/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F9d1cf76fb1cef24acaaeebf325cd6aa2.jpg)
Дітей у школах оцінюватимуть по-новому: що зміниться
Міністерство освіти і науки України запропонувало оновити систему оцінювання учнів. Нові правила мають краще враховувати сучасні стандарти освіти та індивідуальні можливості дітей.
Документ уже опублікували для громадського обговорення. Свої пропозиції українці можуть надсилати до 11 листопада 2025 року на електронну пошту МОН. Після цього результати обговорення опублікують на офіційному сайті відомства.
МОН пропонує залишити кілька основних видів оцінювання:
-
формувальне — допомагає відстежувати прогрес дитини, а не лише оцінювати знання;
-
поточне — проводиться під час навчання, щоб перевірити, як учень засвоїв матеріал;
-
підсумкове — це вже оцінка за тему, семестр або рік;
-
державна підсумкова атестація — оцінювання після завершення певного етапу навчання.
Урок
У школах можуть використовувати три типи шкал:
-
номінальна — «сформовано / формується», «зараховано / незараховано» (для молодших класів);
-
рівнева — чотири рівні: початковий, середній, достатній, високий;
-
бальна — звична 12-бальна шкала.
Учитель має пояснювати дітям, за якими критеріями їх оцінюють, і давати зворотний зв’язок — що виходить добре, а над чим варто попрацювати.
Також у школах хочуть розвивати самооцінювання і взаємооцінювання — щоб учні вчилися аналізувати свої результати і допомагали одне одному покращуватись.
У МОН кажуть, що нова система покликана підтримати індивідуальні освітні траєкторії учнів. Тобто кожна дитина зможе розвиватися у своєму темпі, а оцінки мають стати не «вироком», а способом відстежити власний прогрес.
Раніше ми розповідали про небезпечні симптоми виснаження дитячої психіки: батькам обов'язково звернути увагу
Також, домашні завдання разом з дитиною: батьків застерегли від жахливої помилки

