Бізнес-розслідування: навіщо Philip Morris розпочав співробітництво з корейською KT&G
Бізнес-розслідування: навіщо Philip Morris розпочав співробітництво з корейською KT&G

Бізнес-розслідування: навіщо Philip Morris розпочав співробітництво з корейською KT&G

Philip Morris International відомий своїми «бездимними» продуктами зниженого ризику для курців. Передусім – своєю флагманською технологією IQOS.

KT&G – компанія родом з Південної Кореї, глобальний холдинг, що веде бізнес одразу в багатьох галузях: фармацевтика і медичні товари, напої та продукти харчування, здорове харчування, тютюнові вироби, електронні пристрої для курців. Саме остання категорія стала точкою перетину інтересів Philip Morris International та KT&G.

Компанії підписали договір про співпрацю на 3 роки. Згідно з умовами контракту, PMI включить до свого портфелю бездимні технології, розроблені KT&G.

Серед розробок KT&G є системи нагрівання тютюну та pod-системи (міні-вейпи). Всі пристрої випускають під брендом lil.

Бізнес-розслідування: навіщо Philip Morris розпочав співробітництво з корейською KT&G - Фото 1

Системи нагрівання тютюну lil (аналоги IQOS від PMI та glo від BAT) представлені моделями Solid, Mini, Hybrid, Plus. До своїх систем нагрівання тютюну KT&G випустила окрему марку тютюнових стіків – Fiit. Под-системи (аналог Juul і Logic compact від JTI) представлені моделлю lil Vapor. Матеріали до них (змінні картриджі-поди) випускаються під маркою Siid.

PMI та KT&G публічно заявили про партнерство ще у січні 2020 року.

Бізнес-розслідування: навіщо Philip Morris розпочав співробітництво з корейською KT&G - Фото 2

PMI почав продавати lil Solid

18 серпня Philip Morris International відкрив продаж одного з пристроїв KT&G, Lil Solid, в Росії. Гаджет продається у трьох колірних версіях.

Бізнес-розслідування: навіщо Philip Morris розпочав співробітництво з корейською KT&G - Фото 3

Запуски бренду в інших країнах світу (в тому числі в Україні) поки не анонсувалися.

Навіщо PMI потрібна угода з KT&G?

1. Розширення портфеля новою, доступнішою ціновою категорією

Нині на ринку електронних пристроїв для курців IQOS утримує преміум-сегмент, виступаючи свого роду Айфоном серед систем нагрівання тютюну. IQOS (і, в першу чергу, топова модель IQOS 3 DUO) – найбажаніший і трендовий гаджет, користується значним попитом у курців. Ціна у моделей бренду відповідна. Більш доступний за ціною, хоч і менш популярний варіант – glo від BAT.

У Росії, де вже презентували lil Solid, новий пристрій коштує дешевше, ніж основна лінійка девайсів IQOS. Так що, можливо, запуск нового, дешевшого продукту – це спосіб компанії зробити системи нагрівання тютюну доступнішими для курців і знизити ціновий бар'єр.

Бізнес-розслідування: навіщо Philip Morris розпочав співробітництво з корейською KT&G - Фото 4

2. Нова монолітна модель для конкуренції з glo та Jouz

Найпопулярніші моделі IQOS складаються з двох елементів – тримача і зарядного пристрою. Такий підхід дав можливість позбутися «ефекту вейпера», коли користувачеві доводиться тримати в руках громіздкий пристрій, що нагадує старомодний павербенк. Замість цього можна використовувати просто мініатюрний тримач, який легко утримується пальцями. Таке рішення виглядає елегантно і видається більш природним і звичним для курців.

Glo (система нагрівання тютюну British American Tobacco) використовує інший підхід. Свої гаджети вони не поділяють на комплектуючі, а випускають у форматі моноблока. При цьому пристрій виходить більшим, проте така конструкція дозволяє вбудувати потужнішу батарею, розраховану на більшу кількість використань поспіль, без підзарядки.

Хоча системою нагрівання тютюну, що продається у світі найбільше, залишається IQOS (з його підходом поділу на тримач та зарядний пристрій), пристрої-моноблоки теж знайшли свою аудиторію. Можливо, саме тому в 2018 році IQOS презентував свою монокомпонентну модель – IQOS 3 Multi. Можливо, запуск другої монолітної моделі – це спосіб підсилити свої позиції серед подібного типу пристроїв.

3. Тестовий режим перед покупкою технології

Цікавий факт: Philip Morris не викупили бренд, технологію і патенти у KT&G. Договір передбачає, що компанія буде продавати lil у своєму портфелі. Інформація про суму угоди і долі компаньйонів у прибутку не розголошуються.

Не виключено, що такий контракт має характер «випробувального терміну» перед повноцінною покупкою бренду. Технологічні компанії не завжди розробляють все з нуля. Часто вони просто купують відсутню технологію й інтегрують її у свій продукт або портфель. Так, наприклад, Google купив Motorolla, а Facebook – WhatsApp.

4. Дотримання глобальному тренду об'єднання заради економії на масштабі

Автомобільні виробники об'єднуються в автоконцерни. Авіакомпанії створюють авіаальянси. Незалежність компаній зберігається, але часткове об'єднання дозволяє домогтися економії на масштабі, оптимізувати витрати і забезпечити передачу існуючих технологій замість розробки з нуля.

Чи буде Philipp Morris продавати продукти для курців від KT&G в Україні?

Офіційних заяв з цього приводу жодна з компаній поки не робила. Але відомо, що 20 серпня антимонопольний комітет України (АМКУ) розглядав партнерство Philip Morris і KT&G на предмет відповідності Закону України «Про захист економічної конкуренції».

Це явно свідчить про те, що Philip Morris і KT&G планують представити корейські гаджети для курців в Україні.

Використання систем нагрівання тютюну хоч і буде менш шкідливим, ніж куріння, все ж не є повністю безпечним для здоров'я. Найправильніший і безпечний спосіб подбати про здоров'я - це повністю відмовитися від куріння і вживання нікотину в будь-якій формі.

Джерело матеріала
loader