Обличчя Ісуса на Туринській плащаниці: дослідження показало, що там його немає
Обличчя Ісуса на Туринській плащаниці: дослідження показало, що там його немає

Обличчя Ісуса на Туринській плащаниці: дослідження показало, що там його немає

Дослідження пропонує новий погляд на походження Туринської плащаниці. Воно показує, що, можливо, відомий відбиток обличчя Ісуса Христа на цій плащаниці, не є реальним відбитком померлої людини.

Багато вірян вважають Туринську плащаницю священною реліквією з відбитком обличчя померлої людини, а саме Ісуса Христа. Експерт зі створення реконструкцій облич стародавніх людей Сісеро Мораїс за допомогою 3D-моделювання показав, що якби плащаницю справді було накладено на реальну людину, залишений нею відбиток мав би зовсім інший вигляд, ніж той, що насправді є на плащаниці. Мораїс вважає, що зображення на Туринській плащаниці є відбитком барельєфної скульптури. Дослідження опубліковано в журналі Archaeometry, пише Popular Mechanics.

У Фокус. Технології з'явився свій Telegram-канал. Підписуйтесь, щоб не пропускати найсвіжіші та найзахопливіші новини зі світу науки!

Туринська плащаниця викликає інтерес як у вірян, так і у скептиків з моменту першої згадки про її існування в XIV столітті. На полотні, вочевидь, зображено обличчя і тіло дорослого чоловіка з довгим волоссям і бородою. Це дуже схоже на те, як зображували Ісуса Христа приблизно з VI століття н.е. Обриси обличчя і тіла ледь помітні неозброєним оком, але за допомогою спеціального обладнання їх можна краще роздивитися. Сісеро Мораіс дійшов висновку, що зображення на Туринській плащаниці, ймовірно, не належить людині, а було створено за допомогою барельєфної скульптури.

Туринська плащаниця
Фото: popularmechanics.com

Ті, хто вірить у справжність Туринської плащаниці, припускають, що це був той самий холст, у який обернули Ісуса Христа після розп'яття, і що на плащаниці справді залишився відбиток його обличчя та тіла. Але проти цієї гіпотези вже давно висловлюються заперечення, починаючи з XVI століття.

У 80-х роках минулого століття вчені запропонували теорію, згідно з якою зображення на Туринській плащаниці є не відбитком тіла людини, а витвором мистецтва, створеного за допомогою барельєфної скульптури, а не повноцінної тривимірної фігури. В основі цієї теорії лежить ідея про те, що, якби тканина отримала відбитки з тривимірної фігури людського тіла, зображення обличчя і тіла на розгорнутому полотні виглядало б сплющеним і спотвореним.

Накладення текстур, створених 3D-моделями людського тіла (ліворуч) і барельєфною моделлю (праворуч), на Туринську плащаницю (у центрі)
Фото: popularmechanics.com

Щоб перевірити правильність цієї теорії Сісеро Мораіс використав 3D-моделювання. Експерт порівняв, який вигляд матиме тканина, обгорнута навколо тривимірної фігури, порівняно з тканиною, накладеною на барельєфну скульптуру, і який візерунок вони залишать.

Дослідження показало, що коли тривимірний об'єкт залишає сліди на тканині, вони утворюють більш деформовану структуру. Таким чином найімовірніше відбиток було створено з використанням барельєфної скульптури, а не тіла померлої людини.

Мораїс вважає, що зображення на Туринській плащаниці майже напевно є твором середньовічного мистецтва, а не справжнім відбитком померлої людини.

На вигляді вище, Моріс показав, як відбувається спотворення зображення голови людини, розфарбувавши своє обличчя і притиснувши до нього паперовий рушник. Отримане зображення набагато ширше через спотворення, викликане відбитком тривимірного об'єкта на двомірному шматку тканини.

Як уже писав Фокус, вчені розповіли, який вид людини був найпершим. Сучасні люди з'явилися приблизно 300 000 років тому, але наш рід Homo набагато давніший. Дослідники розповіли, який же вид людини є найдавнішим з відомих. Виявляється, це складно визначити.

Також Фокус писав про те, що 1000 років тому згубило майя на півострові Юкатан. Точні причини занепаду цивілізації майя довгий час залишалися туманними, але багато вчених вважали, що справа в посухах. Тепер нове дослідження дійшло висновку, що саме 13-річна посуха згубила майя.

Джерело матеріала
loader