/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F82b5e5b903232c47f38eeef99649f614.jpg)
В Україні запроваджують моніторинг змісту оголошень про роботу
З 8 травня 2025 року Держпродспоживслужба розпочинає новий напрям роботи — контроль за змістом оголошень про вакансії.
Це передбачено Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо розмежування повноважень центральних органів виконавчої влади у сферах промислової безпеки, охорони праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, державного гірничого нагляду, державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення", яким Держпродспоживслужбі надано повноваження відслідковувати дотримання законодавства про рекламу в частині працевлаштування.
Під моніторинг потрапляють усі оголошення, які публікують роботодавці чи рекрутингові агентства.
Основна увага приділяється:
виявленню дискримінаційних формулювань — за віком ("до 35 років", "молодий колектив"), статтю ("тільки для жінок/чоловіків"), станом здоров’я, расою чи етнічним походженням;
фіксації ознак маніпуляцій — перебільшення заробітної плати без уточнення умов, замовчування важливої інформації (наприклад, нічні зміни чи випробувальний термін), використання нечітких або оманливих формулювань.
"Роботодавцям варто вже зараз переглянути свої оголошення та привести їх у відповідність до вимог законодавства. Це не лише дозволить уникнути штрафів, а й допоможе зберегти довіру кандидатів. Якщо ви помітили дискримінаційні або оманливі вакансії — зафіксуйте порушення та зверніться до територіальних управлінь Держпродспоживслужби. На ринку праці мають діяти прозорі й рівні правила для всіх", — наголосив заступник Голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор.
Контроль за рекламою — це не лише про дотримання закону, а передусім про захист права кожного громадянина на рівний доступ до праці. Такий підхід відповідає європейським стандартам: протидія дискримінації, прозорість та чесна конкуренція — основа сучасного ринку праці.
