Ключовою вимогою до проєкту є зниження вартості нових машин, а також уникнення тих помилок, яких припустилися щодо нинішніх F-35.
Начальник штабу повітряних сил США генерал Девід Оллвін на конференції Global Air and Space Chiefs Conference у Лондоні представив бачення нового винищувача шостого покоління, який може стати конкурентом NGAD (Next Generation Air Dominance). У матеріалах конференції йдеться про те, що якщо NGAD позиціонується як важкий і дорогий винищувач, вартість якого може сягати вартості трьох F-35, то новий проєкт націлений на створення легшої та економічно ефективнішої машини.
Головною особливістю цього нового винищувача буде його здатність адаптуватися до різних завдань і умов, що передбачає відхід від традиційного підходу до розроблення винищувачів, які будують "на століття".
Видання The Aviationist у зв'язку з цим пише, що на конференції активно обговорювали намір Пентагону переглянути масштаб і вартість програми NGAD, враховуючи її значні витрати.
Для порівняння, F-22, перший винищувач п'ятого покоління, був розроблений з бюджетом у 67,3 мільярда доларів, і, з огляду на поточні ціни на озброєння, розробка NGAD може стати значно дорожчою. У зв'язку з цим Пентагон бачить у легкому винищувачі шостого покоління можливість уникнути циклічного підвищення цін на нові розробки.
Важливо Заміна F-22 та F/A-18 на паузі. Що пішло не так з розробкою винищувачів майбутнього NGADОсновні принципи створення нового винищувача включають використання повністю відкритої архітектури, цифрової інженерії та 3D-друку. Це дасть змогу не тільки швидко модернізувати літак, а й знижувати вартість його виробництва та експлуатації.
Відкрита архітектура забезпечить можливість постійних оновлень і адаптацій під конкретні завдання, а 3D-друк — розв'язання проблем із ремонтом і заміною запасних частин, що зараз є однією з головних проблем експлуатації F-35.
Таким чином, Пентагон прагне створити дешевий, легкий винищувач шостого покоління, який буде позбавлений проблем F-35. Зокрема, цей літак буде компактнішим за свого попередника, що зробить його більш доступним і масовим.
Раніше Фокус переклав статтю Ставроса Атламазоглу про стелс-винищувач шостого покоління NGAD для Повітряних сил США. Очікується, що літак, вартістю до 300 мільйонів доларів за одиницю, міститиме як пілотовані, так і безпілотні системи.