В Україні стали більше купувати електромобілі: авторинок очолив новий лідер
В Україні стали більше купувати електромобілі: авторинок очолив новий лідер

В Україні стали більше купувати електромобілі: авторинок очолив новий лідер

Українці почали більше купувати автомобілів на електродвигунах, і зокрема побільшало серед них нових електрокарів. Лідерство серед вживаних авто (найбільшої категорії електрокарів) повернула собі модель Nissan Leaf.

Про це повідомили в УкрАвтопромі. Галузеві експерти зазначили, що у липні українці купили 4 787 автомобілів на акумуляторних джерелах живлення (BEV), що на 38% більше, ніж у липні минулого року, а також на 600 одиницьбільше, ніж минулого місяця. З них 21% були нові, хоча торік частка нових електрокарів становила 17%. Найпопулярнішими новими автомобілями виявилися:

  • Honda M-NV – 239 авто;
  • BYD Song Plus – 127;
  • Nissan Ariya – 118;
  • Volkswagen iD.4 – 88;
  • Zeekr 001 – 69.

Переважна частка серед придбаних електрокарів припадає на легковики – 4 684 од. Майже три чверті з них були уживаними (3704), а решти – новими (980). Серед 103 комерційних електромобілів новими були лише 6 авто. Найпопулярнішим серед вживаних електромобілів знову став Nissan Leaf, загалом українці найчастіше купують :

  • Nissan Leaf – 529 авто;
  • Tesla Model 3 – 433;
  • Tesla Model Y – 419;
  • Tesla Model S – 217;
  • Volkswagen e-Golf – 209.

Загалом від початку року свою першу реєстрацію в Україні пройшли понад 29,2 тис. авто на акумуляторних джерелах живлення, з них: 20% нові та 80 б/в. У 2023 році в країні було придбано 37,6 тис. авто з нульовим рівнем викидів, що у 2,8 раза більше, порівняно з 2022 роком.

Податок на вживані авто

Через необхідність закриття бюджетного дефіциту на оборону країни у Верховній Раді зареєстрували законопроєкт про військовий збір у розмірі 15% на нові та вживані автомобілі. Якщо пропозицію приймуть, обсяги імпорту та продажів машин в Україні можуть різко скоротитися, що негативно вплине на авторинок і суміжні сфери.

Наразі імпорт автомобілів вже ускладнений через існуючі податки та збори, включаючи мито, акциз, ПДВ та інші супровідні платежі. Додавання нового збору може уповільнити сегмент імпорту легковиків з пробігом.

Сегмент електромобілів також може зазнати серйозних втрат. Зараз, через графіки подачі електроенергії, знайти покупців на електромобілі стає все важче. Додавання 15% до їхньої вартості зробить імпорт електромобілів економічно невигідним, що може призвести до повного переходу цього сегменту на внутрішній вторинний ринок без поповнення.

Як вже повідомляв OBOZ.UA, запровадження 15% військового збору під час першої реєстрації автомобілів може збільшити витрати покупців на 180-280 тисяч гривень. Це, за прогнозами експертів, призведе до зниження продажів нових авто на 30-50%.

Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!

Джерело матеріала
loader
loader