/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F154%2F27257fda3970ee85f9a1911a96b2d2b3.jpg)
Експерт радить: як за допомогою онлайн-уроків дитина може пізнати мистецтво
Ярослав Лисенко, вчитель з мистецтва у Всеукраїнській школі онлайн (ВШО), розказав нам, як за допомогою онлайн-уроків сучасні діти навчаються розуміти мистецтво та розбиратись у ньому. Читай статтю експерта!
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F154%2F27257fda3970ee85f9a1911a96b2d2b3.jpg)
Впевнений, багато хто уявляє ідеальний урок з мистецтва як затишну студію або клас, де лунає музика, а натхненні учні сидять за мольбертами, планерами, гончарним колом чи музичними інструментами та створюють свої шедеври.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F154%2F64b2f3aa5dba0f12219cb36acd0f1438.png)
Але що таке урок мистецтва насправді? Це творчий бунт, який допомагає учневі креативно реалізовувати вже набуті знання і вміння. Важко виокремити з мистецтва літературу, геометрію та біологію: разом вони формують унікальне світосприйняття, допомагають рефлексувати та ділитися своїм баченням з оточуючими.
Людська уява здатна поєднувати непоєднуване, тому при переході на онлайн-навчання я намагався зберегти в учнях творчу свободу і бунтівний дух. І якщо більшість уроків нагадували онлайн-конференції, я спробував знайти інший підхід. Ось мої інструменти:
Арт-квести на платформі «Padlet»
Теоретичний матеріал розкиданий у вигляді інста-дописів і чергується з творчими завданнями. Шляхів проходження квесту декілька. Тему “Театр античності” можна крізь пункти “Архітектура” або “Драма”, “Історія” чи “Міфи”. Шляхи інтегровані у попередній досвід учнів з іншими предметами, а самі діти здатні проходити те, що їм найцікавіше та у своєму ритмі.
Мені нема потреби їх підганяти чи сповільняти, а бажання завершити квест — це вже потужна мотивація: https://padlet.com/lisyarik95/wltbs08y5d8gwsms
Прогулянки в “Google Art”
Поки всі обмежилися кордонами власного житла, ми з учнями ходили на екскурсії до музеїв і галерей, розглядали інтерактивні виставки, шукали найприкольніші картини та статуї. Віртуальна мандрівка в рази цікавіше звичних лекцій та занять. Дехто навіть запізнювався на інші уроки, заблукавши в Луврі чи Метрополітені (не той, що метро).
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F154%2F3595c8144b982d84958b30d6da3d8b57.jpg)
Дешифрація картин
Сучасні підлітки фанатіють від пошуків “пасхалок” в улюблених фільмах чи серіалах. Тому такий формат перевертає їх уявлення про живопис. Зі спостерігального процесу він перетворюється на дослідницький і захоплює. Наприклад, знайти усіх шахраїв на картині Жоржа де Латура виявилося не так легко. Або ж знайти замовників на картині “Нічна варта” Рембрандта, а тим часом з’ясувати, що події картини відбуваються не в ночі. Увага і критичне мислення без муштри та заучування термінів.
Абстракції/комікси на музику класиків
Подекуди творчі продукти виходять на перший план. Підготовлений плейлист, навушники й технічне завдання з малювання абстракцій чи коміксу — і мій телеграм не перестає дзеленькати роботами учнів з описами, що і як. Творча свобода і самовираження замість конкретних змальовувань за шаблонами.
Розробляючи уроки для Всеукраїнської школи онлайн — державної платформи для дистанційного навчання за шкільною програмою — також прагну зробити їх інтерактивними. Наприклад, у 6 класі є урок з теми «Пейзаж», в якому можна вирушити у віртуальні подорожі музеями та галереями. Або, наприклад, у 9 класі є уроки кінематографу, де наводяться таймлайни виникнення тих чи інших жанрів в кіношколах Азії.
Навчаючи та навчаючись мистецтва онлайн, можна не втратити відчуття творення. Навпаки, подекуди технології дозволяють більше, ніж класичні уроки за партами. Ми завжди боїмося нового, але це і є лейтмотив уроків мистецтва — творити наперед невідоме. Це можливо офлайн, і онлайн.
Не забувайте бути класними!
Мнение редакции может не совпадать с мнением автора статьи.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F154%2Fb0b291ef90eb9c343872463a420ac5d8.jpg)
Автор
