Як змінився Париж за шість років мерства Анн Ідальго?
Як змінився Париж за шість років мерства Анн Ідальго?

Як змінився Париж за шість років мерства Анн Ідальго?

Анн Ідальго – перша жінка на посаді мера Парижа за всю історію міста – була переобрана головою столиці Франції 28 червня.

За неї у першому турі проголосували понад 50% виборців.

Time згадує, чого їй вдалося досягти за попередній шестирічний термін.

Екологічність і сталий розвиток міст набувають щобільшого значення.

Адже саме міста, займаючи лише 2% площі землі, споживають 78% світової енергії та виробляють 60% від усієї кількості вуглецю, згідно з даними ООН.

Політика мерії Парижа свідчить про усвідомлення цієї відповідальності.

Так, Ідальго створила майже 1400 кілометрів велодоріжок, і в планах – розширювати веломережу надалі.

Разом із тим вона прибрала тисячі паркомісць і повністю закрила для автомобільного руху кілька важливих доріг.

З 2024 року у Парижі буде заборонено рух дизельних автомобілів.

У місті створили мапу енергоеефективності будинків і вже модернізували близько 50 тисяч із них.

Ідальго зробила низку бюрократизованих будівельних норм гнучкішими, наприклад, дозволивши жителям садити дерева на своїх подвір’ях – раніше для цього потрібно було отримати купу дозволів.

Під час пандемії коронавірусу Ідальго скористалася моментом, аби принагідно облаштувати у Парижі ще 50 кілометрів велосмуг, які стали називати коронавелодоріжками.

Коли у середині травня місто почало виходити з локдауну, парижани виявили, що вже не можна проїхати на автомобілі, наприклад, вулицею Ріволі, яка простягається від парку Тюїльрі до площі Бастилії.

Цей маршрут пролягає й повз Отель-де-Віль, де базується муніципалітет.

«Я часто їжджу на велосипеді з дому на роботу в адміністрації, і там немає машин, лише велосипеди та пішоходи.

Раптом там утворився такий тихий простір», – зазначає Ідальго.

Ідея, яку її команда планує втілювати надалі, – концепція «15-хвилинного міста».

Передбачається, що інфраструктура – громадський транспорт, магазини та школи – має бути у 15-хвилинній пішій доступності від дому.

Ідальго також має плани трансформації міста до Олімпійських ігор, які пройдуть у Парижі у липні 2024 року.

Басейни, які облаштують біля берегів Сени, функціонуватимуть і після завершення Ігор як громадські локації, а сама очищена річка стане придатною для купання.

Вже зараз на набережній Сени щоліта облаштовують пляжі.

На департамент Сена-Сен-Дені, що прилягає до Парижа і є одним із найбідніших зон Франції, очікує будівельний бум: там планують звести екологічне Олімпійське містечко та аквацентр.

Також розширюватимуть мережу швидкісного електротранспорту.

При цьому Ідальго розірвала спонсорську угоду на 100 мільйонів євро з нафтогазовою компанію Total та взагалі відмовилася від підтримки Олімпійських ігор з боку компаній, які займаються вуглеводневою енергетикою.

Звісно, не всі парижани підтримують політику Ідальго.

Наступного дня після зустрічі з нею авторки Time тисячі водіїв Uber та приватних сервісів таксі влаштували акцію протесту проти антиавтомобільної програми муніципалітету.

Джерело матеріала
loader