/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F64%2Fee65f1c6b10b02edd6c652f9b3853665.png)
Росія розширює авіавиробництво, але санкції й дефіцит кадрів стримують темпи - ISW
Росія намагається збільшити виробництво бойової авіації у середньо- та довгостроковій перспективі, однак стикається з серйозними перешкодами.Аналітики Інституту вивчення війни (ISW) повідомили, що темпи розвитку гальмують санкції, нестача деталей та кваліфікованої робочої сили.За даними фінського видання Yle, супутникові знімки свідчать про будівництво або розширення щонайменше п'яти виробничих корпусів на Казанському авіаційному заводі між серединною 2024-го і травнем 2025 року. Загальна площа нових цехів становить близько 19 тисяч квадратних метрів.Це підприємство спеціалізується на випуску стратегічних бомбардувальників Ту-160М, Ту-160М2, Ту-22М3, а також деяких моделей вертольотів. Москва розраховує масштабувати виробництво до 2026 року, однак уже зараз виникають серйозні труднощі. У січні 2025 року Росія заявила про запуск нового цеху, оновлення обладнання та модернізацію технологій. Згідно з планами, завод мав виготовити чотири літаки Ту-214 у 2025 році, сім - у 2026-му, 17 - у 2027-му і 28 - у 2028-му.Однак фактичні результати суттєво відстають від намічених: у 2024 році Казанське підприємство змогло передати лише два Ту-160М2 та два Ту-160М.На думку ISW, попри фізичне розширення виробничих потужностей, Росія не зможе істотно наростити обсяги випуску бойової авіації через санкційні бар'єри, дефіцит імпортних комплектуючих і кваліфікованих працівників.

