Керівник BYD: «Китайські електромобілі випереджають конкурентів на 3-5 років»
Керівник BYD: «Китайські електромобілі випереджають конкурентів на 3-5 років»

Керівник BYD: «Китайські електромобілі випереджають конкурентів на 3-5 років»

Китайські електромобілі випереджають світових конкурентів приблизно на 3-5 років у сфері продуктів, технологій та промислового ланцюга постачань. Про це заявив генеральний директор BYD Ван Чуаньфу в інтерв’ю національному телевізійному мовнику Китаю.

Ван Чуаньфу дав інтерв’ю після симпозіуму за участю китайського лідера Сі Цзіньпіна та найбільших представників технологічного сектору країни. На цій зустрічі Ван був серед бізнесменів, які виступали з промовами.

Нагадаємо, що у 2023 році Китай обігнав Японію та став найбільшим експортером автомобілів у світі. Проте експорт китайських електромобілів стикається з тарифними обмеженнями з боку США та Європейського Союзу. Зокрема, ЄС запровадив 17-відсоткове мито на електрокари BYD.

У розмові з Yuyuan Tantian – акаунтом у соцмережах, пов’язаним із китайським державним мовником CCTV – Ван зазначив, що протекціоністська політика не є ефективною стратегією щодо якісних продуктів. Він додав, що схвальні відгуки споживачів мотивують компанію долати всі труднощі.

Зазвичай китайські електромобілі виграють у світових конкурентів в плані ціни (що нерідко пов’язують із фінансовою підтримкою китайського уряду). Китайські аналоги зазвичай значно дешевші. До того ж китайські автовиробники зазвичай пропонують різноманітне портфоліо продуктів на будь-який смак та розмір гаманця. Їхній вихід на міжнародні ринки дозволив збільшити доступну базу споживачів та додатково наростити продажі.

Варто зауважити, що у 2024 році BYD змогла побити власні рекорди продажів та майже наздогнала Tesla за річним обсягом збуту електромобілів. Загальний обсяг продажів BYD за 2024 рік досяг рекордних 4,27 млн NEV (електромобілі + гібриди). Це на 41,26% більше, ніж у попередньому році. Справи в інших китайських виробників електромобілів теж йшли добре, хоча вони зіткнулися з наслідками цінових війн. Наприклад, група Geely збільшила продажі на 32% ─ до 2,18 млн одиниць, а компанія Leapmotor подвоїла продажі.

Спецпроєкти

Однак вже у січні 2025 року продажі автомобілів в Китаї впали на 12% у порівнянні з січнем попереднього року. Хоча ще зарано говорити про початок кризи. Це може бути пов’язано з місцевими святами: Місячний Новий рік (коли скорочуються продажі авто) у 2025 році припав на січень, тоді як минулого року ─ на лютий.

Тим не менш, BYD та інші китайські виробники майже не зупиняються та продовжують ледь не щомісяця анонсувати нові моделі. Наприклад, лише у січні BYD запропонувала електромобілі Han L та Tang L з двигунами потужністю до 1085 к.с. та доступний електрокросовер BYD Atto 2. В той же час Volkswagen лише ділиться ескізами своїх майбутніх електромобілів, які вийдуть наприкінці 2025 року (ID.2X) та у 2027 році (ID.ONE).

Джерело: reuters

Джерело матеріала
loader
loader