/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fbe22899c0f65020eb84a9127e8bfe83c.jpg)
Як змінився Париж за шість років мерства Анн Ідальго?
Анн Ідальго – перша жінка на посаді мера Парижа за всю історію міста – була переобрана головою столиці Франції 28 червня.
За неї у першому турі проголосували понад 50% виборців.
Time згадує, чого їй вдалося досягти за попередній шестирічний термін.
Екологічність і сталий розвиток міст набувають щобільшого значення.
Адже саме міста, займаючи лише 2% площі землі, споживають 78% світової енергії та виробляють 60% від усієї кількості вуглецю, згідно з даними ООН.
Політика мерії Парижа свідчить про усвідомлення цієї відповідальності.
Так, Ідальго створила майже 1400 кілометрів велодоріжок, і в планах – розширювати веломережу надалі.
Разом із тим вона прибрала тисячі паркомісць і повністю закрила для автомобільного руху кілька важливих доріг.
З 2024 року у Парижі буде заборонено рух дизельних автомобілів.
У місті створили мапу енергоеефективності будинків і вже модернізували близько 50 тисяч із них.
Ідальго зробила низку бюрократизованих будівельних норм гнучкішими, наприклад, дозволивши жителям садити дерева на своїх подвір’ях – раніше для цього потрібно було отримати купу дозволів.
Під час пандемії коронавірусу Ідальго скористалася моментом, аби принагідно облаштувати у Парижі ще 50 кілометрів велосмуг, які стали називати коронавелодоріжками.
Коли у середині травня місто почало виходити з локдауну, парижани виявили, що вже не можна проїхати на автомобілі, наприклад, вулицею Ріволі, яка простягається від парку Тюїльрі до площі Бастилії.
Цей маршрут пролягає й повз Отель-де-Віль, де базується муніципалітет.
«Я часто їжджу на велосипеді з дому на роботу в адміністрації, і там немає машин, лише велосипеди та пішоходи.
Раптом там утворився такий тихий простір», – зазначає Ідальго.
Ідея, яку її команда планує втілювати надалі, – концепція «15-хвилинного міста».
Передбачається, що інфраструктура – громадський транспорт, магазини та школи – має бути у 15-хвилинній пішій доступності від дому.
Ідальго також має плани трансформації міста до Олімпійських ігор, які пройдуть у Парижі у липні 2024 року.
Басейни, які облаштують біля берегів Сени, функціонуватимуть і після завершення Ігор як громадські локації, а сама очищена річка стане придатною для купання.
Вже зараз на набережній Сени щоліта облаштовують пляжі.
На департамент Сена-Сен-Дені, що прилягає до Парижа і є одним із найбідніших зон Франції, очікує будівельний бум: там планують звести екологічне Олімпійське містечко та аквацентр.
Також розширюватимуть мережу швидкісного електротранспорту.
При цьому Ідальго розірвала спонсорську угоду на 100 мільйонів євро з нафтогазовою компанію Total та взагалі відмовилася від підтримки Олімпійських ігор з боку компаній, які займаються вуглеводневою енергетикою.
Звісно, не всі парижани підтримують політику Ідальго.
Наступного дня після зустрічі з нею авторки Time тисячі водіїв Uber та приватних сервісів таксі влаштували акцію протесту проти антиавтомобільної програми муніципалітету.
