе в павільйоні, включно з фразою астронавта Ніла Армстронга, який ступив на супутник Землі: "Один крок для людини — це стрибок для людства".

В інших творах на цю тему твердять, що нічого подібного ніколи не було, все — правда і нічого крім правди. У стрічці "Забери мене на Місяць" вирішили об'єднати обидві позиції, щоб показати як "воно було насправді". І зробили це доволі переконливо. Проте все ж таки автентичності цій історії додає правда характерів — авантюристки та генія маркетингу Келлі Джонс, яку незрівнянно зіграла Скарлетт Йоганссон, та цинічного працівника Білого дому — Беркуса, якого втілив Вуді Гаррельсон, який уже не вперше грає подібних типів. Утім, завжди добре.

Режисер Грег Берланті зробив серіал "Політикани" з Сігурні Вівер про людей влади, а також різні ромокоми і фантастику ("З любов'ю, Саймоне", серіал "Флеш") — усе це стало йому в пригоді для втілення блискучого сценарію Роуз Гілрой, де політика перемішана з романтикою, а сатира — з фантастикою. Коктейль вийшов: по-перше, завдяки класному тексту, який розберуть на цитати, а по-друге — акторському дуету Йоганссон — Гаррельсон.

Продати Місяць

За сюжетом, у 1968 році в США триває підготовка до першої пілотованої місії на Місяць. Імідж NASA після катастроф і невдач — на нулі. Але США сподіваються відібрати в СРСР перевагу в космосі, який першим вивів супутник на орбіту і трохи пізніше відправив людину в космічні далі. Місячна місія — шанс переграти Совєти. Але не факт, що сенатори проголосують за величезні фінансові вливання в цей проект. Загалом — усе на волосині.

На горизонті з'являється співробітник Білого дому Брок (Вуді Гаррельсон), який завжди на зв'язку з президентом Штатів.

Вуді Гаррельсон гарний у ролі урядового циніка

Він знаходить авантюристичного, на межі проблем із законом, піар-менеджера і маркетолога — Келлі Джонс (Скарлетт Йоганссон), яка в цей момент успішно вішала локшину на вуха керівникам концерну "Форд". Сценка, де вона вгадувала, яка марка авто у кожного з чоловіків на нараді, виходячи тільки з його зовнішності, увійде в золотий фонд кінематографа. Причому незрозуміло — чи то вона заздалегідь дізналася інформацію, чи то це в неї така вражаюча інтуїція? Так чи інакше, Келлі — "людина вихору": хто потрапляє під цей ураган, приправлений поглядом розкритих очей, фотоспалаху посмішкою і ямочками на щічках — чинити опір не може. Плюс — сталева логіка і негайний алгоритм дій. Образ Скарлет тут злегка нагадує головну героїню стрічки "Диявол носить Prada" (2006) Міранду Прістлі, тільки замість жорсткості й нещадності — м'якість і лукавство.

Під напором чарівності героїні Скарлетт Йоганссон НАСА впало

Вона миттєво влазить у всі нюанси співробітників NASA, які не дуже-то поспішають їй назустріч. Не хочуть давати інтерв'ю? Замінимо схожими на них акторами. Келлі непередбачувана в діях і нерозбірлива в засобах, головне — результат. Вона, посміхаючись, каже астронавтам, які на той момент були не надто в пошані в широкого загалу: "Коли я вам тут допоможу — ви будете крутішими за "Бітлз". Незважаючи на браваду, Келлі — дівчина чутлива і захоплюється керівником проекту місячної місії — молодим і цілеспрямованим Коулом Девісом (Ченнінг Татум). Остання риса ріднить їх. Але підходи до вирішення завдань — протилежні. Проте хлопці все більше знаходять точок перетину. Навіть коли Келлі починає залучати рекламників у космічну сферу: "Арахісова олія — неземної м'якості", "Перший ручний годинник на Місяці". Найтонший жарт у фільмі, і той непогано обіграний. Розлючений рекламним бумом навколо своєї ще донедавна надсекретної діяльності, Коул Девіс кричить Келлі: "Я тут тобі проведу риску: усім не потрібно знати, яким туалетним папером користуються астронавти?". Келлі: "От лайно!"

Постер фільму "Забери мене на Місяць": жовто-синя парочка

Милі сваряться — тільки тішаться. Особливо розчулює українського глядача, що дівчина весь час у жовтій сукні, а він — у синій сорочці, немов нашу країну рекламують!

Ложка дьогтю

Коли все пішло повним ходом, раптово Брок ініціює секретний проект запасного плану: зняти підроблене кіно про висадку на Місяць. На випадок, якщо вона в реальності не вдасться. Навіть авантюристка-аферистка Келлі береться за це... згнітивши серце. А розв'язка всієї цієї історії вас здивує.

Думаю, багато фраз цієї ульотної комедії стануть крилатими.

"Це насправді Місяць? Виглядає несправжнім".

"Правда залишається правдою, навіть якщо в неї ніхто не вірить, а брехня — брехнею, навіть якщо в неї повірили всі".

"Як астронавт, ти ненатурально рухаєшся. Уяви, що ти несеш матір пустелею: вона важка, але тендітна".

Динамічна, ефектна комедія, яка дві години тримає біля екрана. Західні, особливо американські критики, бурчать, хоча й виставляють оцінки в районі 65-70%. Думаю, це пов'язано із сатирою на "священну корову" Заходу — підкорення Місяця. Але якщо вас подібні мотиви не бентежать — ви отримаєте чимало задоволення.

Недоліки? Їх практично немає. Мені здалося, що Ченнінг Татум у ролі прямолінійного, позитивного хлопця — недостатньо винахідливий. Хотілося б трохи "кривизни". Але це якщо чіплятися. Дами кажуть, зате в ньому багато "мачизму": не сперечаюся: що є, те є.

У стрічці як бонус — маса класної музики кінця 1960-х і чудові ліричні відступи — доречні й логічні. Так чи інакше, картину навіть хочеться переглянути — там просто філігранний текст.

Приємного перегляду.

Трейлер фільму "Забери мене на Місяць"
Теги за темою
Голлівуд
Джерело матеріала
loader